N(euro)otje heeft een gevaarlijk koffergastoestel in huis (aldus het nieuws…)

Vanmorgen verslikte ze zich bijna in haar thee. Daar kwam haar draagbare gasfornuisje voorbij op het ochtendjournaal! En wel omdat het geval levensgevaarlijk blijkt te zijn. Het gaat om een klein draagbaar dingetje in een koffer, met een gasflesje in het toestel zelf. Werkt perfect! De Vrekken hebben het al menigmaal gebruikt tijdens een picknick.

 

plaatje gepikt van het www bij gebrek aan een eigen plaatje

plaatje gepikt van het www bij gebrek aan een eigen plaatje

Nu heeft men de verschillende types en merken onderzocht en sommigen zijn daarbij geëxplodeerd. Dat is begrijpelijkerwijze niet echt heel prettig. Alle fornuisjes worden per vandaag uit de handel gehaald. En consumenten worden opgeroepen de fornuisjes beslist niet meer te gebruiken. (Het onderzoek omvatte 80% van de in Nederland verkochte types van dit toestel. Dus in theorie is het nog mogelijk dat het fornuisje van de Vrekken zowaar niet levensgevaarlijk zou zijn…)

 

Het fornuisje van N(euro)otje was een paar jaar geleden een cadeautje van haar werk…. Geen bonnetje van natuurlijk… Grrrmpf….!

 

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. sprokkelen
    Mei 23, 2014 @ 09:16:46

    ooh wow, ik heb er ook een. heel goedkoop dus waarschijnlijk heel gevaarlijk… bedankt voor de tip.

    Beantwoorden

  2. jellinacreations
    Mei 23, 2014 @ 10:05:16

    Die van mij een paar maanden geleden al weggedaan nadat tie spontaan in brand vloog…. Op dat moment schrok ik me rot, maar als ik zie wat er nog meer had kunnen gebeuren heb ik nog geluk gehad!

    Beantwoorden

  3. sillie
    Mei 23, 2014 @ 12:57:13

    Oh jemig ik heb er ook een paar ( het was ooit een kerstkadootje van de zaak geloof ik en toen waren er zeurkousen die m niet wilden dus kreeg ik die van hen) ik heb nooit problemen…..

    Beantwoorden

  4. Anke
    Mei 23, 2014 @ 13:32:59

    Da’s balen! Mijn man gebruikt hem altijd als hij een nacht moet wegblijven voor het werk om zijn eten op te warmen. (Prak van thuis ipv ‘uit’ eten, één van onze acties waarmee we veel bezuinigen, dus jammer jammer…)

    Beantwoorden

  5. Huisvlijt
    Mei 23, 2014 @ 14:34:34

    Ik heb dit ook gehoord op de radio, en vond het eng klinken!

    Beantwoorden

  6. Margreet
    Mei 23, 2014 @ 19:38:55

    Mss hebben ze op het werk die bonnen nog van de cadeautjes die ze jullie gaven….?????

    Beantwoorden

  7. Henriette
    Mei 23, 2014 @ 21:24:29

    Je zag deze vorig jaar ook bij het kruidvat en ook in kampeerwinkels.Wij hebben er geen , maar zien veel turkse gezinnen onderweg er thee op zetten. Goed dat ze waarschuwen want het zal je maar overkomen dat zo’n ding ontploft of in brand vliegt. Misschien is dan het ”ouderwetse” systeem van een gasfles met brander erop toch een beter alternatief.

    Beantwoorden

  8. Nina
    Mei 26, 2014 @ 08:58:11

    wat ik begrepen heb is dat er vooral kans is op explosiegevaar als je er een (te) grote pan op zet. Ze lieten een voorbeeld zien van een pan die ver over de brander heen kwam en dus ook boven de gasbus hing. Als dat warm/heet wordt heb je grote kans dat die gasbus gaat ontploffen. Als je gewoon met de diameter van je pan binnen de diameter van de brander zelf blijft dan zou er niets aan de hand moeten zijn omdat de gasbus zelf dan koel (genoeg) zou blijven.

    Beantwoorden

Geef een reactie

