N(euro)otje is liever ouderwets

Vandaag een overzichtje van de nieuwigheden die de laatste tijd het supermarktassortiment verrijkt hebben en waar fonkelende reclames voor zijn gefinancierd. En die ik tot mijn stomme verbazing vervolgens ook daadwerkelijk in boodschappenkarretjes van anderen zie liggen. Want ze zijn er, mensen die iets nieuws direct omarmen alsof ze er hun hele leven smachtend op hebben gewacht. Mensen die het bij het zien van De Reclame al weten: hier kan ik niet zonder! Wat moet ik nog met mijn leven als ik dit niet onmiddellijk toevoeg aan mijn lijstje van onmisbare aankopen?

Mijn top drie:

3 – Luchtverfrissers.  Het hele concept van een dingetje wat je in een stopcontact hangt en dat dan zogenaamde gezonde en naar natuur ruikende aroma’s de ruimte in zwiept, is mij een volslagen raadsel. Waarom??! Lucht het huis door deuren en ramen een  kwartiertje open te zetten en het zal geen chemische oppeppers nodig hebben. Takjes verse kruiden geven trouwens een heerlijk subtiel luchtje af. Het nieuwste van het nieuwste: een luchtverfrisser die om de zoveel tijd een ander luchtje produceert. Tja….. Wat zal ik zeggen van de tekst die eronder staat, “Synthetisch parfum.  Gevaarlijk.” ??

2 – Cake-en-koekjes-boter…….. Speciaal om koekjes en cake mee te bakken en…..: met echte roombotersmaak… Sorry, maar mis ik iets….?

1 – Melk die dankzij een speciale behandeling wel 7 dagen na opening nog helemaal vers is. Zelfs een bodempje melk is dan nog goed…. Ik zet hier alleen een vraagteken bij…. ?

 

 

 

 

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Mrt 28, 2015 @ 09:05:03

    Je laat me nadenken. Soms ben ik ook zo’n doos met zo’n luchtverfrisser. Stom.

    Beantwoorden

  2. Janneke
    Mrt 28, 2015 @ 09:32:14

    Zo fijn zo’n luchtverfrisser. Niet dus. Ik krijg het er vreselijk benauwd van. Dat je gewoon vrijwillig zo’n chemische lucht in je woonkamer of gang wilt hebben. Ik ga dan ook altijd meteen weg als ik bij mensen ben die zo’n ding hebben te staan. Ik meld het waarom ik wegga en als het familie is dat ze er in het vervolg even rekening mee willen houden. Dat doen ze dan nu ook eindelijk, nu er meerdere mensen in onze familie last van hebben. Het heeft me veel strijd en verdriet gekost, want ze snappen het niet dat je er gewoon letterlijk ziek van kunt worden. En dan hebben ze zelf ook kinderen in huis, zo erg…

    Beantwoorden

  3. betjesonnetje
    Mrt 28, 2015 @ 10:47:50

    Een goed geventileerd huis gebruikt ook nog eens minder energie.
    Toch komt er af en toe – héééél af en toe – een nieuw product op te markt waar ik het nut en/of de aardigheid van inzie. Recent: de bonenmixen van Hak. De reclame wil dat we bonen gaan serveren bij iedere maaltijd. Dat lijkt mij een heel goed plan.

    Beantwoorden

  4. izerina
    Mrt 28, 2015 @ 11:48:55

    Soms laat ik me beinvloeden door iets nieuws. Zo proefde ik insectenburgers. Maar wel gewoon één keertje.

    Beantwoorden

  5. Lot
    Mrt 28, 2015 @ 12:38:15

    Ik vind er ook niets “fris” aan HET STINKT!

    Beantwoorden

  6. johmar
    Mrt 28, 2015 @ 13:19:07

    het verbaasd me telkens weer dat het wiel iedere keer opnieuw uitgevonden word en alhoewel ze in elke reclame dan roepen dat dit het beste wiel is, de volgende keer hebben ze toch weer een wiel uitgevonden dat nog beter is dan het eerste. neem bijvoorbeeld wasmiddelen, al jaren roepen ze dat dit het ultieme was middel is schoner en of witter zal het niet worden en hoppa het jaar daarop is er een nog veel beter was middel dat nog schoner en of witter wast. huh ? dat was toch al bereikt? en dit is dan nog maar een voorbeeld. dat geld natuurlijk voor nog veel meer produkten

    Beantwoorden

  7. Cellie Citroen
    Mrt 28, 2015 @ 13:49:53

    Ik wacht nog wel op een combinatie van die drie producten: Melk die 7 dagen houdbaar is, met een lekker lavendelgeurtje waar je dan ook nog pannenkoekjes met roombotersmaak van kan (laten) bakken!

    Beantwoorden

  8. Mevrouw W.
    Mrt 28, 2015 @ 14:52:04

    Een tijd geleden mocht ik gratis een luchtverfrisser voor in de auto proberen: je hangt het dingetje aan een ventilatieroostertje en dan moet de auto lekker gaan ruiken. Ik vond het vreselijk, kreeg er bijna hoofdpijn van want het was zo vreselijk sterk. Maar als ik dan de recensies van anderen lees op dit product, is het niets anders dan lof. En dat snap ik dan weer niet, want het is nou toch ook weer niet zo dat ik zo goed ruik: vaak ruiken anderen iets veel eerder dan dat ik het ruik als er ergens een luchtje hangt.

    Beantwoorden

  9. Thea
    Mrt 28, 2015 @ 17:02:43

    …dat is niet ouderwets, dat is verstandig!!

    Beantwoorden

  10. gerrie
    Mrt 28, 2015 @ 17:32:27

    In ons huis staat een houdertje voor een waxinelichtje waar je bovenop een schaaltje water kunt zetten met Chi/Volatile olie. Nu ik eens weer wat hoest is dit wel in actie, met een paar druppels ademvrij van Biohorma. En met bezoek doe ik er witte salie in. Dan kan ik slapen als het bezoek weg is. Kinderen/kleinkinderen wordt ik niet onrustig van. Maar van de rest wel. En soms krijg ik een flesje van een vriendin voor het slapen of een Kerstmix. Niet iets chemisch dus.

    Beantwoorden

  11. jolYn98@hotmails.com
    Mrt 28, 2015 @ 18:02:18

    vergeet ook water met een smaakje niet (met chemisch smaakjes en meer troep dus)!

    Beantwoorden

  12. zuinigezeeuwwordtvrek@gmail.com
    Mrt 28, 2015 @ 18:15:46

    De cake- en koekjesboter daar heb ik me ook over verbaasd. Wie zit daar nu op te wachten, behalve dan de producent, die kan weer extra geld incasseren.

    Beantwoorden

  13. e
    Mrt 28, 2015 @ 22:19:45

    Haha die melk ga ik ook kopen, die kun je gratis uitproberen (2 pakken) 🙂

    Beantwoorden

  14. loesje
    Mrt 29, 2015 @ 20:19:59

    En wat dacht je van potjes zeezout met zwarte peper? Ook zo’n onzinproduct.

    Beantwoorden

Geef een reactie

