N(euro)otje kookt buiten

Soep gekookt in een ketel op de vuurplaats (en de driepoot is toch maar aangeschaft, de ijzeren stangen die N(euro)otje had, waren te kort…)

DSC04161 DSC04165 DSC04160 DSC04166

Zoon en Schoonzoon hebben inmiddels een heuse buitenkeuken gemaakt. Die is dit weekend ingewijd tijdens een bbq voor een man of vijftig. Morgen foto’s… šŸ™‚

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. krappekas
    Jun 10, 2013 @ 22:10:02

    Wat een goed idee zo!
    Waar koop je zo’n kookpan die eraan kan hangen?
    Mijn man kan zelf wel zo’n driepoot maken maar zo’n pan is een ander verhaal.

    Groet, Krappe Kas

    Beantwoorden

  2. inrustigvaarwater
    Jun 10, 2013 @ 22:31:42

    Wauw wat leuk! Heb je daarin de gehele soep gekookt of had je binnen al
    (kook)voorbereidingen getroffen?

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Jun 11, 2013 @ 08:02:28

      @inrustigvaarwater: ik had al wat voorbereid en vervolgens alles naar de vuurplaats gebracht. De aardappelblokjes bijvoorbeeld en de prei. Ik was bang met ongare aardappelen te blijven zitten. De ketel is voor mij te groot om gevuld te versjouwen. Op de plek zelf nog wat gesneden, alles gemengd in de ketel en aan de kook gebracht. Ik heb het ook zo gedaan omdat ik niet wist hoe lang het zou duren voordat alles aan de kook zou zijn maar dat is zo reusachtig meegevallen dat ik het de volgende keer helemaal buiten klaarmaak. Dus ook de aardappeltjes šŸ™‚

      Beantwoorden

  3. Frans
    Jun 11, 2013 @ 08:52:27

    Volg je al een tijdje en vind dat je leuk schrijft….ook je ideeĆ«n vind ik bijzonder….ben best wel een beetje jaloers op je creativiteit….ga dit ook zeker eens proberen met de kinderen, net zoals het fornuis met de bakstenen…dit soort dingen geeft je vaker een vakantiegevoel en helpt je ook nog eens te onthaasten en te genieten van de simpele dingen….met vriendelijke groet, Frans

    Beantwoorden

Geef een reactie

