N(euro)otje stapt weer over naar andere energieleverancier

Gisteren kreeg N(euro)otje een telefoontje van haar vorige energieleverancier. Dat ze zo’n goede klant was geweest, dat zij nu volgens onderzoek van de Consumentenbond de goedkoopste van Nederland waren, dat N(euro)otje 50 euro energietegoed zou krijgen en dat ze de overstapboete niet zelf zou hoeven betalen.

En dus is ze weer overgestapt.

In juli 2012 ging ze van Energie Direct naar Greenchoice. Puur om het geld. En dat Greenchoice zo ongeveer de groenste energie levert, was natuurlijk helemaal geweldig. Het betrof een contract waarbij de prijzen voor een jaar vastgezet werden. Dat was handig, want het contract werd aangegaan met de prijzen van voor de verhoging van 1 juli, de BTW-verhoging naar 21 procent had ook geen invloed en natuurlijk ging de prijsverhoging van de energie in januari ook ongemerkt voorbij. Maar per juli 2013 zou dat contract omgezet moeten worden, gaan de prijzen omhoog, wordt er met een hogere BTW gerekend en zou N(euro)otje toch weer zijn gaan zoeken naar een goedkoper alternatief.

Ze heeft dus helemaal niet hoeven zoeken. Het aanbod van Energie Direct was prima en ze gaat weer voor een jaartje terug. Misschien wordt ze volgend jaar deze tijd wel weer gebeld door Greenchoice met een mooi aanbod. Omdat ze zo’n goede klant was en omdat zij dan misschien wel weer de goedkoopste zijn… 🙂

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. breienmaar
    Apr 20, 2013 @ 22:57:44

    Ik las net op de site van onze energiemaatschappij dat ik in ieder geval een leuk bedrag terugkrijg wegens minder verbruik:) En volgende week eens informeren hoe lang dat contract van ons eigenlijk loopt.

    Beantwoorden

  2. Inge
    Apr 21, 2013 @ 00:11:40

    Het loont idd echt wel om te gaan kijken bij diverse leveranciers. En wat die boetes betreft, die betaalt de volgende gewoon…een wassen neus dus. Hier wordt binnenkort ook weer eens gekeken, waar we goedkoper kunnen.

    Beantwoorden

  3. Zuinigaan
    Apr 21, 2013 @ 00:19:49

    Veel succes bij je oude leverancier. Ik heb een aantal keren een contract gehad bij Greenchoice. Ik vond hun website heel fijn en de rekeningen mooi overzichtelijk! Beter dan elders. Ik ben nu nieuw bij Energie Direct en ik ben benieuwd hoe het bevalt. Ik ontvang in ieder geval bij de jaarafrekening in 2014 €275 van Energie Direct. Dat is een fantastische bonus.

    Beantwoorden

  4. scootermp3
    Apr 21, 2013 @ 18:29:32

    Aan energie kosten (gas en elektra betaal ik totaal € 25,13 per maand. 🙂
    Of overstappen dan ook zin heeft vraag ik me af..?. 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

