N(euro)otje is een vrek. Maar zó ver gaat ze niet…

Ze kan smullen van filmpjes over de extremen onder de vrekken. En ze vond er weer één: Kate Hashimoto, woonachtig in New York en vrek tot op het bot. Hier kan N(euro)otje nog wat van leren. De vraag is of ze dat ook wil…

(de teksten die af en toe in beeld komen staan in spiegelbeeld maar laat je er niet door afleiden 🙂 )

En deel twee:

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anna
    Jun 26, 2013 @ 09:27:22

    Dank voor je filmpjes, heb het met veel interesse bekeken, dat mensen zo willen leven!
    Zuinig zijn is op zich niet verkeerd, maar dit overtreft alles. Ik besef dat dit een keuze is van die mevrouw, maar toch vind ik het zielig. kan zij nog wel genieten?
    Ook moet ik bij dit filmpje aan 3e wereldlanden denken, als je ziet wat wij weggooien, dat is toch ook te gek

    Beantwoorden

  2. inenomdekas
    Jun 26, 2013 @ 11:01:00

    Wat mij vooral opvalt is de houding van de “vrienden”. Ze weten hoe zij leeft en ze wisten ook dat ze dumpster-eten zouden krijgen. Ga dan niet, denk ik dan, of stel je wat positiever op.
    Ik ken een paar mensen afkomstig uit he buitenland die ook geen WC papier gebruiken maar waar altijd flessen water in het toilet staan om mee te spoelen. Voor bezoek hangt er wel papier 🙂

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/06/26/hoe-wij-sparen

    Beantwoorden

  3. Pdepooh
    Jun 26, 2013 @ 11:14:35

    op TLC komt deze serie zo nu en dan voorbij. Maar zij is wel een topper hoor onder de rest wat ik er wel eens zie…….(een meneer die alle samples eet bij een ijstentje en dan vol zit als hij iets moet gaan kopen, een ander die water ophaalt in de rivier vlakbij enz) Maar wat een zooi in dat appartement. Geef dan wat geld uit aan wat kastjes bij de kringloop. De flessen water vind ik ook niet zo gek hoor op toilet en die free samples ook net als het dumpster diven. Maar dat ze dan expres er “zwervers”kleding voor aan gaat doen? Ik moest wel lachen om t feit dat ze ging afdingen bij de kringloopwinkel, geniaal. Knap van die man dat hij dan voet bij stuk houdt. Die vrienden, ik kan het me voorstellen hoor hun reacties, aan de andere kant als je als weet dat ze zo leeft… dan ga je niet en spreek je in t park af ofzo. Ik vind deze vrouw op één of andere manier niet echt gelukkig ogen.

    Beantwoorden

  4. sprokkelen
    Jun 26, 2013 @ 14:41:57

    Het is haar manier van leven, en dat mag ze zelf weten. Maar ik vind dat ze niet echt haar manier van leven promoot zo: het appartement is een rotzooi en het eten dumpt ze allemaal door elkaar in een grote pan. Als ze haar manier van leven positief willen laten overkomen bij vrienden, zou ze meer haar best kunnen doen om van de maaltijden iets bijzonders te maken. Een broekje met een clip: ze zou er ook elastiek doorheen kunnen halen (evt gemaakt van een oud T-shirt) en zo laten zien wat ze allemaal creatief maakt van gratis spullen. Dat zou meer bewondering oogsten.

    Beantwoorden

  5. Esmeralda
    Jun 26, 2013 @ 15:03:50

    Jeetje kan me niet voorstellen dat mensen zo ver gaan om te bezuinigen!!!!!!!!!!!!!! lijkt me echt niet gezond toe, dat eten tenminste. Wat meubels en zo betreft dat maakt nog niet zoveel uit, maar eten uit containers van winkels halen??????????????

    Beantwoorden

  6. Ernie
    Jun 26, 2013 @ 16:46:15

    houd je dan meer over als een ander / met overhouden bedoel ik dan tijd, geld, levensvreugde, vrienden. Het leven moet wel leuk blijven….

    Beantwoorden

  7. inrustigvaarwater
    Jun 26, 2013 @ 23:12:52

    Wat spullen betreft, oke, maar om zo te eten? Dit gaat míj iets te ver. Binnen zou ze het een beetje gezelliger mogen zijn, maar ieder zijn keus…

    Beantwoorden

  8. Franca
    Jun 27, 2013 @ 07:54:58

    Iets heel anders: ik heb je linzencurry gemaakt. Heerlijk!

    Beantwoorden

  9. Tabitha
    Jun 27, 2013 @ 22:43:50

    Ik heb dit al een keer op tv gezien. Onvoorstelbaar. Ook al wil je zuinig leven en ben je zelf vrekkig, je kan wel iets anders op tafel zetten dan dit. Petje af voor haar gasten die toch probeerde te eten. Hoop dat ze er niets aan over gehouden hebben.

    Ps. ik voeg je toe bij mijn links, hoop dat dit goed is.

    Beantwoorden

  10. guttergirlie
    Jun 29, 2013 @ 15:35:21

    Ik en veel van m’n vrienden gaan vaak gaan ‘skippen’ in de containers, dumpsterdiving dus. Dit meestal voor volxkeukens: we maken er vegan maaltijden mee die we dan voor een gift aanbieden aan mensen. Er komen alle soorten mensen op af (door het vegan eten is er dus geen discriminatie: iederéén kan ervan eten), mensen die geen geld hebben om eten te kopen, mensen die wél geld hebben maar het gewoon lekker vinden, mensen die met hun kinderen komen om eens iets anders te eten, mensen die geen tijd hebben om deftig te koken… er wordt soms geen gift in het potje gestopt maar dat is allemaal ok. Eens ik geen geld meer heb om eten te kopen ga ik ook dagelijks gaan skippen hoor. Je hebt er wss ook wel een idee van hoeveel perfect eetbaar voedsel er dagelijks wordt weggegooid…

    Beantwoorden

Geef een reactie

