N(euro)otje ziet sterretjes…

Toen ze vernam dat er vallende sterren te zien waren afgelopen nacht, was het voor haar zeker: het zou een latertje worden want dat moest ze zien.

Hoe het in de rest van Nederland was, weet ze niet, maar boven Oost-Groningen was het kraakhelder en waren de vallende sterren goed te zien. Omdat N(euro)otje op het platteland woont, is het lekker donker buiten. Zonder gestoord te worden door allerlei soorten stadsverlichting, heeft ze zeker een uur buiten gestaan, diep weggedoken in jas en sjaal en met het hoofd in de nek. En ze heeft genoten. Het waren er minder dan ze verwacht had maar genoeg om er soms een paar tegelijk te kunnen bewonderen.

De laatste keer dat ze zo bewust naar vallende sterren heeft gekeken, was jaren geleden, tijdens een vakantie in Frankrijk. De kinderen waren nog heel klein en zij en Man en Ouders hebben uren op ligstoelen in de tuin van het vakantiehuis gelegen om naar boven te kijken. Flesje wijn erbij, dekentje om de beentjes en het was prima uit te houden.

Deze keer was er niemand voor te porren en heeft ze alleen in de tuin gestaan. Maar niet getreurd, ze heeft er toch wel van genoten!

Het ging hier trouwens om de meteorenzwerm de Geminiden. Naar het schijnt is er later in de nacht nog meer te bewonderen geweest maar daarop heeft N(euro)otje niet meer kunnen wachten…

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Dec 14, 2012 @ 08:56:36

    Helaas in het westen was er een dicht wolkendek. Niets te zien.

    Beantwoorden

  2. Huisvlijt
    Dec 14, 2012 @ 09:21:13

    Ik wist niet dat het was, dus ik heb het gemist!

    Beantwoorden

  3. Janneke
    Dec 14, 2012 @ 09:22:29

    Op dit moment is mijn nachtrust mij meer waard met een baby in huis. Maar vroeger, ook in Frankrijk trouwens, heb ik met mijn vader naar de vallende sterren gekeken. Wij waren toen op vakantie, ik zal een jaar of 16 zijn geweest. Tuinstoelen in de ligstand en terwijl de rest van het gezin sliep zaten wij naar de hemel te turen. Heel gezellig. En we hebben het er nog wel eens over.

    Beantwoorden

  4. Bloem
    Dec 14, 2012 @ 11:43:12

    Ik heb naar de sterren achter mijn ogen gekeken maar kan me helemaal indenken dat je genoten hebt!

    Beantwoorden

Geef een reactie

