N(euro)otje doet mee aan Earth Hour 2013

photocredits  © WNF Frans Lanting

photocredits © WNF Frans Lanting

Op zaterdag 23 maart 2013 vanaf 20:30 uur doen wereldwijd miljoenen mensen een uur het licht uit. Ze maken daarmee duidelijk dat we met z’n allen niet echt zuinig zijn op de aarde door veel te veel energie te gebruiken. Gewoon een uurtje het licht uit. Als je dat in je eentje doet maakt het niet zo veel verschil, maar als je dat met miljoenen tegelijk doet wel. Ook grote verlichte objecten zoals de Eiffeltoren worden een uur lang in het donker gezet. Want er moet echt ietsies minder energie gebruikt gaan worden…

Wat je dan kunt doen, zo in het donker? Wat dacht je van onderstaande tips, die te vinden zijn op de site van het WNF:

  • Organiseer een Candle Light Dinner
  • Bezoek een evenement
  • Luister naar mooie muziek
  • Maak een avondwandeling
  • Kom eindelijk aan je rust toe en ga slapen
  • Quality time met je partner
  • Voer een goed gesprek
  • Ga bij familie op bezoek
  • Doe een spelletje bij kaarslicht
  • Licht uit, sterren aan. Ga sterren kijken als het helder weer is.
  • Organiseer een nachtelijke dropping

Er zijn er vast nog veel meer te verzinnen. N(euro)otje en Man zijn nogal kneuterig en zullen ongetwijfeld gaan voor het spelletje bij kaarslicht… 🙂

N(euro)otje heeft zich in ieder geval al ingeschreven en zet de kaarsjes vast klaar! Jullie ook?

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Zena
    Mrt 02, 2013 @ 06:31:32

    Doe mij maar licht van onze zonnepanelen (werken ook met maanlicht:)

    Beantwoorden

  2. izerina
    Mrt 02, 2013 @ 09:21:58

    Als ik er aan denk,doe ik mee.Maar ik zit regelmatig bij één spaarlampje en verder kaarslicht.

    Beantwoorden

  3. gerrie
    Mrt 02, 2013 @ 13:18:15

    Kaarsen kosten veel energie om ze te maken. Daarom worden er hier thuis erg weinig van gebruikt. Maar ik weet een grote gemeente waar geen enkel bedrijf na negen uur ’s avonds nog verlicht is. Op het grote industrieterrein rijden politiewagens rond met een minimum aan verlichting en als er ergens iets van licht is , dan wordt de eigenaar gewaarschuwd. Scheelt smakken energie. En het in het licht zetten van prachtige gebouwen? Ga dan overdag kijken. Heb het goed.

    Beantwoorden

  4. Monique
    Mrt 03, 2013 @ 20:11:32

    Zoals elk jaar ook dit jaar weer met kaarsjes aan en de televisie uit ;o)

    Beantwoorden

  5. TJ
    Mrt 07, 2013 @ 10:38:34

    Dankjewel voor de reminder, ik heb me opgegeven en mijn gemeente een mailtje gestuurd om te vragen of zij de duurzame daad bij het (politieke) woord willen voegen. Ben benieuwd! Verder ga ik mijn printer inzetten om de posters te printen en op te hangen in de hallen van mijn appartementencomplex. Met slechts 9 posters bereik ik ruim 1500(!) huishoudens, dus dat lijkt me de moeite waard.

    Beantwoorden

Geef een reactie

