N(euro)otje vrekt ook met hele kleine dingetjes

Op N(euro)otjes werk worden elke dag heel veel lunches gekocht en verorberd. En daarbij worden heel veel zakjes zout gepakt. Die zijn gratis. Maar in die zakjes zit veel te veel zout voor een eitje dus wordt er heel veel zout weggegooid.

N(euro)otje pakt ook wel eens een zakje zout maar neemt wat er overblijft, altijd mee naar huis. Ook de zoutrestanten van de collega’s neemt ze mee. Al die open zakjes stopt ze in een klein cocktailprikkerbakje. Als het bakje vol is, worden al die zakjes geleegd in het zoutvaatje.

En zo wordt het eten in Huize Vrek gratis op smaak gemaakt šŸ™‚

Er valt natuurlijk naar hartenlust te variĆ«ren. Bijvoorbeeld met peper, mayonaise, mosterd, ketchup…….

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. scootermp3
    Mei 14, 2013 @ 03:47:44

    Leuk om te lezen… het consuminderen begint vaak met de kleine dingen… šŸ™‚

    Beantwoorden

  2. Petra Hulman
    Mei 14, 2013 @ 07:57:26

    en wat denk je van suikerzakjes en creamer, die je ongevraagd bij je kopje koffie krijgt…….
    Toen ik laatst een cake wilde bakken en te weinig suiker had, hoefde ik niet eens naar de buren. Ik heb driftig zakjes leeg staan schudden…….
    Petra

    Beantwoorden

  3. susanlambeck
    Mei 14, 2013 @ 09:15:13

    Mijn oma had vroeger een hele grote pot waar alle koekjes, suiker en melk in gingen die ze meenam van een terrasje. Cadeautjes kregen wij altijd van de DE-punten (alweer een beker!). Ze was de grootste vrek die ik kende, maar reisde wel de halve wereld rond!

    Beantwoorden

  4. kruidig meisje
    Mei 14, 2013 @ 09:15:59

    peper heb ik echt liever uit de molen dan uit een (al open) zakje: daar zit echt een wereld van smaakverschil tussen!

    Beantwoorden

  5. Huisvlijt
    Mei 14, 2013 @ 09:19:50

    Slim zeg! En je vermindert nog het afval ook.

    Beantwoorden

  6. grietje
    Mei 14, 2013 @ 09:40:21

    ik zit weinig ergens koffie drinken en soms bij de hema. 1,- met taartje.
    ik doe geen suiker in de koffie, maar neem een zakje mee voor thuis , voor de visite. alles wat je gratis kan krijgen neem ik mee.
    wat het ook maar is… ook wel servetjes ( neem altijd extra) , koekje, probeer zakjes, en via internet allesgratis.nl morgen ga ik gratis ijsje halen een pak met 12 ijsjes.

    Beantwoorden

  7. Christina
    Mei 14, 2013 @ 15:53:58

    Heel herkenbaar, doen wij ook als we eens ergens een kopje koffie drinken. Hup zegt mijn man dan, suikerzakje mee voor in de caravan (die we dus niet hebben…)

    Beantwoorden

  8. petradepooh
    Mei 15, 2013 @ 11:17:48

    waar we krijgen nemen wij ook rustig inderdaad de koekjes, suiker en melk mee bij de koffie. Niet dat het vaak gebeurd maar toch…….
    Zelfde met sausjes in zakjes. Ik neem ze echter mee op vakantie in de caravan. Lekker makkelijk je hebt niet grote potten in de toch kleine koelkast v.d caravan of campingkoelkastjes. Als we dan een keertje een patatje halen betalen we dus algauw 25 ct per portie minder en doen er zo’n zakje bij. Je kan ook met mayo uit zo’n zakje, wat droge kruiden en wat water een makkelijke dressing maken. Multi functioneel dus

    Beantwoorden

  9. Margreet
    Mei 15, 2013 @ 20:50:09

    zonde he, al die kleine zakjes. Ze kunnen beter een zoutvaatje neerzetten voor algemeen gebruik. Maar misschien mag dat niet meer vanwege hygiene?

    Beantwoorden

Geef een reactie

