N(euro)otje over de zomertijd…

Buiten dat vanavond Earth Hour is, gaat ook de zomertijd weer in. Dat betekent dat de klok weer een uur vooruit gaat (in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit). Voor N(euro)otje betekent dat weer wekenlang onrustig slapen en vermoeidheid. Ze loopt echt weken te harrewarren met het nieuwe schema, kan niet eten tijdens de nieuwe etenstijd en is constant moe. Nou was ze laatste tijd al niet fit en dit maakt het er niet beter op…. Ze wenste dat men gewoon van de tijd afbleef en die liet voor wat die was. Overigens is de wintertijd de officiële tijd, dus de tijd waar vandaag weer tijdelijk afscheid van genomen wordt.

Er wordt al lange tijd gesteggeld over de zin en onzin van de zomertijd en er komen steeds meer bewijzen dat het zelfs puur slecht ik voor mensen. Zo raken veel mensen oververmoeid en komen er beduidend meer hartinfarcten voor in de periode na het wisselen van de tijd. En elk jaar opnieuw schrijft ze er over…

N(euro)otje pleit dan ook nu maar weer  voor het stoppen  met het twee jaarlijkse verzetten van de klok. Laat het het een of het ander maar blijf er van af…!

Nog meer mensen die tegen het gedoe met de klok zijn?

 

 

 

 

 

 

 

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Femke
    Mrt 29, 2014 @ 08:54:56

    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, laat het gewoon wintertijd blijven. Ook nu is het ’s avonds toch al best lang licht? Ook ik heb wekenlang last van vermoeidheid, een darmstelsel dat overstuur is etc. Ooit bedacht om energie te besparen gaat dit nu allang niet meer op. Afschaffen dus die zomertijd (en ja i houd van donkere avonden; heerlijk!)
    Femke

    Beantwoorden

  2. inrustigvaarwater
    Mrt 29, 2014 @ 09:49:18

    Laat de tijd voor wat die is. Maar ja, dan moeten er meerdere landen wakker worden. Helaas zal ik tot die tijd genoegen moeten nemen om ieder jaar een paar weken ‘van slag’ te zijn.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Mrt 29, 2014 @ 10:57:57

    Last heb ik er gelukkig niet van. Maar laat het gewoon één tijd blijven.

    Beantwoorden

  4. astrid
    Mrt 29, 2014 @ 12:29:10

    Het hoeft niet voor mij maar ik heb er geen last van. Twee dagen schuiven en op de zaterdag al vroeg in de avond de klok naar de nieuwe tijd zetten en iedereen (11 man) in huis is gewend, gelukkig. Dit doe ik nu en in het najaar en werkt prima voor ons.

    Beantwoorden

  5. joke
    Mrt 29, 2014 @ 16:26:39

    Ik ben er op tegen ik ben al zo moe en met deze verschuiving de komende dagen weken nog meer . dat heeft echt weer tijd nodig.

    Beantwoorden

  6. loesje
    Mrt 29, 2014 @ 16:54:01

    Ik heb er geen last van, maar zie het nut niet van de verandering van tijd. Misschien moet het kabinet na de zwarte Pieten discussie eens over zomer-/windertijd een discussie voeren.

    Beantwoorden

  7. kniepertie
    Mrt 29, 2014 @ 18:25:22

    Eigenlijk merk ‘k er helemaal niets van behalve dat ’t ’s avonds beduidend langer licht is, dus ik ben d’r zo eentje die hier geen mening over heeft.
    Sterkte voor deze tijd!
    groet

    Beantwoorden

  8. ingrid
    Mrt 29, 2014 @ 18:33:12

    Ik ben een paar dagen van slag maar meer niet. Maar van mij mogen ze het afschaffen en of het nu de zomer of de wintertijd is dat maakt me niks uit.
    Ingrid

    Beantwoorden

  9. Tineke Brehm
    Mrt 29, 2014 @ 21:13:09

    Ik vind het heerlijk, de zomertijd. Lekker ‘s-avonds nog wat in de tuin werken of een stukje fietsen. Voor mij is dit weekend het hoogtepunt van de lente. Ik kijk er al weken naar uit !!!! Groetjes Tineke.

    Beantwoorden

  10. Ernie
    Mrt 30, 2014 @ 08:54:18

    Ik ben in het voorjaar 2 weken van het rit en in het najaar. Ik begrijp je volkomen!

    Beantwoorden

  11. Kees
    Mrt 30, 2014 @ 09:41:39

    Als je er van te voren al vanuit gaat dat je last hebt van de klok vooruit of achteruit zetten dan gaat het natuurlijk ook gebeuren, zo werkt de menselijke geest. Wat mij betreft mag het gewoon altijd zomertijd blijven dat scheelt bij veel mensen dan die klachten.

    Beantwoorden

  12. Free BeeZ
    Mrt 30, 2014 @ 13:56:28

    Wat ik altijd doe is in de weken voordat de zomertijd ingaat alvast een paar minuten eerder naar bed en eerder opstaan. Met 2 minuten per dag ben je na twee weken al op de helft van het verschil en hierdoor is de overgang minder ingrijpend. En die 2 minuten per dag merk je niet. Ik heb meer moeite met het ingaan van de zomertijd, een uurtje later opstaan met het ingaan van de wintertijd vind ik minder erg 🙂

    Beantwoorden

  13. Nina
    Apr 01, 2014 @ 07:56:02

    dit jaar kwam het mij wel goed uit. ik werd de hele week ervoor standaard om half 5 (of nog veel eerder) wakker. Dat was zondag ‘pas’ half 6. Nu slaap ik weer de hele nacht door.

    Beantwoorden

  14. Margreet
    Apr 02, 2014 @ 20:45:34

    Meestal kan ik niet goed tegen het verzetten van de tijd in het voorjaar. Het najaar gaat toch ietsje makkelijker, heb dan eindelijk “mijn”uur weer terug. Dit jaar gaat het voor het eerst iets makkelijker, maar dat komt vast omdat ik mijn tijd nu wat meer zelf in kan delen en toch al hartstikke moe ben. Van mij mag het bij 1 tijd blijven!

    Beantwoorden

Geef een reactie

