N(euro)otje en de moestuin

Vandaag weer eens een berichtje op de moestuinpagina.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. anderson cottage
    Apr 06, 2013 @ 08:37:53

    ik zaai alleen de bonen en wat sla, de rest koop ik op de biologische markt in duitsland, kleine aanwas, en da’s niet erg hoor. per stuk 0,10 cent of 0,15 cent, nou daar kan ik al dat werk niet voor doen, geniet ervan het buitenzijn, liefs marion

    Beantwoorden

  2. lieskebenik
    Apr 06, 2013 @ 09:24:55

    Uh beetje domme vraag, maar kunnen die plantjes al wel gelijk de grond in? Of moet dit onder het glas? Duidelijke eerste keer :-). Maar mijn tuin is start klaar nu, mijn rode ui is geplant net als de knoflook………. en nu wil ik zo graag verder.

    Beantwoorden

    • Aukje
      Apr 06, 2013 @ 13:06:49

      He joh domme vragen bestaan niet.Maar dit even ter zijde.Plantjes kun je wel direct in de grond planten,maar pas op met nachtvorst.Als bescherming tegen vorst en eventuele ongenoden gasten zet ik per plantje meestal eventjes een plastic limonade fles waarvan je de bodem eruit snijd over het plantje heen als een soort minikasje.Ik haal de dop eraf,en doe er een stukje horregaas over met een elastiekje.Zo hebben de plantjes enige tijd bescherming.
      Je kunt ze natuurlijk eerst ook oppotten.Het is maar net hoeveel ruimte je hebt.

      Beantwoorden

      • lieskebenik
        Apr 07, 2013 @ 09:16:32

        Hoi Aukje

        Bedankt voor je reactie. Ik ben echt nog aan het zoeken naar hoe of wat met het consuminderen en de moestuin. Ik ga vandaag gelijk even langs de boerenmarkt in Belgie om wat plantjes. Ikhad al flesjes opgespaard met het doel ze te recyclen. Dat komt nu dus goed uit šŸ™‚

    • N(euro)otje
      Apr 07, 2013 @ 09:26:44

      @lieskebenik: geen domme vraag hoor! Er kan al heel wat de grond in. Ik heb zelf dus al zomerprei en andijvie geplant. De andijvie staat beschermd onder folie, maar dat is meer als bescherming tegen de vogels die dat eerste jonge groen na zo’n winter wel lusten. En zaad van blauwschokkers (capucijners), doperwten, peulen, tuinbonen en veldsla kan best een paar graden vorst hebben. Bonen nog niet, die moet je echt even laten wachten tot mei. Maar pluksla en dergelijke kun je ook best al zaaien. Als het nog te koud is, komt het gewoon nog niet op. Succes!

      Beantwoorden

  3. wil
    Apr 06, 2013 @ 19:42:55

    hier zijn de moestuindertjes ook druk in de weer,de aardappels gaan er overal in.netzo als de tuinbonen.uien,andijvie en div koolsoorten, erwten en peultjes,je ziet de mensen opleven nu ze/we weer buiten kunnen rommelen.(me to):)
    in de kassen staat al weer van alles te groeien en bloeien

    Beantwoorden

Geef een reactie

