N(euro)otje schudt achter haar bureau

Vanmiddag op het werk  ging de boel ineens vreemd heen en weer en klonk er een diep, zwaar gerommel. De beeldschermen schudden, de bureaus, de stoelen, het hele gebouw. En wij schudden mee…

Een aardbeving met het episch centrum in Ten Boer, en dus voelbaar in de stad Groningen. Onder andere. Jullie hebben het vast al gehoord. Ik moet toegeven dat ik even van slag was. Zoiets vreemds had ik nog nooit meegemaakt. Het was best wel eng. We wonen zelf tegen de Duitse grens en hebben wel eens wat gerommel in de bodem gehoord en gevoeld maar dit, nee….

Eng. Laat ze alsjeblieft die windmolens in de Noordzee zetten. Die toeristen blijven echt wel komen….

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. zuinigaan
    Sep 30, 2014 @ 21:34:48

    Ik was er ook behoorlijk van slag van!

    Beantwoorden

  2. kniepertie
    Sep 30, 2014 @ 22:00:36

    Niet echt van slag, een beetje lacherig, bij ons was ’t alsof er een auto tegen de gevel botste.
    Echt fijn voelt t niet
    Groet

    Beantwoorden

  3. petradepooh
    Okt 01, 2014 @ 13:35:45

    Ik voelde de laptop en werkblad onder mijn polsen golven als op een ernstig deiende boot (Groningen noord-weest kan van de stad). En een dreun van te voren….. Heb ze al wel vaker gevoeld hier in de stad maar dan meer als de beruchte vrachtwagens in /door de straat. Deze was echt behoorlijk. Ach even elkaar aankijken hier (dochter en ik) daarna naar buiten en de gevels inspecteren en de rest van t huis. Dat was allemaal oké. Op naar de volgende zou je haast zeggen….

    Beantwoorden

  4. gerrie
    Okt 02, 2014 @ 21:58:25

    GEEN windmolens !!! Zonnepanelen op ieder dak. Ieder heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Okt 03, 2014 @ 07:02:33

      @Gerrie: over zonnepanelen zijn wij ook nog steeds aan het nadenken. Maar wat nu als je op een flat woont zonder eigen dak? Ik ben bang dat het niet mogelijk is dat ieder Nederlands huishouden zichzelf op die manier van stroom voorziet. Er zal dus iets anders moeten komen. Ik denk dat in een winderig land als het onze windmolens een mooi alternatief zijn voor gas.

      Beantwoorden

  5. gerrie
    Okt 03, 2014 @ 09:46:53

    Lief medemens, in ons dagblad stond een tijd geleden een artikel over windmolens. Als de energie berekend wordt vanaf het begin van de productie en het eindresultaat dan kost deze manier energie. In de olielanden liggen hele woestijnen vol met zonnepanelen, ze willen wel energie blijven leveren. Bij onze oosterburen liggen stal/schuurdaken vol met panelen. Daar is het bijverdienen voor de boeren. Een flat? Nee dat lukt niet, maar mijn idee is dat je heel erg ver komt om daken van landbouwschuren daarvoor vol te leggen. Hier thuis ook een meningsveerschil hoor. Als ik mocht kiezen kwamen er zelfs hier panelen op het dak. Manlief wil niet, “ben jij wel goed? We zijn over de zeventig”. De waarheid ligt dus hier in het midden. Heb het goed.

    Beantwoorden

  6. petradepooh
    Okt 05, 2014 @ 13:10:03

    mbt tot zonnepanelen, is het hier meer het financiele plaatje , we hebben een pracht van een plat dak en geen bebouwing of hoge bomen erom heen dus hele dag zon vangen……. maar ja de kosten zijn ons nog te hoog……. Op flats zouden ze wel kunnen worden geplaatst op het dak maar ik denk dat het probleem groter wordt hoe je berekend wie hoeveel er van heeft geprofiteerd en hoe je dat door berekend in servicekosten e.d.

    Beantwoorden

  7. lieveheersbeestje
    Okt 29, 2014 @ 00:45:54

    Ik herinner mij de aardbeving die wij hier hadden in (ongeveer) 1991 of 02. Ik werd s nachts wakker omdat het bed zo heen en weer schudde en de kast deur open en dicht ging. Maar voordat je goed en wel wakker bent en je realiseert wat er aan de hand is…is het weer voorbij! Ik hoop dat jullie verder geen bevingen meer krijgen, al is dat wel te verwachten. Sterkte er mee…

    Beantwoorden

Geef een reactie

