N(euro)otje heeft zin in de winter

Ik ben inmiddels weer vaste bezoekster op het meteoservice-forum.  Alle dagen ben ik er te vinden en tot mijn grote plezier zijn de winterverwachtingen nog niet om over naar huis te schrijven. Zacht is het woord dat je overal tegenkomt. En dat zou wel eens gunstig kunnen zijn want als iedereen loopt te gillen dat er een horrorwinter aankomt, krijgen we niks, dus…. Lekenlogica zal dat heten… 😉

Wat mij wel opvalt: voorafgaand aan de prachtige winter 2009/2010 hadden we een tijd lang (in mijn herinnering een paar weken maar het kan ook korter zijn geweest…) onafgebroken mist. En dus vraag ik me af of hier een patroontje te ontdekken zou zijn: paar weken flinke mist en dan pats! Een goede winter. …. Zou wel leuk zijn natuurlijk…., zo met de mist van de afgelopen dagen…

Maar ik heb totaal geen verstand van weersvoorspellingen; ik kijk voornamelijk naar de wolken (is interessante materie die nog steek houdt ook….),  steek zo af en toe eens een natte vinger in de lucht en let op het gedrag van de beestjes in de natuur. Daar valt een hoop informatie uit te halen maar natuurlijk alleen voor de ultrakorte tot korte termijn. En als het winter wordt komt er een karaktertrekje bij me naar boven waar ik de rest van het jaar weinig tot geen last van heb: ik word ongeduldig. Heel erg ongeduldig. Ik wil vorst, ijsbloemen op onze slaapkamerramen, ik wil lantaarnpaalstaren, door de sneeuw kraken en sneeuwballen gooien. En daarna lekker rozig bij de loeiende houtkachel met een pruttelpotje erop na zitten te genieten…. Dat is het vrije-dagen-scenario.  Op werkdagen wil ik bij het raam zitten, om goed zicht te hebben op de voorbijrazende sneeuwvlokken en natuurlijk hou ik als een bezetene de weeralarmen in de gaten. F5,  F5, F5, F5……….. Ik help geheel in mijn eentje de bereikbaarheid van het KNMI om zeep….. 🙂

Vooruit, ik ga weer eens op mijn favoriete weersite buurten. Eens zien wat nieuw is….

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Jennie
    Nov 06, 2014 @ 09:03:26

    Ik heb ook het gevoel dat het wel eens een flinke winter kan gaan worden. En dat komt omdat onze kater heel veel eet op dit moment, hij heeft ook al een hele dichte vacht. En is dus spek op zijn ribben aan het kweken. In de winter is het namelijk een hele erge koukleum.

    Beantwoorden

  2. grandma
    Nov 06, 2014 @ 09:16:14

    🙂 daar ga je weer. Ik wil ook wel weer eens een goed winter, heerlijk!

    Beantwoorden

  3. loes
    Nov 06, 2014 @ 09:33:54

    Weet niet waarom…maar ik heb ook het gevoel dat het wel eens een behoorlijke winter zal kunnen gaan worden. Voor mij hoeft het niet per se maar ik gun het je van harte! 😉

    Beantwoorden

  4. izerina
    Nov 06, 2014 @ 12:56:52

    Ik kocht deze week nieuwe schoenen. Met goed profiel om in de sneeuw te kunnen lopen. Dus wie weet…

    Beantwoorden

  5. nadasurf
    Nov 06, 2014 @ 13:41:35

    Laat maar komen die elfstedentocht 🙂

    Beantwoorden

  6. liesbet
    Nov 06, 2014 @ 13:47:06

    Mijn zoon moet heel veel op de baan voor zijn job, staat onder enorme tijdsdruk om op de tijd op vergaderingen te raken, draagt een grote verantwoordelijkheid ondanks zijn jonge leeftijd en heeft een zware voet. Ik haat de wintermaanden met sneeuw, ijs , gladde wegen…. gewoon omdat het risico er dan nog meer in zit dat zoonlief een ongeval zal hebben.

    Beantwoorden

  7. Patrick
    Nov 06, 2014 @ 15:33:49

    Leuk om te lezen. Hier nog een weergek./winterliefhebber. Lees je ook mee op http://www.weerwoord.be ?

    Beantwoorden

  8. Margreet
    Nov 06, 2014 @ 20:02:01

    Ik hou wel van sneeuw en winterzon!

    Beantwoorden

  9. Debby
    Nov 13, 2014 @ 13:33:14

    Ik heb helemaal geen winterliefde, niet eens een greintje. Ik ben altijd wel helemaal ‘into’ de wintermaaltijden. Maar goed, mijn gezin geniet daar altijd wel van. Zuurkool in de zomer vinden we lekker maar in als de koude en donkere maanden er zijn smaakt het nog beter. Maar mijn hart ligt in het voor- en najaar. De natuur zien opbloeien in het voorjaar en de natuur zien veranderen van kleur en overstappen naar winterstand. Echter de grootste kou-kleum ben ik. Nope, winter heeft weinig charme voor mij. Volg dus ook daarom de winterberichten 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

