N(euro)otje gaat kijken naar “Van Hollandse bodem”

Als bevlogen hobbymoestuinder met zelfvoorzieningsidealen moet ik natuurlijk wel gaan kijken naar het nieuwe tv-programma “Van Hollandse bodem” waarin acht koppels gaan strijden om de titel “Beste moestuinder van Nederland”. Vanavond is de eerste aflevering te zien. En ik ben heel nieuwsgierig.

De deelnemers worden niet alleen beoordeeld op hun oogst maar ook op hun kookkunsten. Vanaf vandaag zes weken lang elke donderdagavond om 20:30 uur op NPO 1. Ik ben benieuwd of het aan mijn verwachtingen voldoet!

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Cellie Citroen
    Mrt 12, 2015 @ 08:49:27

    Alweer een kloon van een heel leuk BBC programma. Als ik al ga kijken is dat wel met het geluid op heeeeeeel zacht. Die Tooske schreeuwt altijd zo. 🙂

    Beantwoorden

  2. sillie
    Mrt 12, 2015 @ 09:38:46

    klinkt best leuk maar ik kijk eigenlijk nooit tv behalve wieisdemol 😉

    Beantwoorden

  3. grandma
    Mrt 12, 2015 @ 10:21:55

    Ik houd niet van het competitie/ rivaliteit 😦 Gewoon lekker tuinieren en ontspannen koken zonder de beste te moeten zijn is meer mijn ding.

    Beantwoorden

  4. spaarmoeder.blogspot.nl
    Mrt 12, 2015 @ 10:45:52

    Ja, een echt bbc-programma. Ik ben benieuwd!

    Beantwoorden

  5. Lot
    Mrt 12, 2015 @ 10:46:00

    Meestal zijn het wat slechtere programma’s dan de BBC, dat is vaak zo heerlijk onderkoeld. De nederlandse zo amateuristisch, daar was geloof ik ook geen koken bij.

    Beantwoorden

  6. Greet
    Mrt 12, 2015 @ 14:32:20

    Ik heb vorig jaar genoten van Maarten van t Hart in de moestuin.
    Een competitie moestuin programma trekt me niet…maar kan me wel voorstellen dat men er een doelgroep mee trekt die anders niet zo bezig is met de tuin, dut tja, toch winst. Meer feeling met echt eten, meer begrip hoe het groeit en wellicht minder pakjes en zakjes uit de winkel om op te eten is altijd goed toch?

    Groet,Greet

    Beantwoorden

  7. izerina
    Mrt 12, 2015 @ 17:54:11

    Het is weer een wedstrijd. Ik haak af.

    Beantwoorden

  8. Henriette
    Mrt 12, 2015 @ 20:46:49

    Ken het programma niet maar ga het misschien terug kijken 🙂

    Beantwoorden

  9. opnieuwbeginnen
    Mrt 12, 2015 @ 21:07:39

    Wat jammer dat het recept met het meeste vlees gewonnen heeft. Toch geen vergelijk met een vegetarisch gerecht.
    Pfft, je moet toch een vleeseter zijn om dat te waarderen. Ik had het mooist opgemaakte gerecht genomen.

    Beantwoorden

  10. Vlijtig Liesje
    Mrt 13, 2015 @ 09:16:13

    Dat is een programma dat ik denk ik oversla.

    Beantwoorden

  11. Ipie
    Mrt 13, 2015 @ 14:05:57

    Ik vond het tegen vallen. Had er meer van verwacht.

    Beantwoorden

  12. Lot
    Mrt 15, 2015 @ 10:40:48

    Ja viel erg tegen, totaal niet informatief en niet goed uitgewerkt.

    Beantwoorden

  13. tineke
    Mrt 15, 2015 @ 11:26:40

    Ook ik haak af, geef mij maar Maarten ’t Hart, dat was veel leuker.

    Beantwoorden

Geef een reactie

