N(euro)otje bereidt zich voor op No Impact Week

Volgende week gaat -ie los: de No Impact Week! N(euro)otje probeert ondertussen de overige gezinsleden warm te draaien voor het experiment. Het makkelijkste onderdeel van de week voor N(euro)otje is het niets kopen. Daar is ze namelijk enig in. Doet ze elke week. Behalve boodschappen dan. De laatste kleding kocht ze vorig jaar april. In de uitverkoop. En alleen omdat het hard nodig was omdat er een aantal kledingstukken ernstig versleten en niet meer op te lappen waren.

Het stoppen met afval produceren is een heel ander verhaal. N(euro)otje woont nu eenmaal niet alleen. En er worden wekelijks boodschappen gehaald met een verpakking eromheen. Als ze niet hoeft te werken op marktdag, vindt ze het prettig om met een mand naar de markt te lopen en alle groenten en fruit daar los in te stoppen. Maar ja, ze werkt zo vaak op die dag… Ze heeft zich in elk geval wel voorgenomen om hier meer aandacht aan te gaan geven. Het is trouwens een punt wat al langer op haar agenda staat…

Wat betreft het vervoer is het niet mogelijk om de auto de hele week te laten staan. Ze zal toch naar haar werk moeten en het OV is niet geweldig qua aansluitingen. Ook fietsen is niet te doen (meer dan 100 kilometer per dag). Maar ze carpoolt wel zoveel mogelijk.

Kortom, ze is er maar druk mee. En iedereen in Huize Vrek is nu voorbereid. Het liefst trekt N(euro)otje de hele week alle stekkers eruit maar dat zal iets te fanatiek zijn…

Vanaf aanstaande zondag het verslag van No Impact Week à la Vrek. Dat het maar een gezellige boel mag worden… 🙂

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Joke
    Mrt 07, 2013 @ 06:29:04

    Wens je veel succes. Hopelijk doen al de gezinsleden mee. Zelf doe ik ook mee alleen willen de kinderen(pubers) niet echt mee werken. Vooral wat betreft de computer.
    Ga zo door met je blog ik geniet er erg van.

    Groetjes Joke

    Beantwoorden

  2. Monique (Good Old Household)
    Mrt 07, 2013 @ 06:48:54

    Wow.. Gaaf dat je je er nog meer aan gaat wagen. Heb twee jaar terug het boek gelezen en merk dat het goed in het hoofd blijft zitten.
    Ik wens je succes! Vooral met de rest van het gezin 😉 En ik ga je strak volgen, volgende week!

    Beantwoorden

  3. Inge
    Mrt 07, 2013 @ 08:55:38

    Succes ermee, ik heb me ook aangemeld en het valt niet mee om de rest van het gezin enthousiast te maken.

    Beantwoorden

  4. mirjam
    Mrt 07, 2013 @ 09:17:04

    Leuk! Ik heb me gisteren al aangemeld op de site. Geen afval produceren wordt hier het grootste probleem. Aangezien we geen auto hebben wordt het stukje over het vervoer bij ons een makkie 😉 Ben benieuwd wat voor nieuwe inzichten volgende week gaat brengen!

    Beantwoorden

  5. Greet
    Mrt 07, 2013 @ 10:33:11

    Succes ermee volgende week.

    Beantwoorden

  6. Ipie
    Mrt 07, 2013 @ 11:04:32

    Ook ik doe mee! Voor mezelf zal het niet zo’n probleem worden maar met 3 pubers in huis….de grootste uitdaging vind ik spullen die zonder verpakking gewoon niet te koop zijn…

    Beantwoorden

  7. Mar
    Mrt 07, 2013 @ 22:36:09

    Heerlijk je aanstekelijke blog. Het mooie vind ik dat ieder de stappen maakt die passen. Ik ga komende week zelf chocola, kaarsen, chips maken….en met mijn eigen groentetasjes naar de markt. Zelfs de friteboer (met een kind moet je soms!!) kent ons al met eigen bakjes 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

