N(euro)otje hoopt nog steeds op winter

Goedemorgen allemaal! Ik was er even niet. Kleine operatie gehad, niets levensbedreigend maar wel lastig, en daardoor even geen puf gehad om te bloggen. Maar alles komt weer goed, hoop ik althans, dus ik dacht er weer eens berichtje uit te wringen… 🙂

En natuurlijk moet dat over het weer gaan. Op mijn favoriete weersite meteo-service.nl is het een beetje stil. Iedereen lijkt zich te vervelen op weergebied.  Hoewel sommigen blij lijken te zijn met de storm waar we nu wat van meekrijgen. Maar ik ben voornamelijk een winterdiscussietopiclezer (iemand nog plannen om te scrabbelen vanavond..?). Dus van die storm krijg ik alleen mee wat het KNMI daarover vermeldt.

En juist die door mij zo geliefde winter is nog in geen velden of wegen te zien. En dat terwijl ik er zo klaar voor ben! Voorraad: check. Winterkleding: check. Brandstoffen (Moeders snapt nooit zo goed waar ik me druk om maak maar wat er deze week in Apeldoorn gebeurde kan hier natuurlijk ook dus dan zou iedereen vast wel blij zijn met de voorbereidingen van ondergetekende): check. Jaszakkenwarmertjes, antisliponderleggers in drie schoenmaten,  strooizout, sneeuwscheppen en nog veel meer: check.

Laat die winter nou maar eens komen. De vorige winter was zo zacht dat we het hele seizoen daarna op slakkenjacht zijn geweest. Een zo’n exemplaar had zich verschanst in de woonkamer en trok elke nacht slijmsporen over de houten vloer en de vloerkleden. Nochtans hebben we het beest nooit kunnen vinden tot er een paar weken geleden een  leeg slakkenhuis vanachter een radiator vandaan viel. Ons probleem loste blijkbaar vanzelf en nogal letterlijk op toen de centrale verwarming even vol aan ging…  We zijn nu eindelijk verlost van  slijmsporen in huis maar voor volgend jaar mag het wel wat minder met die slakkenpopulatie.  Dus laat het maar lekker winteren.

En jullie weten inmiddels wat ik bedoel hè…. Een metertje sneeuw of zo 🙂

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. madelief
    dec 11, 2014 @ 08:57:31

    Fijn dat je er weer bent! Ik zal je helpen hopen;-)

    Beantwoorden

  2. Gewoon Vlijtig
    dec 11, 2014 @ 10:00:32

    Ik miste je al. Hopelijk gaat het goed met je.En nee, nog steeds vind ik het wel goed zo met het weer. haha.

    Beantwoorden

  3. izerina
    dec 11, 2014 @ 10:26:58

    Mijn man begint het omgekeerde te hopen. Net als vorig jaar bij + 12 gr een eindje motorrijden op tweede kerstdag.

    Beantwoorden

  4. Daantje
    dec 11, 2014 @ 13:58:28

    Hier hagelde het vanmorgen, dus er is in elk geval hoop 😉

    Beantwoorden

  5. Henriette
    dec 11, 2014 @ 19:29:35

    Fijn dat je er weer bent , miste je stukjes al.Van ons mag het best een beetje winter zijn met vorst enz. Sneeuw is schitterend buiten in de weilanden en de bossen maar in de stad is het niet zo prettig meer een vieze smurrie.

    Beantwoorden

  6. VeggieMo
    dec 11, 2014 @ 20:01:52

    Beterschap! Van mij mag je die sneeuw hebben in Groningen, als het hier in de Betuwe maar weg blijft 🙂 van mij mag het nu wel weer lente worden.

    Beantwoorden

  7. e
    dec 12, 2014 @ 08:04:43

    ik volg het nieuws niet zo vaak, wat is er in apeldoorn gebeurd dan?

    Beantwoorden

  8. Vlijtig Liesje
    dec 12, 2014 @ 11:06:50

    Het is nu in ieder geval wel heel erg herfst!

    Beantwoorden

  9. Margreet
    dec 12, 2014 @ 20:11:40

    Neurootje fijn dat je er weer bent! Beterschap! Zelf hoop ik ook op sneeuw en ijs, ben ook aardig op alles voorbereid!

    Beantwoorden

  10. johmar
    dec 15, 2014 @ 15:07:10

    leuk hoor ijs en sneeuw, maar toch minder als je van de fiets afhankelijk bent om naar het werk te gaan, ik heb de eerste valpartij al weer gehad en dat heeft me flinke blauwe plekken en een gevoelige rib opgeleverd . zeker nu ik ouder word vind ik er niets aan van dat extreme weer, want ik zit per dag zon 2 uur op de fiets om op mijn werk te komen.

    Beantwoorden

Plaats een reactie