N(euro)otjes boodschappen

En het is bijna gelukt. Alle boodschappen voor de komende week zijn binnen. De totale kosten waren 42 euro en 1 cent.  Dus iets over budget… 😉 Hiervoor kochten de Vrekken onder andere ruim 600 gram asperges (aanbieding),  wat vlees voor op de bbq (aanbieding),  maandelijkse benodigdheden voor N(euro)otje, planten (2 pompoen, 10 andijvie en 1 aubergine want het eigen zaaisel was niet opgekomen…) en een paar pakjes zaad voor de moestuin. Verder 4 liter melk (aanbieding), 3 liter ijsthee,  4 liter yoghurt, twee pakjes paracetamol, 1 meloen (aanbieding), champignons, een kilo kaas, drie zakken naturel chips, een pak vruchtenijsjes, vier komkommers (aanbieding) en twee blikjes tonijn.

Grootste uitgaven waren de verzorgingsartikelen en de groentenplanten- en zaden. Dat was 16 euro van het totaal.

Verder is er nog prei van vorige week, en appels en bananen. De rest van de groenten staat in de tuin. Frisdrank en chips zijn voornamelijk voor onverwachte visite. Altijd handig om in huis te hebben. De Vrekken zelf zijn niet zo van die frisdrankdrinkers.  N (euro)otje maakt dan ook liever zelf ijsthee maar die van de Aaldie met perzik schijnt erg lekker te zijn. Het zal, ze heeft het nog nooit geproefd… Eigenlijk is ze een beetje saai want ze drinkt voornamelijk thee en water. Liters per dag… Wat trouwens ook lekker is, zet ze bezoek ook wel voor: een kan water met wat blaadjes munt of een paar schijfjes citroen erin. Staat nog leuk ook. Maar goed, niet al het bezoek dat hier zo voorbij komt zwaaien, vindt dat lekker. Vandaar de ijsthee, althans hier het meest gevraagde kant en klaar drankje….

Voor wat betreft het budget, ze is benieuwd of het volgende week weer gaat lukken. Dan moet er wel hondenvoer gekocht worden. Maar dan weer geen plantjes voor de moestuin; dat is nu klaar. En dat hapte deze week wel 11 van de 40 euro weg.

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Henriette
    Mei 24, 2014 @ 12:10:02

    Ik vind het iedere week weer een sport om van het h.h.geld over te houden en de groenteplantjes die je hebt gekocht, zijn op een later moment weer heerlijke verse groenten .En op die manier bespaar je eigenlijk ook weer.

    Beantwoorden

  2. Ernie
    Mei 24, 2014 @ 14:22:23

    Een geheel ander lijstje met wat ik heb gekocht. Ik ben dan ook een stuk duurder uit. 😉 (andere keuzes) Komende tijd hoop ik ook wat meer uit de volkstuin te kunnen eten. Tot nu toe alleen sla, asperges, en rucola.

    Beantwoorden

  3. Margreet
    Mei 24, 2014 @ 20:28:39

    Ah wat jammer Neurootje dat het zaaigoed niet op kwam. Hier kwam het wel op, maar vreten de slakken alles op … ondanks de bakjes bier er om heen.
    Ik vind dat je het knap doet met inkopen, ik ben meer kwijt per week…

    Beantwoorden

    • liesbet
      Mei 24, 2014 @ 22:01:27

      @margreet, verzamel het ganse jaar door eierschalen die ik laat drogen en in kleine stukjes breek. Die gebroken eierschalen strooi ik dan rond de planten waar de slakken op af komen en ik heb wel de indruk dat de slakken mijn planten nu met rust laten. Ik vermoed dat de eierschalen de huid van de slak haar lichaam schuren en beschadigen en dat de slakken dat ondertussen wel ervaren hebben

      Beantwoorden

  4. Clarien Cornelisse
    Mei 25, 2014 @ 00:35:52

    Wat doe je dat knap met de boodschappen. Petje af. Ik heb trouwens ooit in een vlaag van prepper-igheid zelf maandverband gemaakt. Misschien een tip? Staat wel op google hoe dat moet.

    Beantwoorden

  5. Margreet
    Mei 25, 2014 @ 19:36:35

    liesbet, dank voor de tip. Die eierschalen vergeet ik elk jaar weer. Doe wel koffiedik en bier. Nu de eierschalen ook maar sparen. We zijn wel druk met die slakken of niet dan!!
    Ook een zaaisel dood gegaan omdat het teveel in de wind stond en ik het ’s avonds was vergeten water te geven…pfff

    Beantwoorden

  6. Thuisblijfmommy
    Mei 25, 2014 @ 22:18:03

    Knap gedaan hoor! Dat krijg ik niet voor elkaar, zelfs niet met mijn moestuinbakken! Je bent en blijft een inspiratie ♥

    Beantwoorden

Geef een reactie

