N(euro)otjes weekmenu

Ik zet het weekmenu er toch maar op vanaf maandag, in plaats van donderdag. Voor deze week ziet het er voor Huize Vrek zo uit:

  • Maandag – voor mijzelf een klein vispannetje (stukje kabeljauw met aardappeltjes, worteltjes en zo…) en de mannen kunnen zich helemaal te buiten gaan aan spaghetti met saus met bio-kip….
  • Dinsdag – Indiase bloemkoolcurry
  • Woensdag – nasi van restjes groenten met gemarineerde tofu
  • Donderdag – Marokkaans stoofschoteltje met kikkererwten
  • Vrijdag – weer een groentenstoof,  dit keer met linzen
  • Zaterdag – Turkse soep met groene kool en bulghur met Turks brood (recept: klik)
  • Zondag – Griekse couscous met stukje zalm

Iedere keer als ik het weekmenu zelf bekijk, moet ik grinniken over de multiculti eetgewoonten in Huize Vrek. Niks mis met puur Hollands eten, getuige ook de regelmaat waarmee hutspot, spruitjes en stamppot boerenkool op het menu staan, maar ik ben toch wel heel blij met al die andere smaken die we tot onze beschikking hebben.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hetiszoalshetis
    Mrt 02, 2015 @ 09:18:55

    Het is een mooi werelds menu zo ja, leuk hoor!
    Dank voor de ink naar de Turkse kok, daar ga ik eens rondsnuffelen.

    Beantwoorden

  2. hetiszoalshetis
    Mrt 02, 2015 @ 09:19:32

    Sorry..ik vergat de L… ink moest LINK zijn.

    Beantwoorden

  3. mmiirraah
    Mrt 02, 2015 @ 10:22:23

    Ik vind jouw weekmenu ook wel inspirerend, vergeleken met andere die ik lees en die alleen maar aardappelen en sperziebonen en standaard macaroni lijken te bevatten…. 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

