N(euro)otje spaart wel eens voor korting

In de plaatselijke supermarkt krijg je altijd wel zegeltjes voor het een of ander. N(euro)otje pakt ze altijd aan, ook al weet ze van tevoren dat de kans klein is dat ze er gebruik van zal gaan maken. Maar meestal loopt ze wel tegen iemand aan die ze wel wil gebruiken en geeft ze de zegeltjes weg.  Een tijdje geleden hadden ze een spaaractie waarbij je zegeltjes kon plakken op een kaartje waarmee je dan bij een heleboel winkels 5 euro korting kon krijgen op elke 25 euro die je daar uitgaf.

Nou is N(euro)otje niet zo uitgeverig dus ook bij die kaartjes is de kans klein dat ze er zelf iets mee doet. Maar toch…., het kan verkeren. Moeders spaarde de zegeltjes ook en wilde naar een kledingzaak. En N(euro)otje spotte daar, o vreugd,  het ideale wintervest.  Moeders schafte ook het een en ander aan, en alles bij elkaar konden er toch een paar kaartjes ingeleverd worden.  Maar toen was N(euro)otjes kooplust al weer bevredigd en zat ze met de rest van die kaartjes.

Gelukkig verhuisden toen ineens Dochter en Schoonzoon en konden zij met heel wat korting de benodigde verf, behang, deurmat en stofjes kopen. Het stel was er heel blij mee en er bleef op deze manier geen kortingskaartje meer over.

De zelfde supermarkt heeft ook 1 of 2 keer per jaar zo’n actie waarbij je een gratis doos vol boodschappen bij elkaar kunt sparen. Nou doen de Vrekken zelf te weinig boodschappen in de winkel om zo’n kaart vol te plakken dus bundelen ze in dat geval de krachten. Wie zelf niet genoeg uitgeeft moet maar samenwerken,  zoiets… En zo kan N(euro)otje toch altijd een doosje ophalen, met zegeltjes van zichzelf, van Ouders, van de Kinderen, van aardige mensen bij de kassa die ze spontaan aanbieden en soms, indien nodig, zelfs van Grote Vriendin die ze per post opstuurt…. En elke zegeltje dat daarna toch nog overblijft, wordt weer heel menslievend doorgegeven aan iemand anders, bijvoorbeeld bij de kassa. De inhoud van die doos wordt altijd heel democratisch verdeeld onder de twee vrekkenhuishoudens. Helaas zitten die dozen meestal vol met spul wat N(euro)otje zelf niet gebruikt… Dus nog meer om weg te geven aan mensen die er wel wat aan hebben. Stom eigenlijk dat je iets bij elkaar wilt sparen waar je niet veel aan hebt, enkel en alleen omdat het gratis is…. Je ziet, N(euro)otje mag dan in veel opzichten een die-hard-vrek zijn, soms laat ze zich toch nog een beetje verleiden. Maar ja, gratis he! Blijft toch leuk….

Als ze nou eens in een winkel is waar ze vrijwel nooit komt, vraagt ze altijd aan degenen achter haar of ze belang hebben aan zegeltjes. Reageert er niemand, laat ze de zegeltjes daar.

Doen jullie dat nou ook, sparen voor acties terwijl je weet dat je het zelf niet zult gebruiken? En geef je de zegeltjes, kaartjes of opbrengst dan ook aan iemand die er wel wat mee doet? Of weiger je standaard alles al bij de kassa?

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ernie
    Apr 14, 2014 @ 08:19:24

    Ja, ik pak ook alle zegeltjes aan en de zegels die ik niet gebruik geef ik weg.
    Er was onlangs een spaaractie voor uitjes, er was een school die voor het schoolreisje de zegels wilde hebben. Ik heb ze aan de school gegeven.

    Beantwoorden

  2. Jolanda
    Apr 14, 2014 @ 08:20:44

    Zegeltjes voor handdoeken, servies ed. geef ik door aan iemand die achter me staat of laat ze daar. Zegels voor korting op uitjes, horeca ed. neem ik mee. Soms krijg ik de kaart vol en gebruik ik het ook. Veel vaker gebruik ik het niet en dan geef ik het weg of het gaat naar de prullenbak. Het bepaalt in ieder geval zeker niet wat ik waar koop.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Apr 14, 2014 @ 08:54:25

    Ik vraag altijd aan de persoon achter me,of die spaart. En geef ze dan weg

    Beantwoorden

  4. Nina
    Apr 14, 2014 @ 08:57:56

    ja hoor, ik pak ook alles aan qua zegels. Ik gebruik ze zelf of geef ze weg. Ik heb alleen afgelopen december categorisch de zegels van een actie geweigerd, omdat je daarmee kon sparen voor korting op vuurwerk. Daar was ik het gewoonweg principieel niet mee eens.
    Maar de zegeltjes voor een doos vol gratis spullen, voor € 5 korting bij besteding van € 25, voor korting op bezoekjes aan dierentuinen, etc., etc.. ik pak ze allemaal aan. Als het niet voor mezelf is, dan wellicht wel voor een ander.

    Beantwoorden

  5. Lot
    Apr 14, 2014 @ 09:29:54

    Het is handig dat er tegenwoordig zoveel regionale faceboekgroepen zijn waar mensen dingen verkopen, zoeken en vaak komen ook de zegeltjes zo bij de juiste mensen.
    Voor mezelf plak ik alleen de zegeltjes van een benzinestation waar ik regelmatig tank en dat levert me dan af en toe 2,05 op.

    Beantwoorden

  6. inenomdekas
    Apr 14, 2014 @ 13:44:05

    Zelf spaar ik alleen de gratis zegels van een supermarkt, voor kadoos of 2,50 euro per volle kaart. Andere zegels of dingen voor kinderen neem ik wel altijd aan en geef ik dan weg.

    Beantwoorden

  7. Veronique
    Apr 14, 2014 @ 16:14:04

    Ik spaar alles, het is me dan ook met de paplepel ingegoten, gebruik ik het niet zelf (veelal) dan geef ik het door. Doe ook mee met enquetes, gta’s en proefmonsters, kon daardoor onlangs een grote doos met dierenvoeding en allerlei andere zaken afleveren bij de voedselbank. Het dierenasiel was blij met de nieuwe handdoeken… (overigens is bijna ieder dierenasiel óók blij met oude handdoeken….en fleecedekentjes) Snap soms niét dat niét veel meer mensen dit doen, zoveel werk/tijd ben je er absoluut niet mee kwijt!

    Beantwoorden

  8. spaarmoeder
    Apr 14, 2014 @ 19:29:58

    Gratis zegels die je kunt verzilveren zijn altijd leuk. Ik maak er dankbaar gebruik van, van Plus en AH etc.
    Maar soms zijn er van die flauwekul acties, die zegels geef ik het liefst meteen weg bij de kassa. Of van die acties waarbij je juist uiteindelijk ook weer geld moet uitgeven. Zoals kortimg op een pannenset of dekbedhoes. Uiteindelijk moet je dan nog zoveel bijbetalen dat je meer uitgeeft dan je normaliter zou doen.

    Beantwoorden

  9. Henriette
    Apr 14, 2014 @ 19:58:52

    Gratis zegels geef ik altijd door mits het een actie is waar mensen echt interesse in hebben . Verder spaar ik koopzegels en kooppunten , ik weet je betaald ervoor maar toch steeds die 10 ct wegleggen daar komt niets van .Wel heb ik bijna 26 jaar DE zegels gespaard voor de kids en hebben ze daar leuke dingen voor kunnen kopen / krijgen .

    Beantwoorden

  10. Margreet
    Apr 14, 2014 @ 20:20:03

    Bij de winkels waar ik koop koop ik spaarzegels en ook neem ik alle gratis zegels aan. Voor een heel boekje vol heb ik soms te weinig en dan geef ik ze weg. Of ik vraag aan anderen om de zegels en doe dan samen met zo’n doos die je bijvoorbeeld krijgt. Zegels waarbij je iets moet kopen doe ik alleen als ik iets echt nodig heb, meestal geef ik dat soort zegels weg.

    Beantwoorden

  11. gerrie
    Apr 14, 2014 @ 22:05:40

    Ik pak altijd alle gratis zegels aan. Of ik gebruik ze zelf of ze gaan naar de voedselbank, die sparen dit weer voor hun “klanten”.

    Beantwoorden

Geef een reactie

