N(euro)otje blijft toch in Duitsland tanken

Hoe erg ze ook het ook vindt voor de pomphouders in de grensstreek dat ze inkomsten verliezen doordat de prijzen in Nederland hoger zijn dan  aan de andere kant van de grens, ze blijft toch in Duitsland tanken. Haar eerste verantwoordelijkheid is immers haar eigen portemonnee. Zij heeft geen inspraak op de hoogte van de accijnzen die er in Nederland geheven worden. En haar inkomen is niet hoog genoeg om uit solidariteit met de pomphouders dan maar meer geld uit te geven. Als ze niet zo bij de grens woonde, kon het natuurlijk niet anders maar ze heeft die mazzel nu eenmaal en maakt er dan ook graag gebruik van. Al jaren…. Zoon tankt diesel en hoefde daarvoor nooit de grens over want het was in Nederland goedkoper dan in Duitsland. Het zag er altijd best wel grappig uit: Nederlandse benzinetankers aan de Duitse pomp en de Duitse dieseltankers aan de Nederlandse pomp. Zo bleef de zaak toch redelijk in een ietwat vreemd evenwicht. Nu is dat anders: de dieselprijzen in Nederland zijn omhoog gegaan. Geen Duitsers meer aan de Nederlandse pomp en meer Nederlanders dan ooit aan de Duitse pomp…

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lege Zakken
    Feb 10, 2014 @ 07:36:46

    Je heb groot gelijk, hoor. Wij voelen ons ook smokkelaars wanneer we met goedkope boodschappen en een goed gevulde tank weer terugkeren.

    Beantwoorden

  2. izerina
    Feb 10, 2014 @ 08:01:02

    Ik vraag me af hoeveel minder de staat gaat verdienen aan al die gemiste tankbeurten. Ik hoop,dat Nederland zich gaat aanpassen met zijn torenhoge accijns

    Beantwoorden

  3. Ernie
    Feb 10, 2014 @ 08:33:48

    Er zijn jaren geweest dat de Duitser massaal in Nederland hun geld achter liet voor;
    diesel, sigaretten, elektronica, bloemen, vis, frittessaus, koffie, kampeer artikelen etc.
    Nu is het omgekeerd als ik boodschappen doe bij de Duitse Aldi scheelt het 20-25% en tanken scheelt ca. 11-13 cent per liter. Ik ga met je mee ook ik let op mijn eigen knip, de regering had bij het verhogen van de accijnzen zelf beter moeten rekenen. Wij wonen in een ‘uithoek’ van het land en zo zie je maar soms profiteren wij ervan…….

    Beantwoorden

  4. Maia
    Feb 10, 2014 @ 08:55:26

    Diesel en gas zijn inmiddels even duur in Nederland en in Duitsland, maar benzine scheelt toch zo € 0,20 per liter. Natuurlijk laat je zo’n voordeel niet liggen!

    Beantwoorden

  5. vlijtig met zuinigheid
    Feb 10, 2014 @ 10:58:31

    Ik ben juist terug. Ik probeer altijd op maandagmorgen te tanken rond een uur of half elf. Meestal gaat de prijs dan naar beneden. 1.53,9 moest ik betalen voor Super 95. In de grensstreek is de benzine in Nederland ook wat goedkoper 1.66,9, maar dit ritje van 8 km bespaarde mij 6,77. En nee, ook ik voel mij niet schuldig. De overheid moet zich schuldig voelen.

    Beantwoorden

  6. wil
    Feb 10, 2014 @ 11:41:21

    wij betaalde anderehalve week geleden bij aral vlak bij real 152 en daarmee rij je ook nog een de helft langer mee,dat heeft met het octaan gehalte wat er in zit te maken.nederlandse benzine is troep.aral is Frans

    Beantwoorden

  7. Dorieke
    Feb 10, 2014 @ 12:18:35

    Wij wonen bij de belgische grens in de buurt. Als ik daar ga tanken betaal ik nu 1,44, met een tank van 70 liter loont zich dat toch echt serieus!
    De overheid is idd degene die zich schuldig moet voelen.
    Ze voeren een maatregel in omdat ze zich van tevoren rijk rekenen, uiteindelijk levert het meestal niets op of kost het juist geld. Korte termijn denken. Door de accijnsverhoging ook op alcohol bijvoorbeeld. Vorig jaar werd er al minder wijn verkocht, nu is per januari nog eens een accijnsverhoging erdoor….mensen gaan echt niet meer wijn drinken ervan, gevolg uiteindelijk kost het de schatkist geld…
    Zo kan ik nog wel wat maatregelen opnoemen die op het haagse papiertje geld opeleveren, maar uiteindelijk juist geld kosten.
    Maar goed ik behoor tot het plebs, het gepeupel en wat weten wij er nu helemaal van?

    Beantwoorden

  8. Margreet
    Feb 10, 2014 @ 19:52:44

    Nou Neurootje, als ik dicht bij de grens woonde ging ik ook in Duitsland tanken. In mijn woonplaats zoek ik ook de dichtsbijzijnde goedkoopste pomp uit. Je hoeft toch geen dief te zijn van je eigen portemonnee…

    Beantwoorden

  9. Lianne
    Feb 10, 2014 @ 20:33:56

    Wij betaalden vorige week in België 142,8 voor een liter Euro 95.
    Dat is nog eens een leuke prijs!

    Beantwoorden

Geef een reactie

