N(euro)otje zoekt en vindt een energiezuinige zoekmachine

Sinds het zoeken met behulp van zoekmachine Google tot een werkwoord is uitgegroeid, zijn de meeste mensen, waaronder N(euro)otje, niet meer op zoek naar andere zoekmachines.

Maar zoeken op internet kan energiezuiniger.

Zoek bijvoorbeeld met Blackle.nl. Deze site gaat uit van het idee dat het minder energie kost om een zwarte pagina op een monitor te laden dan een pagina met witte pixels. Blackle is dus de energiezuinige, milieubewuste variant van Google. Helaas geldt dit alleen voor een CRT-scherm (zogenaamde beeldbuisscherm), niet voor de huidige LCD-schermen.

N(euro)otje heeft het even uitgeprobeerd. Wieditleestisvrek is te vinden… 🙂 Dus voor iedereen die een CRT-scherm gebruikt: zet ‘m vooral op zwart… 🙂

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Kniepertie
    Jan 11, 2013 @ 07:56:24

    ‘k Blijf via ecosia zoeken, daarvan gaat een groot deel van de opbrengst naar ’t goede doel, te weten het regenwoud!
    groet

    Beantwoorden

  2. annelieya
    Jan 11, 2013 @ 08:37:32

    grappig ik wist niet dat dit bestond.Ik ga het zeker even bekijken.

    Groetjes Annelieya

    Beantwoorden

  3. Vlijtig Liesje
    Jan 11, 2013 @ 09:11:30

    Ik gebruik inderdaad ook klakkeloos Google… Bedankt voor deze tip.

    Beantwoorden

  4. Bianca Schreur
    Jan 11, 2013 @ 09:36:19

    ik wordt altijd zo naar van die witte letters op dat zwarte scherm(ik heb fixatie disparatie) dus ik mijd dat soort schermen als de pest…..helaas, ben ik dus wel een verspiller

    Beantwoorden

Geef een reactie

