N(euro)otje had buitenlucht nodig….

In deze periode van het jaar speelt het leven zich voornamelijk binnen af. Thuis is N(euro)otje al veel binnen, ze stapt in de auto om naar haar werk te gaan en zit vervolgens het grootste deel van de negen uren die ze daar doorbrengt op een stoel achter een bureau. Het binnenklimaat wordt automatisch geregeld. Aan het einde van de werkdag tuft ze weer in haar auto naar huis om zo snel mogelijk aan te schuiven op, wederom, een stoel aan de eettafel. En na de afwas is het: Plof!, op de bank. En na de bank volgt het bed…

Je kunt al depressief worden van het lezen hiervan. Dus moest het roer om. Afgelopen zondagmiddag werd de fiets afgestoft (…) en ging ze, samen met Dochter die ook aangestoken werd door het zonnetje dat zo lekker scheen, buiten een rondje trappen. Het werd een rondje van een kilometer of vijfentwintig door de prachtige natuur waar ze per ongeluk zo middenin wonen. Na thuiskomst werd er een makkelijk potje gekookt, er kwam een glaasje wijn bij te pas en de bank werd overgeslagen want het bed lonkte.

Gevolg: de dag daarna een lichte vorm van zadelpijn… 🙂 en verder heel erg fit! Zááálig!

En zo  ontstaat er ineens heel spontaan een goed voornemen: op elke vrije dag een rondje fietsen of een end lopen. Uit ervaring weet N(euro)otje dat lopen heel verslavend werkt. Als je daar eenmaal een ritme in hebt, ga je eruit, weer of geen weer.  Dat ritme wil ze terug. Hoe rommelig haar werktijden ook zijn de komende tijd…

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lege zakken vrouw
    Jan 08, 2014 @ 06:42:11

    Klinkt heel goed. Even lekker naar buiten en weer opgefrist binnenkomen.

    Beantwoorden

  2. izerina
    Jan 08, 2014 @ 07:50:16

    Daarom is een hond zo prettig. Ik moet wel wandelen en fietsen.

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Jan 09, 2014 @ 08:22:20

      @izerina: klopt. Hoewel wij hier een beetje lui in geworden zijn door de grote tuin waar ze zich prima in kunnen vermaken. Ik vind het wel eens jammer. Voorheen liep ik vrijwel dagelijks een ronde met één of meer honden. Maar vooral in het donkere seizoen lukt het niet. Ik ben met donker weg en ik kom met donker terug. En tegen de tijd dat het voorjaar dan daar is ben ik zo druk met de tuin dat ik er niet eens aan dénk om zo’n eind te gaan lopen. Best wel zonde eigenlijk. Maar ik zou gewoon moeten proberen om in ieder geval op de dagen dat ik niet naar mijn baas hoef, te lopen of te fietsen. Misschien een iets kleiner rondje. Zoals afgelopen zondag ook: meteen bijna 25 kilometer. Had ook wat minder gekund natuurlijk….

      Beantwoorden

  3. Nina
    Jan 08, 2014 @ 08:44:57

    oh, wat grappig!! Dus toen ik zondagmiddag om half 5 schreef dat veel frisse lucht een mens goed zou doen (ik doelde dus op dochter), waren jullie dat al in uitvoering aan het brengen!! Dat is nog eens toeval zeg.

    Beantwoorden

  4. Maia
    Jan 08, 2014 @ 10:52:00

    Goed voornemen! Ik vind het ook altijd heerlijk om buiten te zijn, je tankt er zo van bij.

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Jan 09, 2014 @ 08:17:17

      @Maia: ik heb op dit rondje fietsen anderhalve dag kunnen doorgaan. Gisteren werd ik pas weer moe. Vandaag vrij dus vanmiddag weer lekker een rondje. Lopen dit keer. Met de jongste van de drie honden. Die lijkt er ook wel behoefte aan te hebben 🙂

      Beantwoorden

  5. Henriette
    Jan 09, 2014 @ 08:08:09

    Eigenlijk kom ik iedere dag wel buiten want we hebben een hond en die moet worden uitgelaten of anders pak ik de fiets om naar de markt ofzo te fietsen. Heerlijk een frisse neus halen noemen wij dat.

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Jan 09, 2014 @ 08:13:29

      @Henriette: wij hebben nu nog drie honden dus je zou denken dat er heel wat afgewandeld wordt hier. Maar ze hebben alle ruimte op het erf… Vroeger liep ik wel regelmatig met de honden maar ze zijn allemaal erg oud aan het worden. Maar je hebt gelijk: geen betere reden om naar buiten te gaan dan een hond 😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

