N(euro)otjes auto

De auto is vorige week goedgekeurd voor weer een jaartje. In eerste instantie werd -ie afgekeurd op de ruitenwissers en een stofkap.  Dit werd vervangen en daarna was het oké.  De uitlaat kon blijkbaar ook nog wel even maar het is duidelijk dat die het niet nog een jaar houdt. De kosten vielen mee: voor 180 euro is de 20 jaar oude auto weer APK-gekeurd.

Hij mag dus nog even blijven.

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. kniepertie
    Jun 17, 2014 @ 07:06:57

    Zo zie je het natuurlijk graag 🙂
    groet

    Beantwoorden

  2. izerina
    Jun 17, 2014 @ 08:28:23

    Jammer,dat de oldtimer belasting er niet meer is.

    Beantwoorden

  3. Vlijtig Liesje
    Jun 17, 2014 @ 08:49:12

    Dat is niet duur inderdaad! Fijn dat het zo meeviel. Wij hadden laatst voor 500 euro aan reparaties… En onze auto is geloof ik maar 15 jaar oud.

    Beantwoorden

  4. Nina
    Jun 17, 2014 @ 09:01:04

    Toch lijkt het me wel verstandig om het komende jaar maar uit te kijken naar een goede opvolger voor deze. Je ziet het aankomen, dan heb je de tijd om rond te kijken voor de beste deal. Als deze (uitlaat) het nu onverwacht toch begeeft dan moet je op stel en sprong een ander en dan moet je genoegen nemen met wat je dan kan vinden.

    Beantwoorden

  5. Thea
    Jun 17, 2014 @ 09:37:49

    Het nadeel van dergelijke oude auto’s: ze verontreinigen het milieu veel meer dan een nieuwere auto! Daarom vind ik het juist goed dat voor de old-timers nu ook belasting betaald moet worden (al is de reden voor deze heffing niet door milieu-overwegingen ingegeven 😉

    Beantwoorden

    • Ellen1979
      Jun 17, 2014 @ 11:16:50

      Dat hoeft absoluut niet. De (kleinere) oude auto’s wegen bijvoorbeeld vaak minder en gebruiken daardoor minder. Dus de uitstoot is lager. En juist lang gebruik blijven maken van iets dat werk en niet iets nieuws aanschaffen is goed voor het milieu. Ik denk dat de laatste reden die je noemt, de werkelijke reden is voor de heffing 😉

      Beantwoorden

    • nadasurf
      Jun 17, 2014 @ 16:27:29

      Waarom niet bij de elektrische geen WB ? die accu,s zijn ook milieu belastend en gaan die auto,s ook zo 20 jaar mee ?

      Beantwoorden

  6. greetje
    Jun 17, 2014 @ 11:03:17

    ik was laatst 30 euro kwijt voor de APK van mijn 16 jaar oude Matizke. Enkel een lampje wat kapot was(en wat ik natuurlijk ook wel wist). Dat is heel weinig natuurlijk. Hoewel nu heeft ie een naar kwaaltje: V snaar volgens mij. Toch maar ff mee heen… Hopelijk valt dat ook mee…

    Beantwoorden

  7. Anne-Marie
    Jun 17, 2014 @ 13:07:15

    Ha, dus er is hoop voor mijn Fiat 500 van 18 jaar 😉 Ik opperde dat ik misschien een bakfiets wil als hij niet door de apk komt en man had er de volgende dag al 1 gevonden van 3500 Euro… Het moge duidelijk zijn wie de consuminderaar van ons is 😉

    Beantwoorden

  8. nadasurf
    Jun 17, 2014 @ 16:26:04

    Auto kost geld ook al heb je een jongere bij 4 nieuwe banden en distributieriem moet je al flink je portemonnee trekken en dan heb je het over normaal onderhoud/slijtage onderdelen.

    Beantwoorden

  9. Hanneke
    Jun 18, 2014 @ 16:35:10

    Wat leuk voor je! Stiekem ben ik wel wat jaloers, die van mij moest gisteren naar de keuring: 600,00 euro kosten, daarvoor heb je dan 4 nieuwe banden, nieuwe remmen en nog wat klein onderhoud…

    Beantwoorden

  10. Margreet
    Jun 19, 2014 @ 19:52:29

    He Neurootje dat is fijn voor jullie!

    Beantwoorden

Geef een reactie

