N(euro)otje leest: De Incabruid

(plaatje gepikt van het www)

 

 

Ik heb zeker tien jaar naar dit boek gezocht. Zo af en toe kom je er één tegen op internet maar daar worden forse prijzen voor gevraagd. Het gaat dan om de originele uitgave uit de jaren ’50.

De reden dat ik zo zocht naar dit boek is Vader. Hij las het boek in de jaren ’50 in delen maar kreeg nooit het slot in handen. Het schijnt een bijzonder spannende avonturenroman te zijn. Moeders las het feuilleton bij haar zus en mocht het uiteindelijk niet verder lezen omdat ze ervan ging dromen…

Vooral Vaders zou het graag nu eens helemaal en vooral uit willen lezen want het verhaal heeft hem nooit losgelaten. Ikzelf werd steeds nieuwsgieriger en leesgek als ik ben wilde ik dit superverhaal ook wel eens gelezen hebben.

Zodoende snuffelde ik de afgelopen jaren met enige regelmaat wat op internet en de laatste keer kwam ik erachter dat het boek opnieuw is gepubliceerd als paperback en e-book.

Bij gebrek aan een e-reader heb ik het verhaal als papieren boek, 800 pagina’s dik, gewoon bij Bol kunnen bestellen. En zojuist werd het bezorgd. Met zijn 1,25 kilogram mogen we dit toch wel tot de zware kost rekenen! Ik mag mijn nachtkastje wel stutten…

Voorlopig wat te lezen dus. En Vaders verkneukelt zich al helemaal op zijn caravanvakantie in eigen tuin komend voorjaar.

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Margreet
    Feb 24, 2015 @ 20:02:20

    Met recht “een dikke pil”.
    Ik wens je heel veel leesplezier!

    Beantwoorden

  2. Lot
    Feb 24, 2015 @ 22:26:50

    Wat is het dan leuk om na zo lang het boek toch te vinden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

