N(euro)otje over garantie

Vanuit haar werk wordt ze veel geconfronteerd met garantievraagstukken. Toen Vader in juni meldde dat één van de grasmaaiers het had begeven, vond ze dan ook dat de Vrekken ook maar eens moesten informeren hoe het zat met de garantie. Vader vond dat wel veel te veel gedoe en toen hij het bonnetje eenmaal gevonden had, bleek dat het apparaat op 5 dagen na twee jaar oud was. Hij had er toen al helemaal geen zin meer in maar op aandringen van N(euro)otje gingen ze toch terug naar de winkel. De grasmaaier lieten ze achter, voor onderzoek. Twee dagen voor het aflopen van de garantie…

Vorige week gingen ze terug om te horen wat de uitslag was. Het apparaat bleek onherstelbaar stuk aan een onderdeel waar de gebruikers geen invloed op hadden gehad, ofwel een productiefout, en de Vrekken mochten kiezen: een zelfde apparaat nieuw of geld terug op een tegoedpas en er bijvoorbeeld een ander apparaat van kopen. Ze gingen voor het laatste en hebben nu een handzamer grasmaaier, met twee tientjes bijbetaling. En met een bonnetje dat ze bij de aankoop kregen, krijgen ze van die twee tientjes er weer eentje terug.

Moraal van het verhaal: teruggaan kan lonen. Vaders wilde al meteen een nieuwe grasmaaier kopen, zonder te proberen of het probleem met de oude onder de garantie viel. Nu heeft hij ook een nieuwe maar die heeft maar een tientje gekost. En je snapt het al: hij is toch wel reuzeblij dat ze de moeite even genomen hebben… 🙂

Advertenties

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. e
    Jul 07, 2014 @ 12:11:17

    wat een geluk!

    Beantwoorden

  2. gregory
    Jul 07, 2014 @ 18:40:52

    groot gelijk daarvoor is de garantie ook bedoelt …

    Beantwoorden

  3. Henriette
    Jul 07, 2014 @ 22:12:21

    Wij zeggen altijd , terug gaan zolang er garantie op zit. Wij hebben een klein bestrom oventje in de keuken en een paar maanden geleden sprong daar spontaan de ruit uit met open doen. Dus wij contact opgenomen met de fabrikant, stuur maar op de oven dan krijgt u kosteloos een nieuwe. Zo gezegd zo gedaan en daaruit blijkt maar weer dat je gewoon moet doen .

    Beantwoorden

  4. Huisvlijt
    Jul 08, 2014 @ 08:51:16

    Tsjonge, je vader zal je wel dankbaar zijn zeg! Goed dat je bent terug gegaan.

    Beantwoorden

  5. Margreet
    Jul 08, 2014 @ 21:11:19

    Haha…. goede actie van je! En gelukkig had je nog garantie. Bij ons gaat het meestal stuk net buiten de garantie! Geniet van de nieuwe maaier!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: