N(euro)otje leest het nieuws

Dachten de webwinkels gouden tijden beleefd te hebben afgelopen decembermaand, nu krijgen ze 35% van alle verkochte cadeaus weer teruggestuurd. Dat valt tegen…

Webwinkels hebben al veel meer administratieve rompslomp van retouren dan normale winkels waardoor het ze heel wat hoofdbrekens kost om de boel netjes af te wikkelen. In een gewone winkel brengt een klant iets terug en krijg ook direct zijn geld terug. Voor een webwinkel ligt dat iets anders. Ineens is daar een pakketje. Een retour. Met bezorgkosten. Voor wie? Dan moet het artikel weer ingeboekt en het geld teruggestort worden. Dat kan even duren. En ging het nou om één pakketje… Maar de schatting is dat het hier wel om iets van 2,5 miljoen pakketjes gaat… Dat is een hele hoop werk. En een hele hoop omzet die men dacht te hebben en nu weer kwijt blijkt te zijn.

Ja, Nederland is aan het bezuinigen. Nog even en het gaat opvallen…

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Zena
    jan 15, 2013 @ 21:29:41

    Ik stuur ook vaak iets terug dat ik online bij Zalando bestelde. Lekker geen verzendkosten en terugsturen kost ook niks. Zo kan ik gratis dingen op mijn gemakkie bekijken en je hebt een maand de tijd om af te koelen. Ook als de maand onverwacht duurder wordt dan gepland, heb ik wel eens dingen terug gestuurd. Ze zijn er ook op uit dat je impuls-bestellingen doet, wat overigens niet hetzelfde is als een aankoop in dit geval. Op schoenen ben ik erg kritisch. Ik heb wel tien keer laarzen laten komen voor ik een paar heb gehouden.

    Lekker makkelijk 😉

    Van december kado;s is alleen een cd retour gegaan die kraakte.

    Beantwoorden

    • Sjuultje
      jan 19, 2013 @ 10:29:25

      Schaam je, die houding van jou staat MIJ in ieder geval niet aan!
      Al dat verkeer en mensen die bezig zijn jou je dozen te brengen en te halen!
      Wat een schade brengen mensen zoals jij de natuur en uiteindelijk jezelf aan!
      Ik hoop dat jij nooit afhankelijk van een ander wordt, je bent duidelijk geen ondernemer want anders deed je dit niet zo!

      Mvg Sjuultje

      Beantwoorden

  2. petradepooh
    jan 16, 2013 @ 21:17:55

    wbt de sint-kerstkado’s: bezint eer ge begint en schaf de kado’s gewoon af. Hoef je A niets tekopen en B kan je meteen het geld wegzeten op de spaarrekening voor de dure januari maand…..Schoenen koop ik wel in de winkel dan ik meteen passen en wat menselijke input is ook nooit weg.

    Beantwoorden

  3. Debby
    jan 17, 2013 @ 22:56:39

    Dat Nederland aan het bezuinigen is … heeft nu eindelijk ook de gespreken op het schoolplein veranderd. En in plaats van de enige die het lef had om aan te geven dat ik iets niet kan betalen ofzo blijkt het ineens een bespreekbaar feit. Ja, we voelen het allemaal in onze portemonnee en we praten er voor het eerst héél gewoon over.

    Beantwoorden

Plaats een reactie