N(euro)otje zet ook de klok weer een uurtje (terug…..) ehm. …. vooruit dus…..

 

Bijna vergeten maar vannacht gaat de klok weer een uurtje terug  vooruit….. De zomertijd gaat in. Dat is niet zo leuk want dan ben ik weer weken van slag. Ik heb er al heel wat over geschreven in de loop der jaren en waar het op neer komt is dit: het is ooit bedacht om energie te besparen maar het is inmiddels zijn doel ver voorbij geschoten en er niks besparends meer aan.

Bovendien hebben veel mensen last van het geharrewar met de tijd. Slapeloze nachten, depressies, hartaanvallen, het komt allemaal meer voor wanneer er met de tijd geknoeid wordt.

Ik pleit dan ook al jaren voor het afschaffen van de zomertijd. De wintertijd is de gewone tijd, daar zouden we gewoon van af moeten blijven. Helaas, dit weekend moet de klok een uur terug  vooruit….. Dat wordt weer wekenlang slecht slapen, moe uit bed komen, moe op het werk zitten en bekaf weer naar bed gaan.

Maar: in oktober krijgen we ons uurtje weer terug!  ☺

Update: Oké,  ik geloof dat ik mijn punt wel gemaakt heb (geheel per ongeluk hoor….). De hele dag loop ik te roepen dat de klokken een uur VOORUIT gezet moeten worden en vervolgens typ ik overal dat ze een uur teruggezet moeten worden. Over ‘wishful thinking’ gesproken…………..

Laat ze ook alsjeblieft eens van die tijd afblijven!!

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Hennie
    Mrt 28, 2015 @ 19:40:19

    Zet ‘m maar een uurtje vooruit vannacht 😉

    Beantwoorden

  2. Loes
    Mrt 28, 2015 @ 19:40:42

    Ehhh moet de klok niet VOORuit?

    Beantwoorden

  3. Lianne
    Mrt 28, 2015 @ 19:58:01

    voorjaar……….. vooruit

    Beantwoorden

  4. betjesonnetje
    Mrt 28, 2015 @ 20:07:42

    De zomertijd is nog niet eens begonnen en je bent nu al van slag 😉

    Beantwoorden

  5. Thea
    Mrt 28, 2015 @ 20:15:56

    …doe maar niet dan raak je nog meer van slag 😃

    Beantwoorden

  6. Daantje
    Mrt 28, 2015 @ 20:40:47

    Vooruit he? 😉 Makkelijk ezelsbruggetje: in het VOORjaar, gaat de klok VOORuit 🙂

    Beantwoorden

  7. Budgetmama
    Mrt 28, 2015 @ 20:48:55

    Inderdaad VOOR uit was het eerste wat ik dacht toen ik je stukje las.

    Beantwoorden

  8. Barbara
    Mrt 28, 2015 @ 21:24:30

    Inderdaad, het juiste antwoord is al gegeven, de klok gaat juist VOORUIT

    Beantwoorden

  9. mariimma
    Mrt 28, 2015 @ 22:04:50

    Pssst de klok gaat een uur vooruit, niet terug….

    Beantwoorden

    • mariimma
      Mrt 28, 2015 @ 22:05:42

      Pssst de klok gaat een uur vooruit, niet terug…. maar ik zie dat ik niet de enige ben die je probeert te behoeden van nog meer in de war zijn….

      Beantwoorden

  10. spaarmoeder.blogspot.nl
    Mrt 28, 2015 @ 22:06:15

    Dit is het eerste jaar dat ik blij ben dat de klok een uurtje vooruit gaat. De kinderen zijn nu met al die zingende vogels echt steeds vaker een uur te vroeg wakker 🙂

    Beantwoorden

  11. Nelly
    Mrt 29, 2015 @ 01:21:02

    Ik ben VOOR het afschaffen. Ik voel me de hele zomertijd ietwat ontregeld .

    Beantwoorden

  12. Ernie
    Mrt 29, 2015 @ 08:47:26

    Zomertijd…… Ik ben ook altijd 2 weken van slag en dan went het weer een beetje.

    Beantwoorden

  13. izerina
    Mrt 29, 2015 @ 09:53:35

    Zijn er ooit kamervragen over geweest?

    Beantwoorden

  14. Janneke
    Mrt 29, 2015 @ 10:38:04

    En toch heb ik het liever andersom. Ik ben bij het uurtje langer weken van slag en zo vreselijk moe. De komende week een beetje van slag en daarna is het alleen maar fijn, dat uurtje minder.

    Beantwoorden

  15. peggy-sue
    Mrt 29, 2015 @ 10:57:31

    Ik vind het heerlijk! Weer wat langer licht zodat je na het avondeten nog lekker even in de tuin kan rommelen. Fijn! Ik heb dan ook geen last van het uur verschil, als je dat wel hebt kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

    Beantwoorden

  16. tineke
    Mrt 29, 2015 @ 13:21:03

    Heerlijk ….. zomertijd !!!

    Beantwoorden

  17. beaunino
    Mrt 30, 2015 @ 07:20:08

    Heerlijk vind ik het. Als je een baan hebt kun je toch nog net even lekker wat langer van het licht en/of het mooie weer genieten.

    Beantwoorden

  18. Vlijtig Liesje
    Mrt 31, 2015 @ 08:48:01

    Ik ben er geloof ik aardig aan gewend al. Het ging die keer vrij makkelijk met wennen.

    Beantwoorden

  19. Margreet
    Mrt 31, 2015 @ 19:25:55

    Ik vind dat missen van dat uurtje ook niet geweldig. Heb ook altijd last van bijverschijnselen. (net als bij volle maan….) maar goed….. Dat het ’s avonds langer licht is vind ik wel lekker, alleen de andere bijverschijnselen niet!

    Beantwoorden

Geef een reactie

