N(euro)otje heeft de ouwe sokken net allemaal weggegooid……..

Ik hoor net op de radio dat de Rabobank er serieus rekening mee houdt negatieve rente voor spaargeld te gaan rekenen.  De rente op spaargeld is al onder de 1 procent gezakt en die 0 komt hard dichterbij.

Hoewel de Rabobank aangeeft dat de kans dat consumenten daadwerkelijk rente over hun spaargeld zouden moeten gaan betalen verwaarloosbaar klein is,  zijn ze wel de ict – systemen hier al op aan het voorbereiden. Waarom, vraag ik me dan af, als het toch zeer onwaarschijnlijk is dat het echt gaat gebeuren. Het antwoord staat in dit artikel: ze moeten er in ieder geval op voorbereid zijn.

Wel, de Vrekken moeten ook voorbereid zijn op eventuele verwaarloosbaar kleine tegenvallers en diepen de ouwe sokken maar weer op uit de kliko. Want betalen voor ons spaargeld: NEE!!

Trouwens, wat denk je dat er zou gebeuren als iedereen daadwerkelijk zijn geld van de spaarrekening af gaat halen…..

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. spaarmoeder
    Mrt 17, 2015 @ 14:43:56

    Ja, het wordt wel steeds spannender. Betalen over je spaargeld…Ik hoop het niet. Niet dat we er heeeel veel hebben staan, maar toch…… Misschien gaan mensen dan wel weer meer investeren in bedrijven.
    Je moet er inderdaad niet aan denken dat mensen “en masse”spaargeld op gaan halen…..

    Beantwoorden

  2. Gewoon Vlijtig
    Mrt 17, 2015 @ 14:46:08

    Vrijwel tegelijkertijd met jouw blog heb ik die van mij geplaatst over precies hetzelfde. Ik heb bijna alles overgezet naar mon-ey-you. Daar staat het voorlopig op 1,5 %. Dus nog iets meer dan de vermogensbelasting. Wanneer gaat de overheid die corrigeren? Het is van de zotte. Straks moet je betalen over je spaargeld EN moet je 1,2% vermogensbelasting betalen????

    Beantwoorden

  3. izerina
    Mrt 17, 2015 @ 15:20:44

    De enige die dan winst gaan maken zijn verkopers van kluizen.

    Beantwoorden

  4. loesje
    Mrt 17, 2015 @ 18:54:13

    Tja meneer van de Rabobank, dan zoek ik heel snel een andere bank voor m’n spaargeld. Jullie mogen m’n spaargeld ‘gebruiken’ en daar hoeven jullie amper 1% voor te betalen, dus tel uit je winst.

    Beantwoorden

  5. Margreet
    Mrt 17, 2015 @ 19:39:32

    Heel raar… betalen voor je spaargeld. Ik heb het nu op een rekening staan die 1,5 % rente bied. Als het echt de verkeerde kant op gaat haal ik mijn geld van de rekening. Ik ga niet betalen voor mijn eigen geld!

    Beantwoorden

  6. Cathy Brasseur
    Mrt 18, 2015 @ 08:08:34

    Mocht het zover komen dat alle banken een negatieve rente op de spaarrekening bieden, haal dan je geld niet bij de bank weg, maar stal het op een betaalrekening zonder rente. Dat is een stuk veiliger dan in een sok onder je matras!

    Beantwoorden

  7. Lisanne
    Mrt 18, 2015 @ 11:14:21

    Dag ‘Neurootje’. Ik ben journalist en heb een verzoekje aan je. Kun je mij mailen op l.vansadelhoff@gmail.com, dan mail ik jou mijn vraag.

    Groet en dank!

    Lisanne

    Beantwoorden

  8. Nina
    Mrt 18, 2015 @ 19:38:24

    ik vind het al een grof schandaal dat ik moet betalen voor mijn bankrekening, maar als ik ook nog moet betalen voor het stallen van mijn spaargeld dan haal ik het echt subiet van de bank af, dan metsel ik wel een kluisje ergens vast in huis.

    Beantwoorden

  9. johmar
    Mrt 19, 2015 @ 12:46:10

    te gek voor woorden , betalen om je geld op een spaarrekening te hebben staan. nou dan ben ik weg en zo te lezen, ben ik niet de enige die er zo over denk. een kluisje word dan denk ik het alternatief alhoewel ik denk dat het aantal huis inbraken toe zal gaan nemen. dus misschien de tip van Cathy maar opvolgen en het geld op je betaalrekening zetten.

    Beantwoorden

  10. Steven
    Mrt 19, 2015 @ 13:55:57

    Koop (eventueel met nog een paar mensen) een huis. Er is altijd wel iemand die het wil huren.

    Beantwoorden

Geef een reactie

