N(euro)otjes boodschappengeld

Tot voor kort had N(euro)otje 300 euro boodschappengeld per maand. Een paar maanden geleden bedacht ze dat het wel teruggeschroefd kon worden naar 250 euro. Dat ging prima. Alleen tegen de winter wordt ze altijd overvallen door de voorraadtik en slaat ze meer in dan goed voor haar is. De voorraadkast is lekker vol, zo vol dat ze gerust een paar weken geen boodschappen meer zou hoeven doen. Dat laatste blijkt echter niet tot haar mogelijkheden te behoren. Maar wanneer komend voorjaar de tuin weer begint op te leveren, zakt het boodschappenbudget nog een beetje meer in. In de praktijk komt het erop neer dat ze ’s zomers wel met 200 euro toe kan. Er worden dan alleen basisspullen gekocht, zoals meel, olie, azijn, kruiden, boter, etcetera. Met die basis maakt ze alles zelf, er komt geen kant en klaar aan te pas.

Doel voor komende zomer is dus weer met 200 euro toe te kunnen. Vorig jaar kon het. Zou het nu weer lukken, ondanks prijs- en BTW-verhogingen?

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mevr Opdepenning
    Jan 02, 2013 @ 22:30:19

    maak jij in de zomer ook groente in? of invriezen? dan zou je in de winter toch ook minder versvoer kopen? Of werkt dat zo niet? (ik weet er niks van hoor, heb geen groentetuin 🙂

    Beantwoorden

  2. annelieya
    Jan 02, 2013 @ 22:43:10

    Hier precies hetzelfde, ik sla nu goedkoop voorraden in zodat ik de komende periode zo min mogelijk hoef te kopen , maar ben ook al aan het puzzelen hoe ik dit voorjaar de moestuin ga inzaaien. Laat die lente maar komen..

    Groetjes Annelieya

    Beantwoorden

  3. Zena
    Jan 02, 2013 @ 23:10:10

    300 euro boodschappen. Echt knap. Wij zitten op het dubbele. Wel alles bio!

    Beantwoorden

  4. izerina
    Jan 03, 2013 @ 09:16:13

    Wat goed,dat je kunt minderen,terwijl voedsel juist duurder word.

    Beantwoorden

  5. Vlijtig met zuinigheid
    Jan 03, 2013 @ 11:52:25

    Nee, dat red ik niet. Ik merk dat 350 per maand voor mij het minimum is met 2 volwassenen en 2 kinderen. Dat vind ik ook goed zo.

    Beantwoorden

  6. guttergirlie
    Jan 03, 2013 @ 17:25:14

    Bij ons ligt het boodschappengeld rond de €160 – €170, wij zijn natuurlijk wel maar met twee

    Beantwoorden

  7. Margreet
    Jan 03, 2013 @ 20:30:59

    Knap van je Neurootje! Ik doe je het (helaas..) niet na.

    Beantwoorden

  8. vrekdesiecle
    Jan 04, 2013 @ 11:25:36

    wat toevallig, ik heb het boodschappengeld deze maand ook teruggeschroeft van 260 naar 200 euro. ben benieuwd of we ermee uitkomen!

    Beantwoorden

  9. vrekdesiecle
    Jan 04, 2013 @ 11:26:23

    teruggeschroefd, natuurlijk.

    Beantwoorden

  10. Alicia
    Jan 04, 2013 @ 17:19:35

    Dat redden we niet met 5 personen. Wij zijn ong 150 per week kwijt. Ik probeer wel vaak aanbiedingen te kopen maar toch koop ik nog te veel extra dingen. Zoals sushi, salades, kaasjes etc. Ook hier maar proberen rond te komen van minder en meer sparen

    Beantwoorden

  11. loesje
    Jan 04, 2013 @ 18:37:39

    Boodschappen hebben nog steeds 6% BTW, dus daar heb je geen last van de BTW-verhoging. Boodschappen zelf zijn wel wat duurder geworden

    Beantwoorden

  12. Good Old Household
    Jan 04, 2013 @ 20:09:52

    Vast wel. Ik merk dat ik steeds verder en verder na denk over uitgaven en toch steeds wel weer een oplossing of andere idee voor bepaalde uitgaven vind. Wij doen het van €70,- per week, maar wel voor een gezin van vier. Toevallig van de week nog over geschreven ;o)

    Beantwoorden

  13. Debby
    Jan 07, 2013 @ 14:11:38

    Reuze knap. Wij zijn sinds deze maand ook voor minder huishoudgeld gegaan. Echter geen vrijwillige keuze. En de afgelopen maand heb ik al veel op mijn voorraad geleund. Deze is natuurlijk niet onuitputtelijk maar wel heel erg basis met producten. Het zorgt er vast voor dat ik weer enorm creatief ga worden met restjes en nieuwe smaken ga combineren.

    Beantwoorden

  14. koos
    Jan 09, 2014 @ 17:33:24

    ik geef makkelijk 300 euro per week uit voor boodschappen en zo,blijkbaar doe ik alles fout.

    Beantwoorden

Geef een reactie

