N(euro)otje doet mee aan warme-truien-dag

Vandaag is het voor de achtste keer warme-truien-dag. Dan gaat de thermostaat een graadje lager en ter compensatie wordt er een warme trui aangetrokken. Een dag om je bewust te zijn van je energieverbruik. Dat graadje minder  is best te doen. N(euro)otje heeft de verwarming altijd een paar graadjes lager staan (deze winter niet hoger dan 17,5, ook ’s avonds) maar ze zal proberen om vandaag de verwarming nóg een graadje lager te houden. Het weer werkt al mee, het wordt een zachte dag… Volgens initiatiefnemer Klimaatverbond Nederland, wordt er door één graadje minder te stoken al 7 procent minder CO2-uitstoot bespaard.

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Huisvlijt
    Feb 07, 2014 @ 08:51:38

    De temperaturen buiten werken inderdaad goed mee. Het is helemaal niet koud.

    Beantwoorden

  2. Lily
    Feb 07, 2014 @ 10:30:12

    Ik zou graag mee doen maar mijn verwarming is deze winter nog niet aan geweest… Ik heb aan drie zijden buren (die zich vast een ongeluk stoken..) en aan een kant het noodtrappenhuis (ook een leuke buffer). Het is hier in de woonkamer nog steeds 20 graden, de slaapkamer is kouder want daar staan de ventilatieroosters open maar als ik de tussendeur goed dicht hou dan is er nog geen enkele reden te vinden om de verwarming aan te zetten. Soms ben ik ’s avond wel wat kouwelijk maar dan pak ik er lekker een warme kop thee en een dekentje bij.
    Ik ben wel heel benieuwd of ik dit jaar weer ruzie met de verhuurder krijg over de rekening.. Vorig jaar geloofden ze het niet, dachten dat ik met de meter had geknoeid en hadden de rekening maar naar eigen inzicht verhoogd. Dat leverde maanden strijd op tot ik aangaf het zat te zijn en naar de huurcommissie te stappen (kost mij 25,- euro en hen iets van 400,- euro). Toen opeens kon er geschikt worden…en ging er zomaar 50% van de rekening af. Dat kwam in de buurt van een realistisch bedrag dus kon ik dat verhaal eindelijk afsluiten.

    Beantwoorden

  3. liesbet
    Feb 07, 2014 @ 10:44:15

    Onze verwarming staat overdag ook maar op 17° en dat vind ik genoeg. Vandaag verwarm ik iets meer omdat ik op onze kleinkinderen pas en ik die kleintjes niet in 17° wil laten zitten.

    Beantwoorden

  4. zuinigaan
    Feb 07, 2014 @ 13:51:21

    Voor mij is het iedere dag warme truiendag, behalve als het lekker warm is in de zomer! Maar ik heb wel een bericht over warme truiendag op mijn Facebook gezet 😉

    Beantwoorden

  5. Ineke
    Feb 07, 2014 @ 15:14:54

    Mijn dochter is bestuurslid van Jongeren Milieu Actief en zou in het kader daarvan samen met Greenchoice vandaag Tweede Kamerleden warme truien aanbieden om de actie onder de aandacht te brengen.
    Ze had op een kledingmarkt al truien ingeslagen. Helaas, op het laatst zeiden de Tweede Kamerleden af…

    Beantwoorden

  6. Maia
    Feb 07, 2014 @ 16:22:23

    Ook hier is het elke dag warme truien dag, niks mis mee!

    Beantwoorden

Geef een reactie

