N(euro)otje haalt het prijsverschil terug

Al jaren schrijft N(euro)otje over het belang van het controleren van de kassabon. Daar is ze tamelijk fel op, vooral sinds ze jaren geleden schrok van het totaalbedrag bij de kassa en ze erachter kwam dat een fles frisdrank van 99 cent op de bon stond voor 99 gulden en 99 cent… Ze controleerde de bon op dat moment direct toen ze hem kreeg want het totaalbedrag deed meteen alle alarmbellen afgaan.

Eerder deze week deed ze met Ouders boodschappen in Duitsland. De zalm was in Duitsland altijd een dubbeltje duurder dan bij de Nederlandse A.ldi dus die namen ze daar nooit mee. Maar een paar weken geleden werd de zalm in Nederland ineens 70 cent duurder… Afgelopen week constateerde N(euro)otje dat de prijs van de zalm in Duitsland gelijk gebleven was. Dus werden er vier pakjes ingeladen want nu dus veel goedkoper dan in Nederland. Maar bij het controleren van de kassabon stond de zalm toch voor dezelfde prijs als in Nederland op de bon. Dus N(euro)otje terug naar de kassamevrouw… Er kwam nog een andere mevrouw aan te pas die met het bordje aan kwam lopen dat bij de vriezer had gehangen. De zalm was ook in Duitsland duurder geworden maar men had verzuimd om een nieuw prijskaartje te plaatsen. De Vrekken kregen vier maal zestig cent terug….

Dat is misschien niet veel maar alle kleine beetjes helpen….

Het is alleen jammer dat N(euro)otje het niet van tevoren geweten heeft. Dan had ze vast nog meer pakjes in het karretje gelegd….. 😉

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Thea
    Apr 13, 2014 @ 10:24:06

    Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Nu was het voor jou ’n kwestie van geluk, in het tweede geval een kwestie van oneerlijkheid!

    Beantwoorden

  2. zuinigaan
    Apr 13, 2014 @ 13:50:52

    Ja, er kunnen bij het scannen rare fouten gemaakt worden. Zo “moest” ik eens voor een tros bananen 349 euro betalen, in plaats van 99 cent. Waar het rare bedrag vandaan kwam, weet ik niet. Ik had het al gezien toen de bananen gescand werden en riep meteen dat er een fout bedrag op de bon kwam. Het kassameisje had het niet in de gaten, volgens haar waren gescande bedragen per definitie juist. Er moesten 2 leidinggevenden aan te pas komen om de zaken weer recht te breien.

    Beantwoorden

  3. dezuinigestudent
    Apr 13, 2014 @ 14:05:38

    De kassabon nakijken is inderdaad heel belangrijk. Vaak vind ik fouten op de kassabon. Het gekste wat ik ooit meemaakte was een ons salami wat voor 99 euro werd berekend in plaats van 99 cent.
    Niet alleen bij supermarkten worden fouten gemaakt trouwens. Kijk altijd je bon na ook bij andere winkels.

    Beantwoorden

  4. Lot
    Apr 13, 2014 @ 14:19:08

    En als het andersom is in jouw voordeel dus, gaan jullie dan ook terug. Ik niet namelijk. Heb eens meegemaakt met collega, zij kwam toevallig bij de lunchpauze winkelsessie iets tegen wat erg was afgeprijsd. Zij had geen geld bij zich ik wel en schoot het even voor, er werd 99ct afgerekend ipv 99 euro. Het verschil heeft ze aan mij gegeven.

    Beantwoorden

  5. Greet
    Apr 13, 2014 @ 17:28:19

    Ja, ik ga ook terug als het niet in mijn voordeel is. Ik vind eerlijkheid namelijk heel belangrijk. Ik zou mezelf hypocriet vinden als ik alleen van fouten profiteer als het in mijn voordeel is. Als iets toch duurder is omdat ze bv de prijskaartjes niet veranderd hebben, dan mogen ze het terugnemen. Dat dan weer wel.

    Beantwoorden

  6. Henriette
    Apr 13, 2014 @ 20:01:16

    Ook ik kijk altijd de bon na , het is mij ook al eens gebeurt dat ik 2 producten had en ze er 20 aansloegen. Naderhand is dat opgelost , maar je moet gewoon opletten.

    Beantwoorden

  7. Margreet
    Apr 14, 2014 @ 20:15:59

    kassabon kijk ik ook altijd na. Het enige wat mij wel eens is overkomen dat de reclameprijs niet was berekend of dat ze 2x iet hadden aangeslagen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

