N(euro)otje en Utopia

Iemand gisteren naar de eerste uitzending van Utopia gekeken?

N(euro)otje had  het natuurlijk weer gemist want helemaal geen TV gezien, maar ze kreeg stukjes van de herhaling van vanmorgen mee. En ze heeft zo  het gevoel dat ze geen vaste kijker zal gaan worden. Waarom niet: ze kan zich zo voorstellen dat de makers van het programma zitten te hopen een nieuw kijkcijferkanon in handen te hebben dat goed is voor de broodnodige inkomsten. Kijkcijfers zullen ze waarschijnlijk vooral krijgen als het fout gaat: flinke ruzies, heftige vrijpartijen enzovoort. En N(euro)otje heeft zo het vermoeden dat de deelnemers uitgeselecteerd zijn op de verwachting van de makers. Met welke groep mensen zul je de sappigste scènes kunnen verwachten? N(euro)otje zou vrijwel zeker niet door de selectie heen zijn gekomen: veel te idealistisch en te saai. Ze heeft zich ook niet opgegeven hoor 🙂 Overigens las ze op internet dat er al een stomendhete douchescène zou hebben plaatsgevonden tussen een getrouwde meneer die zijn vrouw en vier kindertjes thuis heeft gelaten en een mevrouw die zijn vrouw dus niet is… Niet alleen niet netjes maar na het plengen van zilte tranen in de koeienstal is hij blijkbaar wel heel erg snel over het verdriet heen.

Aangezien N(euro)otje niet van dat gevoos houdt en aan een ruzie-allergie lijdt, zal ze waarschijnlijk  niet veel meer zien van het programma. Bovendien las ze dat er 10.000 euro beschikbaar is om zaken mee te doen. Dus met die beloofde ontberingen zal het ook wel meevallen…

Maar goed, ze zal er verder niet over zeuren. Smaken verschillen. En ze hoeft de tv van niemand aan te zetten als ze dat niet wilt. Maar voor wie het geweldig vindt: kijk ze! En voor wie het ook maar zo-zo vindt, hieronder een programma van een heel ander kaliber. Misschien voor sommigen wat saai want er komt geen bloot aan te pas maar wel heel educatief.

🙂

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Huib
    Jan 07, 2014 @ 09:14:40

    Gisteren met plezier naar Utopia gekeken. Slim bedacht en goed gemaakt. Ik ga zeker weer kijken!

    Beantwoorden

  2. Vlijtig Liesje
    Jan 07, 2014 @ 09:16:03

    Ik heb gekeken want ik was benieuwd naar dit sociale experiment. Ik weet nog niet of ik blijf kijken. Als het allemaal ranzig en ruzieachtig wordt, haak ik af.

    Beantwoorden

  3. spaarolifantje
    Jan 07, 2014 @ 09:17:56

    Ik heb het ook helemaal gemist. Lijkt het een beetje op Big Brother dan?

    Beantwoorden

  4. sillie
    Jan 07, 2014 @ 10:01:54

    Ik heb het ook niet gezien het leek me in eerste instantie wle grappig eerlijk gezegd, kwa concept

    Beantwoorden

  5. Nietzomaarzo
    Jan 07, 2014 @ 10:20:43

    Heb gisteren wel gekeken, uit nieuwsgierigheid en ook al op diverse plekken gelezen dat er acteurs tussen zitten. Ben het met je eens dat de “verkozenen” geselecteerd zullen zijn op heftige scenes en niet op mooi bloeiende akkervelden of kaas maken van al die melk. Het doel van de meeste deelnemers is denk ik voornamelijk media-aandacht. Ego-streling.
    Denk niet dat ik elke avond dit ga volgen. Te voorspelbaar en erger me nu al aan het type mens wat meedoet. Die BBC series zijn heel erg leuk en leerzaam. Die heb ik dus wel allemaal gezien.

    Beantwoorden

  6. izerina
    Jan 07, 2014 @ 11:06:47

    Ik denk,dat een serieus experiment in zelfredzaamheid,zonder wegstemmen niet genoeg kijkers zal trekken.

    Beantwoorden

  7. giséla
    Jan 07, 2014 @ 11:36:43

    Heb ook niet gekeken. Kreeg ook een beetje dubbel gevoel erbij (kijkcijfers).
    Maar van de BBC heb ik wel gezien indertijd, was meen ik wekelijks te zien op BBC. Een kijkje in het verleden, ik zou zo toch niet terug willen. Wat een werk allemaal. Maar wel heel leuk om te kijken.

    Beantwoorden

  8. Anna
    Jan 07, 2014 @ 12:20:47

    Wat heb ik genoten van je film! daar zou ik heel wat liever mee meedoen dan met Utopia ( ik zag vanmorgen de herhaling)

    Beantwoorden

  9. Vlijtig met zuinigheid
    Jan 07, 2014 @ 13:56:32

    Niet gezien. Heb naar een andere nieuwe serie op tv gekeken. rtl4.

    Beantwoorden

  10. Alynia
    Jan 07, 2014 @ 16:03:51

    Tja, jouw filmpje is ook veel meer mijn ding dan dat utopia 😉 dan maar saai

    Beantwoorden

  11. Henriette
    Jan 07, 2014 @ 16:51:46

    Ik heb wel een stuk ervan gezien en vond het niet echt bijzonder . Jouw filmpje vind ik heel wat leuker en beter , Ga zeker kijken op you tube of er nog meer afleveringen zijn.

    Beantwoorden

  12. Maia
    Jan 07, 2014 @ 18:18:10

    Ik ben helemaal niet op de hoogte van wat er in Nederland op tv is, ik heb al jaren geen tv. Precies vanwege dit soort ‘reality’ tv.
    Jou filmpje is dan wel weer helemaal mijn ding!

    Beantwoorden

  13. Silvia
    Jan 07, 2014 @ 18:35:21

    Ik kan me niet voorstellen dat iemand die kinderen heeft zich een jaar uit de picture van zijn gezin zet. Staan janken op de 1e avond als een klein kind en even later al buiten de pot pissen. Dit kan mij echt niet boeien, er zitten ook een paar mensen tussen waar ik denk ik niet mee door de deur zou kunnen, veel te grote mond. Laat mij ook maar saai zijn. Ik ga dus niet kijken en me ergeren. Als is het maar om John de Mol te pesten die in een programma drie keer moest zeggen dat hij niet hoefde te werken, al zou het programma niet slagen zou het hem financieel niet kunnen schelen. Waarom moeten wij dat weten, zoiets hoeft hij van mij niet te vertellen.

    Beantwoorden

  14. spaarmoeder
    Jan 07, 2014 @ 19:24:15

    Vooralsnog totaal langs me heengegaan.

    Beantwoorden

  15. grandma
    Jan 07, 2014 @ 21:58:41

    Ben ook niet zo gecharmeerd van die opgedirkte series. Die van de bbc zijn leuk he. k Heb zelf alle afleveringen van Tales of the green valley gekeken. Prachtig.

    Beantwoorden

  16. sacha
    Jan 10, 2014 @ 12:41:47

    leve de BBC! Ik heb ooit naar Wartime farm gekeken en de uitleg die je erbij krijgt maakt duidelijk waarom zaken toen zo gingen zoals ze gingen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

