N(euro)otje doet weer mee aan Earth Hour

Het is nog vroeg maar ze vermeldt het toch maar vast: volgende maand, op zaterdag 29 maart om precies te zijn, is het weer Earth Hour.  Vanaf 20:30 uur doet de Familie Vrek ook weer een uur het licht uit. De Vrekken doen eraan mee omdat ze graag hun energieverbruik verminderen. Dat valt niet mee in een maatschappij waarin steeds meer energie verbruikt wordt. Het voelt soms een beetje als tegen de stroom in zwemmen. Maar ze doen het graag.

Het afgelopen jaar werd er in Huize Vrek gemiddeld meer stroom verbruikt; dat had ermee te maken dat Dochter en Schoonzoon in kwamen wonen. Nu het einde van de inwoning in zicht komt, zal het energieverbruik ook weer gaan zakken. Zo zal er weer minder gewassen gaan worden, en er gaat een tv minder gebruikt worden. En natuurlijk gaan er dan minder lampen aan. Kortom, het energieverbruik zal toch minstens terugzakken naar het niveau van voor de inwoning. En natuurlijk gaat N(euro)otje dan ook weer vrolijk verder mee Het Grote Unpluggen.  Want dat lukt nu helaas niet zo… 😦

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Iris
    Feb 03, 2014 @ 09:39:29

    Wij doen weer mee hoor! Ik heb pas leuk dingetjes gekocht op zonne energie en manuele energie. Alle beetjes helpen. Ik blijf je blogje nog steeds inspirerend vinden, ook al geef ik niet vaak een reactie. groetjes van Iris

    Beantwoorden

  2. Maia
    Feb 03, 2014 @ 10:04:22

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik altijd vergeet mee te doen aan earth hour 😉
    Maar, in het dagelijks leven ga ik zo bewust mogelijk met energie om, en wij hebben dan ook een redelijk laag stroomverbruik. Lijkt me dat dat is waar het uiteindelijk om gaat.

    Beantwoorden

  3. loesje
    Feb 03, 2014 @ 10:23:51

    Het leuke van jou, (N)eurootje, vind ik dat je niet verkrampt bent, als dingen anders of tegen lopen accepteer je dat ook, zoals de inwoning, maar ook als er visite of logees komen, het blijft gezellig bij jullie.
    En aan Earth Hour ga ik ook meedoen!

    Beantwoorden

  4. Greet
    Feb 03, 2014 @ 10:31:05

    Het laatste uurtje beneden, voor ik ga slapen, gaat de cv uit (als die al aanstond) en het licht. Dan heb ik kaarsjes aan. Deels om het bewust met energie omgaan, maar ook omdat daardoor de ogen niet tot op het laatst in elektrisch licht zijn en de overgang naar slapen makkelijker is. Eigenlijk al elke dag een Earth uurtje dus.

    Groet, Greet

    Beantwoorden

  5. Huisvlijt
    Feb 04, 2014 @ 10:01:45

    Ik zal het alvast in mijn agenda zetten! Bedankt!

    Beantwoorden

  6. kostwinnaar
    Feb 05, 2014 @ 14:26:06

    Wij doen niet mee. Ik vergeet zulke dingen ook altijd.
    Verder ben ik steeds meer naar vervanging aan het zoeken voor elektrische apparaten.
    Ik vind dat we er teveel afhankelijk van zijn/ worden gemaakt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

