N(euro)otjes vrekkentip: tubes en plastic flessen

Een collegaatje van N(euro)otje zat laatst stomverbaasd te kijken naar het tubetje handcrème dat N(euro)otje op haar bureau had staan. Nog verbaasder keek ze toen ze zag hoe de crème eruit kwam. Het was een klein tubetje dat nog kleiner was geworden omdat het doorgeknipt was. De beide helften zaten over elkaar geschoven. Zo’n tubetje staat op de dop die er niet meer afgeschroefd hoeft te worden. Helftje eraf, met een vinger de crème uit het tubetje vissen, helftje er weer terug op en klaar… Dat had ze nog nooit gezien! Voor ons is het heel normaal om alles open te knippen en te snijden om zo alle inhoud te gebruiken. Later legde N(euro)otje uit dat je dit ook kunt doen met tubes tandpasta, flessen mayonaise, pakken vla enzovoort, enzovoort. Het was duidelijk te zien aan haar gezicht: een onbekende wereld van besparingskriebels openbaarde zich…

Later onthulde N(euro)otje nog een groot geheim: als die fles of tube dan uiteindelijk helemaal is leeggeschraapt, wordt -ie pas weggegooid als -ie helemaal volgepropt zit met afval 🙂 .

Collegaatje was verbaasd over de truc van de doorgeknipte verpakking, N(euro)otje was verbaasd te vernemen dat niet iedereen het onderste uit de tube haalt. En daarom staat -ie hier vandaag als vrekkentip!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Margreet
    dec 27, 2011 @ 20:17:17

    Lachen he! Hier ook altijd heel verbaasde reacties van collega’s op de doorgeknipte handcremetube…..
    Voor mij ook zo gewoon! Als je ziet wat er soms nog in zit…. Echtgenoot vond het eerst maar super onhandig zo’n doorgeknipte tube van de tandpasta (ik gebruik een ander merk) Heb ik hem het advies gegeven de dagen eens te tellen hoelang hij nog met tube kon doen. Daarna was hij om!

    Beantwoorden

  2. nieuwe dag, nieuwe kansen
    dec 27, 2011 @ 21:26:30

    Zo wat een idee!! Maar als niemand je dat ooit verteld kun je daar toch ook niet zomaar opkomen. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. dankjewel,ik ga het zeker proberen.

    Beantwoorden

  3. zapnimf
    dec 28, 2011 @ 00:32:31

    Dit vind ik nu ook eens een goeie tip.

    Beantwoorden

  4. Lauren
    dec 28, 2011 @ 10:32:44

    Doe ik ook al jaren, maar heb geen idee meer of ik het zelf had bedacht of ergens gelezen.

    Beantwoorden

  5. petradepooh
    dec 28, 2011 @ 16:43:57

    Hier ook al jaren idd, ik sluit af met een knijper maar jouw oplossing is geniaal eigenlijk!Waar ik wel blij mee ben is dat jaren terug al weer die kartonnen doosje erom weg gingen. Wat was dat een verspilling.

    Beantwoorden

Plaats een reactie