N(euro)otje is er nog….

Maar ik heb mijn blogje redelijk verwaarloosd… Schande. Het ontbrak me aan zin en inspiratie…

Nou ja, die inspiratie komt nu wel weer want…. De winter staat weer voor de deur!!

En de meesten die hier meelezen weten het: dan gaat N(euro)otje los met voorraad, olielampjes en nog veel meer. De voorraad is aardig op peil, we kunnen weken ingesneeuwd en geheel van de rest van de beschaving afgesloten raken en toch nog lekker eten. Ergens weet ik wel dat het nooit zal gebeuren maar ach…. Er schuilt geen kwaad in het hebben van zestien blikken sperziebonen, toch? En altijd handig als, en dit is een waarschijnlijker scenario dan die twee meter sneeuw die ik zo graag zou zien vallen…, we geveld zouden worden door een flinke griep; dan hoeft er in ieder geval niemand de deur uit voor boodschappen.

Ergens in Limburg zou vandaag zomaar de eerste natte sneeuw naar beneden kunnen dwarrelen. Dus laat maar komen, die winter. Ondanks dat de rest van Huize Vrek wordt bevolkt door winterhaters kan ik niet wachten op de eerste lantaarnpaalstaaravond van dit jaar. Ik word zo gelukkig van sneeuw, heel veel sneeuw….

Nog even nalopen:

Tochttekkels: check. Voorraad: check. Lampjes,  petroleumstellen,  olie en lucifers: check. Goede winterfilms om alvast in de stemming te komen: check.

 

 

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. wegschuld
    Okt 15, 2015 @ 06:36:45

    Ieder seizoen heeft zijn charmes vind ik, al is de zomer mijn favoriet, maar de winter vind ik erg knus.

    Beantwoorden

  2. VeggieMo
    Okt 15, 2015 @ 09:20:58

    Wat ik een groot nadeel vind van kou, is dat mijn gasverbruik omhoog schiet. En dat doet altijd een beetje pijn in mijn consuminderhart 😉
    Heb jij daar nou geen last van?

    Beantwoorden

  3. Gewoon Vlijtig
    Okt 15, 2015 @ 10:26:20

    Haha, ze is er weer. En hoe kan het ook anders, vol verwachting op de sneeuw. Mijn zus woont in Vaals en zij hebben gisteren de eerste sneeuw gehad. Brrrrrr, ik moet er zoals je wellicht weet, niets van hebben. Ja, lantaarnpaalstaren achter de raam, met verder blijf ik lekker binnen.

    Beantwoorden

  4. kniepertie
    Okt 15, 2015 @ 11:12:12

    Ha de kou is bijna in de lucht, soms kan je ’s ochtends de aankomende winter al ruiken 😉

    Beantwoorden

  5. madelief
    Okt 15, 2015 @ 11:44:48

    fijn dat je weer van je laat horen!

    Beantwoorden

  6. grandma
    Okt 15, 2015 @ 14:47:17

    haha ja daar ga je weer! Afgelopen week moesten we al een keer ruiten krabben, i k heb toen even aan je gedacht hoor .
    liefs

    Beantwoorden

  7. grandma
    Okt 15, 2015 @ 14:48:40

    Hahaha daar ga je weer. Afgelopen week moesten we al een keertje ruiten krabben. Toen heb ik even aan je gedacht hoor.

    Beantwoorden

  8. Barbara
    Okt 15, 2015 @ 19:33:34

    alsof het over mij gaat haha…ik heb nu pas de cv aan…mijn buurman was er gisteren en zei…wat is het hier koud? Wij hadden nergens last van, lopen in en uit, naar de schapen, de kippen, en in huis een warme shawl om en dikke sokken, als het heel koud is even een Zibro aan… maar hij staat nu weer op 17,5 warm genoeg.

    Beantwoorden

  9. Thuisblijfmommy Sofie
    Okt 16, 2015 @ 08:42:58

    Heel herkenbaar Neurootje ☺
    Ook hier is de wintercheck gedaan en wordt er met smart gewacht op de eerste echte sneeuw. Even een paar weken echte winter. Heerlijk!

    Beantwoorden

  10. Vlijtig Liesje
    Okt 16, 2015 @ 09:20:51

    Leuk, iemand die zo blij wordt van de winter : )))

    Beantwoorden

  11. Lot
    Okt 16, 2015 @ 11:22:46

    Leuk dat jeer weer bent.

    Hoe is het met je knie?

    Beantwoorden

  12. izerina
    Okt 17, 2015 @ 20:08:02

    En zijn meteorologen,die een strenge winter verwachten,dus houd hoop.

    Beantwoorden

  13. Margreet
    Okt 18, 2015 @ 21:09:47

    Fijn dat je er weer bent! Ben je al weer mobiel genoeg voor allerlei dingen?

    Beantwoorden

  14. omaatje
    Okt 19, 2015 @ 10:40:42

    Voor mij hoeft de winter niet wel een mooi gezicht de sneeuw maar zo’n hekel aan kou en de ochtenden die al zo donker zijn als je wakker wordt. Zou het een winterdip zijn?❄⛄

    Beantwoorden

Geef een reactie

