N(euro)otjes lunch

Op het werk van N(euro)otje is een bedrijfskantine waar je tussen de middag voor echt heel weinig geld je lunch kunt kopen. En het is echt niet duur, daar zal ze niks van zeggen. Toch neemt ze liever haar eigen lunch mee. Want ook al geef je elke dag maar 1 euro uit, dat loopt toch op in een jaar. Er zijn collega’s die vijf dagen per week een lunch van 2 euro halen. 40 Euro per maand… Dat kost je zelf meegenomen bammetje toch niet.

N(euro)otje loopt daarom vanmiddag weer lekker met haar zelf gevulde bakjes naar de kantine. Zelfgebakken volkoren brood met kaas, en dan doet ze er ter plekke nog wat plakjes tomaat en komkommer op. Lekker!

De zelf meegenomen lunch scheelt niet alleen geld maar ook tijd. ’s Morgens is ze natuurlijk een paar minuutjes kwijt om het klaar te maken maar ’s middags kan ze zo naar een plekje in de kantine doorlopen waar haar collega’s soms wel 5 minuten in de rij staan om wat te kopen. De pauze is een half uur, dan kun je toch maar beter zorgen dat je zoveel mogelijk tijd daarvan daadwerkelijk met eten bezig kunt zijn.

Heel af en toe wil N(euro)otje wel eens wat kopen. Als ze haar lunch op de keukentafel heeft laten staan bijvoorbeeld…  En ze heeft tot een tijdje geleden af en toe voor een paar dubbeltjes rauwkost gehaald. Maar daar maakt ze liever geen gewoonte van. Meestal is haar eigen lunch nu eenmaal toch lekkerder… 😉  Voor vandaag zit alles al klaar in haar tas. Dat kan niet meer misgaan.

Nemen jullie je eigen bammetjesbakje mee naar het werk? Of koop je op je werk?

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Astrid
    Jun 04, 2014 @ 08:41:39

    Bij ons geen kantine (horeca) voor de officiële lunch van de collega’s is er altijd wel wat uit de vriezer of koeling. hoeft niet betaald te worden. bijna altijd wit brood met kaas of worst. sporadisch soep. Ik neem heerlijk zelf drie bruine volkoren boterhammen mee met een appel. Om zeven uur te werken is dat voldoende. ook mag je zoveel drinken als je zelf wil. meestal thee, koffie, melk.
    wel luxe denk ik als ik lees van die twee euro per dag. Ik maak brood voor ik naar bed ga klaar en leg het in de koelkast.

    Beantwoorden

  2. liesbet
    Jun 04, 2014 @ 09:27:09

    Ik werk niet dus eet altijd thuis. Mijn man geef ik elke dag zijn lunchpakket mee : 4 sneden bruin brood met kaas, vlees vindt hij niet lekker als het een aantal uren tussen de boterhammen zit. Koffie mag hij van het werk nemen maar daar moeten ze om de paar maanden een bedrag voor uitleggen dat gebruikt wordt om de koffie aan te kopen. Hij heeft ook veel collega’s die zich elke dag in de cafetaria een belegd broodje gaan kopen. Als hij nachtdienst heeft (sociale sector) wordt er wel een lunchpakket voorzien door de werkgever en dat bestaat meestal uit 4 sneden brood, kaas of vlees, stukje fruit en potje pudding of yoghurt.

    Beantwoorden

  3. Butterfly Maiden
    Jun 04, 2014 @ 09:53:36

    Ik neem altijd mijn eigen lunch mee. In onze kantine staat een automaat waaruit je snacks en broodjes kunt kopen maar dat vind ik zonde van het geld. Daarbij zijn m’n eigen boterhammen, of soms een salade, veel lekkerder en gezonder!

    Beantwoorden

  4. Opnieuw Beginnen
    Jun 04, 2014 @ 10:18:22

    De lunch kostte in de kantine, toch tot 4 euro. Heel grappig vond ik een Unix actie, met een krasbon. Als je alle vakjes goed open kraste, kon je een euro besparen, een gratis kop soep. Liever ging ik naar buiten, met mijn bammetjes, maar het was een soort verplichting om samen te eten. Zo slecht, de hele dag zitten.
    ‘S morgens een stukje lopen en graag in de lunchpauze.

    Er was ook gratis cup a soup te krijgen. Als ik honger had namik de erwtensoep en als ik trek had in zout een kippebouillon.

    Ik ging minuten later dan mijn collega’s naar beneden, de kantine, ik kon zo aanschuiven.

    Rauwkost, een bakje kostte 1,50 inclusief de bedrijfskorting in de A l br on kantine, ter grote van soepkop.

    Beantwoorden

  5. Mascha
    Jun 04, 2014 @ 17:52:39

    Mijn zelf mee gebrachte lunch naar het werk is zeker duurder dan € 1,00. Het is natuurlijk ook afhankelijk wat je zelf mee neemt. Ik neem 4 sneetjes bio brood van de bakker (€ 0,45), beleg 1/2 avocado, bio kaas ed (€ 0,40 gemiddeld). Daarbij 200 ml bio amandelmelk ofzo (€ 0,45) en 200 gram rauwkost paprika, wortel snacktomaatjes ed (€ 0,50 gemiddeld). Dus mijn lunches komen in de buurt van de € 2,00. Maar goed voor deze hoeveelheid zou ik in onze kantine denk ik € 4,00 kwijt zijn.

    Beantwoorden

  6. Jessica
    Jun 04, 2014 @ 18:45:25

    Ik heb het een tijdje gedaan maar de klad is erin gekomen. En omdat ik nu weer regelmatig op de fiets ga en mijn handtas stuk is, past het er niet bij (in mijn jaszakken).

    Beantwoorden

  7. anoniem
    Jun 05, 2014 @ 09:03:12

    Ik ben vaak lange dagen van huis, 4 uur reizen op een dag met het ov. In mijn rugzak zit dan naast de laptop met snoeren en kabels, notitieboekje en paraplu ook een paar stuks fruit, noten, gekookte eitjes, en ofwel wat boterhammen of een bakje yoghurt met havermout. Daar red ik het niet op, zo’n lange dag van huis. Gelukkig hebben we een bedrijfskantine met betaalbare salades en zo verder. Want nog meer meeslepen – dan lijkt het meer op backpacken dan op forenzen. (Om reden van gewicht neem ik ook geen boeken mee voor onderweg trouwens). Als ik met de auto zou reizen, zou ik wel zelf meer eten (salades en creatieve kliekjes) meenemen want dat is zonder meer goedkoper. In de zomer kan de paraplu thuisblijven en in dat vakje gaat dan een flesje water. Maar het blijft een flinke tas om te dragen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

