N(euro)otje heeft nog steeds tv…

Bij de reacties van de afgelopen dagen waren er meerdere die gingen over het tv-loze bestaan. N(euro)otje en Man hebben in het verleden wel eens gekozen voor een tv-loze periode en hebben het er al vaker over gehad om de kabel maar op te zeggen maar dat is nog niet gelukt. Het punt is dat Huize Vrek een dubbel huishouden betreft. Ouders kijken ook graag een beetje tv. De helft van een abonnement opzeggen kan niet en ze vinden het een beetje kinderachtig om alleen het kabeltje uit het toestel te trekken en vervolgens hun helft van de rekening niet meer te betalen. Daarom hebben N(euro)otje en Man ervoor gekozen om gewoon minder tv te kijken. TV-loze avonden zijn zalig. Lekker een beetje lezen of een spelletje doen… Of eens iets leuks in elkaar freubelen.

En als er wel wat is, kunnen ze kijken. Maar dat wordt al rap minder en minder. Ze vinden er niet zoveel meer aan. Veel van wat je kunt kijken is van hetzelfde: moord en doodslag. Op Midsomer Murders na, vinden ze dat eigenlijk niet zo leuk om naar te kijken. Leuke films kun je ook downloaden en echt leuke programma’s zijn wel te zien via internet.

Maar inmiddels zijn ook Ouders erachter gekomen dat ze steeds minder kijken. Ze spelen liever een spelletje. Dus wie weet, wordt straks de kabel alsnog opgezegd. Als je dan toch allemaal amper kijkt, is het zonde van het geld.

 

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. inenomdekas
    Jul 15, 2013 @ 08:04:53

    Ook manlief en ik kijken weinig TV maar in een gezin met 5 pubers is het ondenkbaar om hem weg te doen. Ook al hebben ze allemaal hun eigen TV op hun kamer, toch vinden ze het leuk om met elkaar of met vrienden beneden te kijken.
    Als we later met ons tweetjes zijn denk ik dat we het zonder TV prima redden.
    Mijn moeder is weduwe en ik merk dat zij toch wel heel veel kijkt, vooral in de winter. Anders zijn de avonden zo lang zegt ze…

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/15/moestuin-maandag-10

    Beantwoorden

  2. anderson cottage
    Jul 15, 2013 @ 08:34:46

    wij zitten nu in een periode van geen tv kijken, we gaan nu de derde week in, het bevalt me goed, veel rust i.p.v. teveel prikkels merk ik nu, weet nog niet voor hoe lang ? , we zien het wel gebeuren maar tot nu toe bevalt het ons heel goed, geniet ervan , liefs marion

    Beantwoorden

  3. Maia
    Jul 15, 2013 @ 09:47:46

    Ik heb al 8 jaar geen tv meer, en de rust die je ervoor terugkrijgt is heerlijk!
    Af en toe kijk ik wel zembla of de keuringdienst via de website van uitzendinggemist.nl. Het enige “nadeel” is dat ik sommige grapjes niet meer snap, omdat ik de betreffende reclame dan niet ken.

    Beantwoorden

  4. Jacqueline
    Jul 15, 2013 @ 10:01:52

    Het valt me op dat er met de enorme keus aan zenders die we hebben, er toch wel bijzonder weinig interessants te zien is op televisie. Ik kan me herinneren dat er met de 2/3 zenders in de jaren 70/80 er veel meer interessante programma’s te zien waren dan tegenwoordig. Van mij zou de televisie weg mogen, maar mijn man denkt er heel anders over. Hij heeft laatst zelfs een nieuwe gekocht… Ik heb hem wel zover gekregen dat de tv zo af en toe uit gaat in de avond.

    Beantwoorden

  5. izerina
    Jul 15, 2013 @ 12:04:43

    En je kunt veel informatieve programma’s later op de pc kijken.

    Beantwoorden

  6. sprokkelen
    Jul 15, 2013 @ 13:20:22

    tot je alleen over blijft in een huishouden en in je eentje een spelletje spelen ook niet meer zo leuk is. Mijn huishouden is druk genoeg, maar ik merk dat mijn moeder, die al tientallen jaren alleen woont, juist steeds meer TV gaat kijken.

    Beantwoorden

  7. Esmeralda
    Jul 16, 2013 @ 08:26:58

    De tv zenders van tegenwoordig zenden steeds meer herhalingen uit, en dan al die irritante reclame`s er nog tussendoor waar je helemaal gek van word. En of dat nog niet genoeg is komt er inderdaad heel veel moord en doodslag, en slecht nieuws waar mensen van in een depressie komen te zitten.

    Ik heb mijn aansluiting afgelopen zaterdag opgezegt, dus vanaf volgende maand gaat deze dame tv loos verder.

    Beantwoorden

  8. KK
    Jul 16, 2013 @ 20:37:17

    klopt @sprokkelen, bij mijn alleenwonende schoonmoeder van 95 gaat de tv al om half 5 in de middag aan. Tot aan P& W aan het eind van avond. (K& vdB, daar kijkt ze principieel niet naar, is voor haar te protestants of zo iets, geloof ik).

    Beantwoorden

Geef een reactie

