N(euro)otje zou ook wel ‘off the grid’ willen…

Op TLC is nu een serie, ‘Risking it all’, waarin drie families gevolgd worden die alles achterlaten en midden in de natuur helemaal opnieuw beginnen. De een om hun huwelijk te redden, een ander om gezondheidsreden en anderen willen aan hun onderlinge relaties werken. Een gezin heeft bouwplannen voor een huis, een ander gezin gaat in twee tenten op een vlonder wonen. Buiten koken, geen televisie, zelfs helemaal geen elektriciteit,  moestuin, kleinvee, hard werken en van elkaar houden. Dat zijn zo’n beetje de dingen die mij aanspreken in de serie. Ik zou niet in een tent willen wonen maar ik vind het leuk om te zien dat de vijf (!) kinderen van dit gezin zich toch maar aanpassen. En in een ander gezin komen de twee dochters inderdaad nader tot elkaar en worden ondanks het behoorlijke leeftijdsverschil, vriendinnen. Lief! Er is een jongetje van vier die geen speelgoed als cadeautjes wilt maar gereedschap. Om met de rest mee te kunnen werken. Hij poetst de squad, en gaat het onkruid te lijf met zijn gekregen grasmaaier. Niks spelen met lego, meneer wil een kerel worden! In het derde gezin gaat vader met zijn dochter vissen. Gewoon even het bospad aflopen naar het meertje toe. De dochter wordt niet wit om de neus van een waterslang en als vader vraagt wat ze met een eventueel gevangen vis moeten doen is haar reactie al heel zelfvoorzienend: opeten! Prachtig om te zien.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hetiszoalshetis
    Mrt 05, 2015 @ 06:30:45

    Dankje voor de tip! Lijkt me mooi om te gaan kijken dus dat ga ik binnenkort eens doen.

    Beantwoorden

  2. VeggieMo
    Mrt 05, 2015 @ 08:13:01

    Ik heb de eerste afleveringen gezien en vond die niet zo bijzonder. Ik had gehoopt dat ze beter voirbereid waren ipv alles door een roze bril te hebben voorbereid en erachter kwamen dat de werkelijkheid anders was. Maar wellicht zijn deze afleveringen leuker om naar te kijken.

    Beantwoorden

  3. hetlevenenik
    Mrt 05, 2015 @ 09:55:27

    Ik moet er niet aan denken! Ik zou knallende ruzie krijgen met iedereen. Zoiets geeft mij gen gevoel van tevredenheid en rust,maar eerder van stress, ergernis en frustratie. Dus ik begin er nooit van mijn leven aan. Maar als er mensen zijn die het wel graag doen: ga gerust je gang. 🙂

    Beantwoorden

  4. Margreet
    Mrt 05, 2015 @ 19:40:48

    Ik zou het best willen proberen, voor een tijd. Maar dan wel met behoud/achtervang van eigen huis voor als het onverhoopt niet zou lukken.

    Beantwoorden

  5. Vlijtig Liesje
    Mrt 06, 2015 @ 09:08:20

    Ik kijk dit ook! Elke maandag. Superleuk om te zien hoe het die mensen vergaat.

    Beantwoorden

  6. jolYn98@hotmails.com
    Mrt 21, 2015 @ 12:40:56

    wat inspirerend, wel jammer dat het maar 6 afleveringen waren!
    fijn weekend 🙂 Het is lente, nu nog mooi weer erbij 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

