N(euro)otje is er weer

Ik ben even een tijdje afwezig geweest. De weken gingen sneller dan ik merkte… Na het overlijden van schoonvaders zijn er gelukkig verder niet nog meer verschrikkelijke dingen gebeurd hoor maar op een of andere manier was ik uit mijn doen. Nog geen twee maanden voor het overlijden van mijn schoonvader, overleed onze Sam. Na ruim 16 jaar. Ook een gemis, niet te vergelijken met elkaar natuurlijk maar toch…  Schoonvader was erg dol op Sam… Daarbij het gezeur met de knieën,  operaties die eraan zitten te komen, polsen die niet mee willen werken, het jaar 2015 is niet het beste tot nog toe… Niet om te zeuren want ik ben van nature het-glas-is-altijd-halfvol-type, maar ik heb het ook gewoon erg druk gehad.

En toen raakte ik ook nog eens elke vorm van blog-inspiratie kwijt… Vandaag vond ik het de hoogste tijd worden om weer eens iets van me te laten horen. Maar ja, waar moet ik nou helemaal over bloggen…?! Even bijkletsen dan maar. Wees gewaarschuwd. Het is niet veel bijzonders…

We willen graag komende maand overstappen op een andere energieleverancier.

De moestuin doet het geweldig. Gisteren lekker sla uit eigen tuin gegeten met daardoorheen de blaadjes van de uitgedunde rode bieten.

Ik zou zo graag eens foto’s van de tuin plaatsen maar ik kan nog steeds niks uploaden….

De slakkenpopulatie is wel een kopzorg. En de kippen lusten ze niet…..

De kippen zijn trouwens verhuisd. Ze zitten nu in de oude kruidentuin. Lekker licht en ruim voor ze. En ze zitten nu dichterbij ons. Als ik schoffel in de moestuin, zitten ze aan de andere kant van het hekje lekker toe te kijken. Ze vinden het geloof ik echt gezelliger.

Dochter en Schoonzoon hebben nu ook kippen. En over een paar weken een hond. Zal de kat leuk vinden… 😉

De koelkast staat nog steeds uit. Echt wereldnieuws hè 😉 We hebben ‘m wel gevuld. Het is nu gewoon een voorraadkast geworden.

Op een of andere manier blijft ons stroomgebruik bizar laag voor ons doen. En ik heb de laatste weken steeds op de inductieplaat gekookt. Wat denk je dat het scheelt? Bijna niks dus…. We snappen er helemaal niks meer van………

We hadden gisteren de CV nog aan. En de dag daarvoor en daarvoor…Het is altijd de bedoeling om ergens rond de ijsheiligen de CV uit te zetten. Mislukt… Op gas hebben we niks bespaard dit jaar. Jammer…

Op de dag dat Schoonvaders overleed, stormde het behoorlijk. Er was veel schade in de tuin, allemaal niet gedekt door de verzekering natuurlijk…, en die hebben we inmiddels hersteld. We hebben onder andere een nieuwe partytent laten aanrukken.

We zijn nu druk met het buitenschilderwerk. Vrienden hebben onlangs een flinke aanzet gegeven en al het houtwerk van de voorgevel alvast gedaan. Andere vrienden hebben vorig weekend geholpen met het verhuizen van het kippenhok en het onkruid wieden in de moestuin. Daarvoor hebben eerstgenoemde vrienden en nog weer andere vrienden de voortent van de caravan van Ouders, die ook tijdens de storm in elkaar klapte maar gelukkig wel heel bleef, zodanig vastgezet dat die nu windkracht 13 kan hebben.

Wat moet een mens zonder vrienden? Die van ons zijn goud waard 🙂 Je gaat je bijna afvragen of we zelf nog wel eens wat doen…. Er blijft gelukkig nog meer dan genoeg werk over…

Had ik al geschreven dat ik een B&B wil beginnen? Niet dit jaar al hoor, dat zal niet gaan, maar daarna….

 

 

 

 

 

 

 

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Loes
    Mei 30, 2015 @ 10:57:34

    Fijn weer van je te horen! Altijd (1 x per week) als ik bij Nieuweschans de grens overga om naar Winschoten te gaan moet ik zeker aan jou denken.Ik zie dan het mooie weidse Groningse landschap met her en der een boerderij en vraag mij dan altijd af waar jij zal wonen, in welke boerderij haha.

    En ik denk aan je als er extreem weer op komst is, best vaak nog dus.

    Rot van alle kwaaltjes die je hebt, jammer genoeg met het ouder worden, wat op zich mooi is, dienen zich ook irritante dingen aan, sterkte ermee.
    Gelukkig valt er veel te genieten daar bij jullie en dat doe je in overvloed.
    Liefs van mij,

    Loes

    Beantwoorden

  2. madelief
    Mei 30, 2015 @ 11:32:03

    Ha daar ben je weer 🙂 Dat je moestuin het zo goed doet…..bij mij wil door de kou niets groeien (of ik doe iets goed fout!) Warm weer zal ons goed doen,ook beter voor je kwalen denk ik. Fijne dag.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Mei 30, 2015 @ 12:19:45

    Blij van je te horen. Vervelend,dat je minder aktief kunt zijn,dan je graag wilt.

    Beantwoorden

  4. Opnieuw Beginnen
    Mei 30, 2015 @ 13:44:51

    Bij mij doet de moestuin het veel minder dan vorig jaar. Bijzonder dat jij geen verschil merkt.
    Alles is later en nog later. Voor de derd keer peen gezaaid. Op 7-3 en een maand later en twee weken terug voor de derde keer op een andere plek met heel veel potgrond, de bieten komen langzaam op. Pas drie keer Rucola en twee keer spinazir geoogst. De peultjes schieten nu pas in bloei. De tuinbonen nog steeds bloesem, maar geen bonen,
    Ik wil na de tuinbonen prei poten en spruiten, en het is al bijna juni.

    Ik kan me niet voorstellen dat de oogst bij jullie goed is,

    Beantwoorden

  5. Thuisblijfmommy Sofie
    Mei 30, 2015 @ 13:50:43

    Fijn om weer wat van je te lezen 🙂
    Super dat je moestuin het zo goed doet. Helaas blijft veel in mijn moestuin achter.

    Hopelijk krijgt 2015 voor jullie snel een betere tweede helft!

    Beantwoorden

  6. marion
    Mei 30, 2015 @ 16:34:31

    geen condoleerd nog…
    fijn je weer te zien:-) ik vind het altijd leuk om van je te horen, je schrijft vaak leuke dingen. goede tips ook.
    grt marion

    Beantwoorden

  7. marion
    Mei 30, 2015 @ 16:35:20

    gecondoleerd dus nog.
    tablet maakte er wat anders van helaas

    Beantwoorden

  8. luani206
    Mei 30, 2015 @ 16:40:30

    Fijn dat je er weer bent , en veel succes met alles.

    Beantwoorden

  9. grandma
    Mei 30, 2015 @ 17:30:03

    Fijn dat je er weer bent ! De moestuin doet het hier iets minder dan vorig jaar ach uiteindelijk komt het overal goed denk ik altijd. Nu lekker veel regen en eind volgende week mooi weer, hoppa !
    Lastig al die kwaaltjes he, bah.
    grappig dat je een b&b wilt beginnen. Ik denk daar ook vaak over na. Een kennis is net begonnen met ‘vrienden van de fiets”daar zitten niet zoveel haken en ogen en regels aan 🙂 leek me ook wel wat …

    liefs

    Beantwoorden

  10. loesje
    Mei 30, 2015 @ 18:19:26

    Fijn om weer wat van je te lezen.

    Beantwoorden

  11. Margreet
    Mei 30, 2015 @ 21:12:40

    Neurootje…. fijn dat je er weer bent. Dat het soms even lastig schrijven is snappen we allemaal denk ik. Fijn dat je moestuin het goed doet. Hier gaat het ok met de moestuin, maar allemaal wat langzamer dan vorig jaar bv. Zelf mis ik ook wel de warmte, gelukkig komt dat er aan! Hier ook nog steeds de kachel aan!
    Niet leuk al die kwalen met je knieen en de polsen: sterkte er mee!
    Wel fijn al die vrienden die je helpen! Houden zo!
    Voor de slakken zet ik altijd bakjes bier in de tuin, helpt meestal goed! (ik graaf ze in tot de rand…)
    Veel succes met je plannen voor het beginnen van een B&B!

    Beantwoorden

  12. jolYn98@hotmails.com
    Mei 30, 2015 @ 23:08:44

    gecondoleerd met je schoonvader en hondje Sam, wat erg !
    Fijn dat je zulke lieve vrienden hebt, sterkte met je gezondheid dag dag 🙂

    Beantwoorden

  13. rob
    Jun 02, 2015 @ 22:58:26

    de vrienden hebben dit graag gedaan voor jullie en we hebben ook nog leuk ghad

    Beantwoorden

Geef een reactie

