N(euro)otje oogst vergeten groenten…

De Vrekken zijn lekker bezig in de tuin. Man heeft alle banken en stoelen alweer buiten gezet, het doek ligt weer op de partytent bij de barbecue en de moestuin is zo goed als bij. We hadden gedurende de winter al het blad op de tuin laten liggen en er is na het harken hele mooie rulle grond onder vandaan gekomen. De bramen en de vlinderstruiken zijn gesnoeid, Vaders heeft de nestkastjes schoongemaakt en er zijn al heel veel groenten in de volle grond gezaaid.

Vorige week dunden we ook de aardperen uit. Ze waren nog niet uitgelopen dus nog prima eetbaar. Maar de moestuin had nog wat andere verrassingen voor ons. Vergeten groenten…. En dan bedoel ik letterlijk, vergeten groenten…. Zo kwam ik nog een kilo worteltjes tegen in het bed dat gisteren schoongemaakt werd… Die drie overgebleven preitjes had ik heus wel gezien. Ze wilden maar niet groeien vorig jaar en daarom had ik ze maar laten staan.  Ze gaan nu alsnog op, zo klein als ze zijn. En dat er nog één schorsenerenplant op de tuin stond, wist ik ook wel. En ik laat altijd een rijtje snijbiet staan. Komt altijd goed de winter door en is in het vroege voorjaar prima te eten. Maar die worteltjes,  echt, ik had geen idee meer. Helemaal vergeten! 🙂

Het weekmenu draait de komende week dus om aardperen, worteltjes, schorseneren, snijbiet en prei…..  Maar die worteltjes stelen de show.

 

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Mrt 19, 2015 @ 08:18:41

    Goed dat je het zegt, ik ben helemaal vergeten mijn vlinderstruik te snoeien. Zo vergeten we allemaal wel eens wat;-)
    Groetjes -van een nieuwe lezer- Narda

    Beantwoorden

  2. Margreet
    Mrt 19, 2015 @ 19:15:54

    Haha…. handig die vergeten wortels, zo heb je nog eens wat! Hier ook al van alles gezaaid op mn kleine stukje.

    Beantwoorden

  3. Thuisblijfmommy Sofie
    Mrt 19, 2015 @ 21:16:49

    Fijn dat jullie zo lekker bij zijn! Met het prachtige weer de afgelopen dagen was het echt een feest om in de tuin bezig te zijn. Morgen begin ik dan ook eindelijk met zaaien, ik heb er echt zin in ☺
    Eet smakelijk met je vergeten worteltjes!

    Beantwoorden

  4. Vlijtig Liesje
    Mrt 20, 2015 @ 10:48:52

    Leuk al die activiteit. Jullie zijn al een stuk verder dan ik.

    Beantwoorden

  5. Cellie Citroen
    Mrt 21, 2015 @ 22:21:08

    Zit ik meteen met dat liedje van Drs P in mijn hoofd. Over die Schorseneren en prei..

    Beantwoorden

Geef een reactie

