N(euro)otje is een vrek, maar hier verliest ze het van…

Blijft leuk natuurlijk, kijken naar hoe andere vrekken het doen. Maar sommigen zijn wel heel extreem…

Deze mevrouw bijvoorbeeld, presteert het om in de supermarkt voor het wegen de schillen van de bananen af te halen. Onder  het motto: ik betaal alleen voor wat ik opeet, haalt ze ook alle druiven los van een tros zodat ze niet hoeft te betalen voor de steeltjes…

Maar de lasagne die ze klaarmaakt met saus die al eerder is gebruikt, niet is opgegeten door de kinderen en daarna weer terug is gestopt in het potje, slaat werkelijk alles. Vooral omdat ze die klaarmaakt in de vaatwasser. Op 75 graden….

Geniet er maar even van 🙂 Kwaliteit van het filmpje is niet geweldig want het is een gefilmde tv-uitzending maar dat doet gelukkig  niets af aan het effect…

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. louisa
    Jan 06, 2014 @ 07:06:47

    Prachtig, Hier kan ik ook niet tegenop.
    Groet, Louisa

    Beantwoorden

  2. marion
    Jan 06, 2014 @ 07:23:19

    Leuk om te zien
    Maar gelukkig gaan wij niet zo ver;)

    Beantwoorden

  3. gerrie
    Jan 06, 2014 @ 08:21:50

    Dit vind ik ook niet fijntjes. Hier in de winkels zie ik dit niet, maar wel het groene van de prei halen. Of appels afwegen, bonnetje en de appel die je nog in je hand hebt er snel bij doen. Want door dit gedrag betalen wij allemaal meer voor onze boodschappen. Trouwens wecken in de vaatwasser in twist-off potten wordt door experts geadviseerd. Sterkte daar en heb het goed.

    Beantwoorden

  4. Ernie
    Jan 06, 2014 @ 08:33:28

    zuinig zijn heeft grenzen. Vooral aan mijn eten ‘rommel’ ik niet. Wecken in de vw lijkt mij ‘gevaarlijk’ bacterien gaan dood bij 100 graden, 75 graden is pasteuriseren
    je verlengt de houdbaarheid er wel mee maar niet alle bacterien zijn dan dood.

    Beantwoorden

  5. Greet
    Jan 06, 2014 @ 09:00:33

    Ik vraag me af of zij, door het eten te koken in de vaatwasser, werkelijk bespaart. Ze gebruikt een halflege vaatwasser, een weggooi-ovenschaal en veel alufolie om het eten af te dekken. Verder gaat ze met de auto naar de winkel, de hele dag staat de tv aan, enz.

    Beantwoorden

  6. nada surf
    Jan 06, 2014 @ 09:29:11

    Eerst zaken verwarmen op dure elektra fornuis, heel veel folie gebruiken, half lege vaatwasser. Lijkt mij ook niet lekker zo, altijd even de gril er overheen mmmm lekker krokant.

    Sommige zijn echt dom bezig, een vaatwasser verbruikt echt meer dan een oven hier.

    Beantwoorden

  7. Maia
    Jan 06, 2014 @ 11:22:46

    Toch zat ik mij laatst nog te bedenken dat een bananenschil wel bijna 1/3 van het gewicht van de banaan is, en of daar rekening mee gehouden is in de prijs. Als je een kilo bananen koopt, heb je dus maar ongeveer 600-700 gr fruit.
    Maar om nu de schillen in de winkel er af te halen, nee lijkt me niet.

    Dit filmpje is toch echt een gevalletje verkeerde zuinigheid ;D

    Beantwoorden

  8. Aukje
    Jan 06, 2014 @ 11:41:38

    Ik heb het gisteravond ook gezien.Als je zuinig bent oke,maar sommige dingen gaan me echt te ver.Zoals met dat rundervet in de lasagna.Aan de beste man te zien was hij al een beetje aan de zware kant en dan zet je hem én de visite zoiets voor?Nee dank je wel.Dit is echt een beetje doorgeslagen.Bovendien zo zinig is ze niet echt met een vaatwasser en een droger.

    Beantwoorden

  9. Greet
    Jan 06, 2014 @ 11:45:13

    Het lijkt me dat de dame wat overgewicht heeft.
    Volgens mij kan ze meeeeer op eten besparen door het niet te eten.
    Ik consuminder met plezier, maar sommige dingen gaan me te ver om het plezierig te vinden.

    Beantwoorden

  10. Henriette
    Jan 06, 2014 @ 12:15:41

    Echt ongelooflijk, je moet maar op het idee komen. Of ze nu echt bespaard met haar vaatwasser koken , ik zet daar mijn vraagtekens bij,. Maar het filmpje is leuk om te zien.

    Beantwoorden

  11. boukje
    Jan 06, 2014 @ 20:40:50

    Ik heb die aflevering ook gezien. Ik vind het leuk om te kijken en elke week zit ik weer met open mond te kijken….Hoe bedénken sommigen het?
    Ik kan een vaatwasser en droger niet rijmen met zuinig leven….Maargoed, ze zijn er nog vrekkiger idd.

    Beantwoorden

  12. Margreet
    Jan 06, 2014 @ 20:45:56

    haha … iedereen bezuinigd op zijn eigen manier zullen we maar zeggen! Eten op die manier koken zou mij niet smaken en dan de halve vaatwasser nog leeg! Ach… ik doe het wel op mijn manier. Maar het was leuk om te zien.

    Beantwoorden

Geef een reactie

