N(euro)otjes vrekkentip: de vrekkentosti

Eigenlijk gek dat -ie er nog nooit op gestaan heeft… Maar als je van een regulier tosti-apparaat gebruik maakt, zal het nodig zijn om de boterhammen op maat te snijden door de korsten er vanaf te halen.

Althans, dat is het idee…

Zo zonde…

Je kunt namelijk die dubbele boterham ook zonder op maat te snijden gewoon overdwars in het apparaat leggen…

Maar N(euro)otje doet het nog simpeler, zij bakt ze gewoon in een ijzeren pan. Nog vrekkeriger want daar kunnen er twee tegelijk in… šŸ™‚

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. monica
    Dec 19, 2012 @ 22:23:42

    haha, ik doe er ook 2 tegelijk (als ik ze eet, en dat is niet zo vaak) maar dan in het broodrooster. Hebben we nog steeds van ooit eens. En zo lang die ’t nog doet…

    Beantwoorden

  2. elly
    Dec 19, 2012 @ 22:28:42

    doe ik al jaren 2 tegelijk in de pan

    Beantwoorden

  3. Lot
    Dec 19, 2012 @ 22:39:44

    Is ook lekker in de pan maar dat geeft wel andere smaak. Als ik het in de pan doe, gaat er ook nog beetje geraspte kaas over en dan even een deksel op de pan zodat het goed smelt.

    Beantwoorden

  4. betjesonnetje
    Dec 19, 2012 @ 23:32:11

    Hier geen tosti-apparaat, nooit gehad en geen aanschafplannen. Boterham bakken doe ik in een roestvrijstalen hapjespan, zonder teflon, met deksel. Ik wil meestal maar Ć©Ć©n tosti. Er kunnen twee botenhammen naast elkaar in de pan. Dan leg ik de twee boterhammen er naast elkaar in. De ene met beleg, de andere zonder. Deksel erop, zodat alles lekker snel warm wordt. Als de onderkant van het brood knapperig is en het beleg is warm genoeg, klap ik de ‘tosti’ dicht. Keren is niet nodig. Lekker snel en voordelig. Soms bak ik wat schijfjes champignon of ui in een vrij hoekje van de pan. Dat gaat dan ook nog tussen de tosti. Lekker!

    Beantwoorden

  5. Zena
    Dec 19, 2012 @ 23:40:29

    De korstjes van je tosti afsnijden? Dat heb ik nog nooit gedaan. Tegenwoordig met ons bio-brood passen twee sneetjes op elkaar er heel mooi in. De middelste sneetjes steken een beetje uit soms. Maar dat gooi je toch niet weg!? Hahaha. Het idee. Tssss. Ons ijzer is dertig jaar oud en een erfenis, gaat het stuk, zal ik de tips van de pan onthouden. Teflon kan helemaal geen kwaad trouwens zolang je het niet op een (professionele) wokbrander zet. Groot broodje aap.

    Beantwoorden

    • betjesonnetje
      Dec 20, 2012 @ 09:19:28

      Uit teflon kunnen giftige stoffen vrijkomen als de temperatuur boven de 350 graden komt (http://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon). Dit kan gebeuren als je de pan leeg op het vuur zet, ook op een gewone brander. Droog roosteren in een pan met teflon is niet verstandig. Altijd een beetje boter of olie in de pan doen, en goed laten uitlopen over de bodem. Ik rooster mijn boterhammen droog in de pan, zonder olie of boter, en daarom gebruik ik een pan zonder teflon. In een kale roestvrijstalen pan kan droog roosteren geen kwaad.

      Beantwoorden

  6. mmmm
    Dec 20, 2012 @ 10:13:20

    Ik maak mijn croque monsieurs ook altijd in de pan : er passen er net twee naast elkaar in en terwijl we de eerste al aan het eten zijn,liggen de volgende twee te garen. Vijf minuten voor de laatste klaar zijn, zet ik het gasvuur al uit zodat ze verder garen met de restwarmte van de pan.

    Beantwoorden

  7. Saar
    Dec 20, 2012 @ 14:46:49

    Hier passen drie tosties in de contact grill. Lekker is ook dat je ze net zo dik kan maken als je wilt, met tomaatjes, champignons of ananas.

    Beantwoorden

  8. vrekdesiecle
    Dec 21, 2012 @ 11:58:33

    ik maak ook mijn tosti’s al jaren in de pan, veel lekkerder dan uit zo’n apparaat! toen er nog zoiets bestond als afterparty’s na het uitgaan, waren mijn tosties altijd present!

    Beantwoorden

  9. Margreet B.
    Dec 21, 2012 @ 16:32:44

    Ook ik pak het grillapparaat. Daar maakt de maat van de boterham niet uit en kan je hem inderdaad zo dik maken als je hem zelf wilt. Met kerst wordt het ding de gourmetstel. En als ik een keer alleen vlees eet, kan het daar ook op. Ideaal apparaat

    Beantwoorden

Geef een reactie

