N(euro)otjes maaltijd

N(euro)otje draait elke week een avonddienst. Haar werkgever verzorgt maaltijden op het werk. Het probleem daarmee is alleen dat het allemaal kant en klaar maaltijden zijn, op de patat en de losse boontjes na. Vanwege de toevoegingen die helaas in de kant en klaar maaltijden zitten en haar eigen weerzin tegen een wekelijkse portie patat, maakt N(euro)otje hier geen gebruik van. Bovendien zit er door de meeste maaltijden altijd wel iets van vlees. Dus als ze al niet allergisch was voor de toevoegingen (vooral smaakversterkers), kon ze het nog niet eten want nog steeds vegetariër. Dus neemt ze niet alleen haar eigen lunch maar ook haar eigen avondmaaltijd mee. Ze kan haar eten wel opwarmen op het werk. Haar werkgever voorziet in maaltijden, niet in een maaltijdvergoeding. Dus dit is een stukje investering in haar werk. Want als ze wel van de maaltijden op haar werk eet, is de kans groot dat ze ziek wordt. Dat wil zij zelf niet maar de baas zal er ook niet blij mee zijn…

Wat ze wel neemt als het voorhanden is, is een bakje naturel yoghurt en heel soms een beetje rauwkost. Of een stukje fruit.

Moeten jullie ’s avonds werken? En krijg je dan een maaltijd of een maaltijdvergoeding van je werk?

15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. sillie
    Mei 09, 2014 @ 08:07:19

    Jah ik moet ook werken in de avonden of ook nachten, maar neen geen maaltijden noch vergoedingen, maar die krijg je toch ook overdag werkenden niet?

    Beantwoorden

  2. Marja van der Plas
    Mei 09, 2014 @ 08:38:02

    Ik neem altijd zelf mijn eten mee, maar wat Sillie ook schrijft, ik ken haast niemand die vergoedingen krijgt voor maaltijden.
    Ik lees je berichten graag, maar ‘stoor’ mij er ook wat aan dat je in de derde persoon schrijft…doe je dat met een bepaalde bedoeling?
    Hopelijk vat je dit niet op als kritiek, jouw blog, jouw keuze!
    Hartelijke groet,
    Marja

    Beantwoorden

  3. Vlijtig Liesje
    Mei 09, 2014 @ 09:21:49

    Mijn man neemt altijd het eten van de vorige dag mee, en warmt dat op zijn werk op. Hij eet tussen de middag warm. Hij kom pas om 20 uur ’s avonds thuis, en vindt het niet fijn om dan nog warm te eten.

    Beantwoorden

  4. Siebrie
    Mei 09, 2014 @ 10:01:14

    Ik moet elke 6 weken twee keer tot 10 uur ’s avonds werken, dan breng ik mijn eigen eten mee om op te warmen. Baas is een knieperd èn eet zelf ’s avonds pas om 9 uur of niet; op andere afdelingen krijgen de werknemers wel een maaltijd van hun baas.

    In het begin vond ik het erg, nu weet ik dat mijn eigen eten lekkerder en gezonder is dan welke bezorgmaaltijd ook.

    Beantwoorden

  5. Lianne
    Mei 09, 2014 @ 10:17:38

    Mijn zoon werkt in een supermarkt. Als hij ’s avonds werkt mag hij voor 5 euro eten in de eigen winkel kopen. Er staan zelfs tips in het personeelsblad hoe je een maaltijd kan samenstellen: kant en klare pasta met kant en klare salade….lekker en gezond(NOT). Meestal eet hij meegenomen brood en na thuiskomst nog wat soep of zo en koopt hij voor die 5 euro etenswaar voor mij:-)

    Beantwoorden

  6. Gea
    Mei 09, 2014 @ 12:00:16

    Bij ons in het ziekenhuis geen vergoedingen voor maaltijden in welke dienst dan ook. Er is wel een groot aanbod van koude en warme gerechten maar daar moet je gewoon voor betalen. Koffie en thee is gratis. Ik neem altijd eten van thuis mee en mijn pinpas laat ik thuis, zo kom ik ook niet in de verleiding.

    Beantwoorden

  7. grandma
    Mei 09, 2014 @ 13:57:23

    Bij ons geen maaltijdvergoeding, wil je meeeten dan staat daar voor de lunch 2 euro en voor warm eten 5 euro tegenover ( mits er genoeg is ). Warm eten is kant en klaar en wordt in bulk geleverd, alleen opwarmen. k Vind er niks an en inderdaad allerlei toevoegingen en sausjes.

    Ik neem altijd mijn eigen eten mee.

    Beantwoorden

  8. liesbet
    Mei 09, 2014 @ 14:57:28

    Mijn man zit in de zorgsector en als hij nachtdienst heeft, voorziet de werkgever een lunchpakket dat meestal bestaat uit 2 sneden brood, kaas of hesp als broodbeleg, portie boter, bordje met rauwkost, stukje fruit. Op dienst staat een koffiezetapparaat waar ze kunnen gebruik van maken. De kost van de koffie wordt betaald door het personeel : om de vier maand wordt aan de koffiedrinkers een bijdrage gevraagd om koffie aan te kopen.

    Beantwoorden

  9. Ellen
    Mei 09, 2014 @ 17:21:48

    Af en toe hebben wij oudercontacten en dat is met een klas van 25 toch gauw tot 20u30-21u00 werken. Wij krijgen dan 2 sandwiches, 1 met kipcurry en 1 met prepare. Aangezien ik dat niet mag eten, breng ik ook mijn eigen eten mee.

    Beantwoorden

  10. kostwinnaar
    Mei 10, 2014 @ 00:24:24

    Bij ons krijgt de nachtdienst een warme maaltijd.
    Voor personeel overdag is er soep en drinken.
    Maaltijd kan je bestellen tegen betaling.
    O,ja ,fruit is er ook

    Beantwoorden

  11. nada surf
    Mei 10, 2014 @ 10:18:51

    Hier wel maaltijdvergoeding maar dan praat je wel over diensten van 12 uur.

    Beantwoorden

  12. Gedien
    Mei 10, 2014 @ 10:43:40

    Ik werk altijd avonddiensten en krijg nooit een maaltijd.
    Ik mag zelfs niets nemen van wat er aanwezig is.
    Geen fruit geen melk enz enz.
    Alleen thee en koffie is gratis.
    Zelfs op feestdagen geen gratis maaltijd.

    Beantwoorden

  13. Margreet
    Mei 10, 2014 @ 20:21:43

    Bij ons op het werk zijn thee en koffie vrij verkrijgbaar. Aangezien ik surrogaatkoffie en kruidenthee drink neem ik alles zelf mee. Met studie dagen is er op mijn werk eten voor ons allemaal en wordt er zo veel mogelijk rekening gehouden met de diëten van verschillende personen.

    Beantwoorden

  14. Nina
    Mei 12, 2014 @ 12:11:02

    bij ons op werk kan je alleen aanspraak maken op lunchvergoeding als je in de buitendienst werkt en niet in de bedrijfskantine of je standplaats kan gaan eten. Daar zit wel een maximum aan van € 15,00. Ik heb pas een paar jaar bonnetjes moeten controleren (deze waren dus al uitbetaald en dus goedgekeurd door de leidinggevende) en ik kwam zaken tegen waarvan ik dacht: “dat heb je nooit of te nimmer buiten in het veld opgegeten, dat heb je mee naar huis genomen als avondmaaltijd.” Daarvoor zijn toen diverse medewerkers op het matje geroepen (het is en blijft wel belastinggeld hoor!! En het is ook niet eerlijk tegenover de collega’s die hun avondeten gewoon van hun salaris moeten betalen. Feitelijk is het gewoon fraude).
    Ik werk op kantoor en maak gebuik van de bedrijfskantine, daar kunnen we tegen ‘niet commerciele prijzen’ brood, beleg, snacks, warme maaltijden, etc. kopen. Ik maak daar gebruik van omdat ik vantevoren klaargemaakt brood niet echt lekker vind. Kon ik het niet betalen, dan zou ik overigens wel thuis bammetjes staan smeren…..

    Bij mijn lief zijn vorige werk werkte hij in ploegendiensten, daar nam iedereen zijn eigen eten mee. Er was wel een bedrijfskantine waar je tegen vergoeding eten kon kopen, maar ze hadden een koelkast en magnetron op de afdeling en dat vonden ze prima (bespaarde ook een hoop geld).

    Beantwoorden

  15. petradepooh
    Mei 13, 2014 @ 13:00:32

    ik kreeg in de super waar ik werkte altijd 5.- per keer, mits je de hele dag werkte als je om 12/13 uur begon kreeg je niets want dan kon je thuis nog wel warm eten (om 11 uur in de ochtend?) Ik werkte 1 avond in de week en konden kiezen waar dat te doen en hoe of wat. Er zat een cafetaria die van alles aanbood qua snacks maar ook wel salades enzo, er zat een chinees maar ja met 5.- kom je er niet ver mee en de kant en klaar maaltijden uit de winkel, ze waren mij te zout (ik kook thuis zelf zoutloos). Het draaide meestal uit op of een extra broodmaaltijd aangevult met rauwkost o.i.d of zelf iets meenemen en dan opwarmen. In de hoop wel dat er niet te veel collega’s waren die een en de zelfde magnetron moesten gebruiken…….. O,ja er was nog een optie en dan betaalde ik zelf bij en dat was een soort van buurt project. Kreeg je voor 7.50 een complete maaltijd met aardappelen, groenten, vlees en een toetje en drinken. Mensen uit de buurt kookten dan en wie niet kookte kon dan meeëten. Was ook prima en lekker

    Beantwoorden

Geef een reactie

