N(euro)otje klaar voor No Impact Week

Morgen is het zover: dan begint de No Impact Week. Een experimentele week waarin N(euro)otje gaat zien hoe duurzaam ze nu werkelijk is en  hoe ze nog duurzamer kan worden.

Morgen begint het met Minder Kopen. De uitdaging is om de hele week niks nieuws te kopen, behalve boodschappen. Dit is voor N(euro)otje de makkelijkste van alle uitdagingen. Want ze is al niet zo erg kooplustig. Toch zet ze nog graag een keer The story of stuff hier neer; een duidelijke uitleg over de bron en het doel van (over)consumeren. En een feitje dat blijft hangen: 99 procent van wat we produceren, ligt na zes maanden op de afvalberg. Niet best… Minder kopen dus. Dit is mogelijk door te recyclen, te ruilen, te repareren of zelf te maken. Maar eerst nog even naar The story of stuff kijken. Om in de stemming te komen, zeg maar.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ilse
    Mrt 09, 2013 @ 22:39:17

    ooh morgen al? Ik dacht dat het maandag was oeps

    Beantwoorden

  2. annelieya
    Mrt 10, 2013 @ 07:11:14

    Ik ben klaar voor de uitdaging van no impact week. Alleen boodschappen en verder niets.

    Groetjes Annelieya

    Beantwoorden

  3. grietje
    Mrt 10, 2013 @ 10:30:54

    ik ga er ook voor. wel ga ik 2 dagen naar mijn dochter en probeer dan in deze dagen haar bewust te maken. we gaan in ieder geval plastic vermijden en zelf wasmiddel maken. ik reis per trein.. fiets is te ver 60 km

    Beantwoorden

Geef een reactie

