N(euro)otjes stookkosten

Per 1 juli is Huize Vrek overgestapt naar een andere energieleverancier. E.nergie D.irect is geen onbekende want twee jaar geleden zaten ze daar ook. Van daaruit stapten ze over naar G.reenchoice en nu had de eerste dus weer een  mooie aanbieding die de prijzen van G.reenchoice versloeg. Als dat zo door gaat wisselt N(euro)otje gewoon elk jaar tussen deze twee leveranciers en zit ze altijd goed 🙂 Hoewel ze jaren tegen het overstappen aan heeft zitten te hikken, blijkt het allemaal reuze mee te vallen. Geen gedoe, alles zonder hindernissen, stroom- en gaslevering hapert niet en er is ook nooit gedoe geweest met de betalingen.

Het stroomverbruik is weer iets naar beneden maar het gasverbruik is ongeveer gelijk gebleven. Voor de precieze standen wacht ze even de jaarnota af. De prijzen en de BTW zijn natuurlijk omhoog gegaan en het nieuwe maandbedrag bij E.nergie D.irect gaat met 5 euro omhoog. N(euro)otje had voor dit jaar grote besparingen in de planning staan maar het is helaas niet gelukt om de gestelde doelen te halen. Hoewel ze natuurlijk nauwkeurig alle standen elke week bijhoudt heeft ze er genoegen mee genomen dat er niet méér verbruikt werd dan vorig jaar. Dit heeft te maken met de tijdelijke inwoning van Dochter en Schoonzoon. Maar aangezien het er naar uitziet dat ze wel eens met een maand of twee, drie een huis kunnen hebben, heeft N(euro)otje zich voorgenomen om in de eerste maand na hun verhuizing te beoordelen hoever ze het maandbedrag naar beneden kan bijstellen.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. (n)iets voor mij
    Jul 08, 2013 @ 02:06:42

    Beste N(euro)otje,

    Met veel plezier lees ik al een tijdje je blog. Zelf heb ik een tijdje geleden ook een blog aangemaakt, maar pas sinds vandaag staat mijn eerste verhaal erop.

    Omdat ik erg graag wat meer lezers zou willen hebben, hoopte ik dat je me misschien zou willen linken bij N(euro)otje linkt? Vanzelfsprekend link ik jou (als je dit wilt) terug op mijn eigen site.

    Groetjes,
    (n)iets voor mij

    Beantwoorden

Geef een reactie

