N(euro)otje verbaast zich over Black Friday…

Black Friday: de dag waarop in Amerika de mensen met mooie aanbiedingen naar de winkels gelokt worden voor de kerstinkopen. Sommige winkels gaan al om drie of vier uur ’s nachts open. N(euro)otje wordt sprakeloos van dit soort beelden.

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Budgetmama
    Dec 23, 2012 @ 21:50:53

    Dat is toch te gek voor woorden.
    Ook budgetmama wordt er sprakeloos van.
    Doe mij maar een white friday

    Beantwoorden

    • martha
      Dec 24, 2012 @ 01:20:40

      Het tegenovergestelde van black friday zou red friday zijn (rode cijfers i.p.v. zwarte).
      Twintig jaar geleden is me al eens verteld dat dat het er hier in Nederland tijdens Lappendag (o.a. Hoorn) ook zo aan toe ging en ook zo vroeg al. Kledingstukken werden in stukken getrokken omdat geen van de partijen los wilde laten. En laten we de de Dwaze Dagen in Amsterdam niet vergeten. In het Haagse filiaal was tot een paar jaar geleden die dagen juist geen kip te bekennen.

      Beantwoorden

  2. Zena
    Dec 23, 2012 @ 21:58:40

    Rare jongens die Amerikanen, zou Obelix zeggen hier van:) LOL

    Beantwoorden

  3. dreamingalynia
    Dec 23, 2012 @ 22:06:25

    Het is ergens te eng voor woorden, een typisch voorbeeld van de consumptiemaatschappij. Er wordt echt niet nagedacht of iets nodig is, of alsnog veel duurder dan wat men normaal zou betalen/willen betalen, het is in de aanbieding en dat is alles wat telt.

    Beantwoorden

  4. Samenbesparen
    Dec 23, 2012 @ 22:38:34

    Wat erg!
    Ik zou er niet graag tussen willen staan, lijkt me nog eng ook!

    Beantwoorden

  5. loesje
    Dec 23, 2012 @ 23:16:40

    disgusting! Ik heb sowieso een hekel aan mensenmassa’s en kuddegedrag.
    Hoe ouder ik word (nu 55) hoe meer ik mij terugtrek en tot de kern probeer te komen. En hoe meer ik tot rust kom….

    Beantwoorden

  6. Spaarmoeder!
    Dec 23, 2012 @ 23:32:51

    Bizar! Had er van gehoord, maar het filmpje maakt nog meer duidelijk.
    Spaarmoeder verbaast zich ook!

    Beantwoorden

  7. ss
    Dec 24, 2012 @ 03:02:16

    Lachen!!!!!

    Beantwoorden

  8. izerina
    Dec 24, 2012 @ 08:14:13

    Een wat afgezwakte versie maakte ik een keer mee bij de opennig van een grote rommelmarkt. We maakten ,dat we wegkwamen.

    Beantwoorden

  9. Immie
    Dec 24, 2012 @ 11:00:40

    Ik heb het filmpje hlverwege uitgezet. Wat een massahysterie! En wat lijkt het mij doodeng om dara tussen te lopen. Mensen zijn soms echt helemaal gek geworden!

    Beantwoorden

  10. Janneke
    Dec 24, 2012 @ 16:58:22

    Sprakeloos ben ik er van. Ik vind het ook nog doodeng. Alsof het allemaal gratis is.

    Beantwoorden

  11. Nina Nijntje
    Dec 24, 2012 @ 17:46:44

    Black Friday is traditiegetrouw de dag na Thanksgiving (wat altijd op een donderdag is), veel Amerikanen hebben dan een vrije dag. Ik ben dan toch meer fan van de dag voor Black Friday: dankbaar zijn voor wat je hebt en daar even stil bij staan.

    Dit lijkt meer: het is in de aanbieding, iedereen vliegt erop af als vliegen op stroop, we grijpen wat we grijpen kunnen en we zien later wel wat het is en wat we er mee kunnen.

    Ongelofelijk!!!!

    Beantwoorden

  12. Esmeralda de Jonge
    Dec 25, 2012 @ 11:41:38

    Ongelooflijk, hoe materialistisch kun je zijn?

    Beantwoorden

  13. zuinigaan
    Dec 25, 2012 @ 12:16:25

    Wat een hysterie, dat gegil en gegraai! Het lijkt wel een troep uitgehongerde dieren die op voedsel afkomt. Doodeng zo’n mensenmassa, niets voor mij.
    Een fijn kerstfeest!

    Beantwoorden

  14. petra
    Dec 26, 2012 @ 11:28:21

    tja dit waar Amerika op drijft als land zijnde…….. als ze op deze dag de creditcard verboden was het heeeeeeeeeeeel stil in de winkels. Ik zou het zeer zeker neit doen, ik bleef lekker slapen ipv voor een winkel te gaan blauwbekken. Maar het lijkt wel op een dag voor kerst in ons landje hoor in de supermarkt.

    Beantwoorden

  15. Margreet
    Dec 26, 2012 @ 20:05:53

    Goh wat erg dit…. ik word al niet goed door het filmpje te kijken. Heb stukjes overgeslagen en kijkend naar andere beelden, maar die kwamen niet. Wat erg als je zo leeft en doet. Dan maar geen aanbiedingen of koopjes, dit is te erg voor woorden. Ik hou van “Silent night” met Kerst.

    Beantwoorden

  16. Debby
    Dec 26, 2012 @ 21:37:05

    Gekkenwerk ! Maar zachtjes aan worden wij ook klaargestoomd voor zulk gedrag. De rare aandrang om met de paasdagen naar meubels te gaan strunen. Alsof dat zo sterk afgeprijsd is !! Met pinksteren komen verschillende hotels en dus allerlei websites met pinksterarragementen. We komen dus ook steeds meer in de rage van uitgeven rondom feestdata. Nu met de kerst is dat ook weer zo, tweede kerstdag zijn veel doe-het-zelf winkels open. Tja …… niet mijn pakkie aan!
    Ik ben wel voor een halt op de 24 uurs maatschappij.

    Beantwoorden

Geef een reactie

