N(euro)otje voelt de winter aankomen

Het lijkt het er toch op dat de winter zich eindelijk eens laat zien. Eindelijk, maar op de weerfora was, door het uitblijven van de winter, de stemming al een tijdje onder het nulpunt 🙂

N(euro)otje bevond zich de laatste tijd in de gevarenzone: ze genoot van de zon, de prachtige dagen, de zingende vogeltjes en de knoppen die in veel bomen en struiken al te zien zijn. En nu ziet het er naar uit dat er alsnog winterweer aankomt. Dus probeert ze om wederom in winterstemming te komen. Als er morgenochtend autoruiten gekrabd moeten worden en als deze week misschien zelfs de sneeuwschuiver gepakt moet worden, wordt het misschien toch eens tijd voor de winterbanden. Want er moeten natuurlijk wel weer boodschappen bij de oosterburen gehaald kunnen worden…. Voor die voorraad hè… Want ze zouden toch eens ingesneeuwd raken… Als het in Amerika kan, kan het hier misschien ook… 🙂

 

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Nina
    Jan 20, 2014 @ 08:48:11

    Eerlijk gezegd?? Ik heb geen zin meer in winter. Normaal ben ik best te porren voor dikke lagen sneeuw en ijs en elke dag krabben en heel voorzichtig rijden (nee geen winterbanden). Het is sfeervol, het geeft verbroedering en tolerantie in het verkeer). Maar ik heb nu de lente gevoeld en geroken en gehoord. Ik kan het mentaal niet meer opbrengen om nu nog weer een winter in te moeten gaan. IK WIL LENTE!!!!

    Beantwoorden

  2. izerina
    Jan 20, 2014 @ 09:14:33

    Wat gaat er gebeuren met alles,wat te vroeg bloeit? Gaat dat dood?

    Beantwoorden

  3. wil
    Jan 20, 2014 @ 09:42:52

    foei N(euro)otje schaam je.we willen zomer 🙂 Eerst lente natuurlijk en vergeet je moestuin niet dan kun je weer met frisse moe(s)d beginnen

    Beantwoorden

  4. christiane
    Jan 20, 2014 @ 10:52:11

    Vorig jaar was februari ook heel zacht. Het is toen begin maart pas beginnen sneeuwen….

    Beantwoorden

  5. Yelena Yeli
    Jan 20, 2014 @ 14:03:13

    Je wou toch zo graag een horrorwinter? Dit is tot nu toe echt een horrorwinter voor winterliefhebbers.
    Degene die er niet zo dol op zijn, hebben dit keer na jaren weer eens een zachte winter ;-P
    Laat maar komen, de lente 🙂

    Beantwoorden

  6. Ingrid
    Jan 20, 2014 @ 14:08:19

    Hoorde vanmorgen op de radio dat de temperaturen na aankomend weekend weer omhoog gingen. Deze week een klein dipje in de temperaturen maar meer ook niet. Nu moet je het altijd maar afwachten met die voorspellingen. We zullen wel zien wat het wordt. Ik heb geen hekel aan de winter maar van mij mogen we nu wel doorstomen naar de lente

    Beantwoorden

  7. Maia
    Jan 20, 2014 @ 16:07:53

    Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de zachte winter, want zo blijft mijn gasverbruik dit eerste jaar binnen de perken.
    Dus ik hoop dat het meevalt verder 😉

    Beantwoorden

  8. Patrick
    Jan 20, 2014 @ 19:01:00

    Ook een meelezer op weerwoord.be? Ik lees ook heel wat af, de blogs en dan ook nog eens weerwoord. Hopleijk komt er nog een mooi kort wintertje voordat er daarna een heerlijke lente komt

    Beantwoorden

  9. Thuisblijf Mommy
    Jan 20, 2014 @ 19:30:39

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat die echte winter nog gaat komen, maar voor jou hoop ik op een paar daagjes sneeuw.
    En daarna snel weer zonneschijn en richting de lente, zodat we weer lekker in de tuin aan de slag kunnen. Bij mij begint het tuingevoel te kriebelen 🙂

    Beantwoorden

  10. Huisvlijt
    Jan 21, 2014 @ 09:14:39

    Ja ik merkte ook dat ik een lentegevoel begon te krijgen. Ondanks mezelf. Want ik wil dat nu nog niet hebben, aangezien de winter waarschijnlijk nog komt.

    Beantwoorden

  11. Margreet
    Jan 21, 2014 @ 20:26:29

    Van mij mag de winter nog wel komen hoor! Ik wacht er nog op! Niet dat ik nu niet tevreden ben… alles heeft zo zijn voor- en nadelen. Maar eventjes sneeuw en ijs kan ik ook wel waarderen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

