N(euro)otje in de sneeuw… (korte weerupdate)

Vandaag sneeuwde het best heel erg in Groningen, alleen bleef het niet direct liggen. Maar de sneeuwbuien waren prachtig! Nu (23:15) sneeuwt het in het zuidoosten van Groningen en vormt zich een laagje in de tuin. Dat wordt morgen heerlijk opstaan!

Met weemoed denkt ze aan de ‘sneeuwdump’ die ze eenmaal meemaakte: in de nacht van 1 op 2 maart 2005 viel er 49 centimeter sneeuw en het sneeuwde lekker door. Uiteindelijk lag er iets meer dan 50-51 centimeter. Zoiets wil ze nog wel een keer meemaken…

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Kathy
    Dec 06, 2012 @ 06:25:32

    Hier in noord- holland alles wit, wat zal jij vandaag en morgen genieten!
    Vr, Gr Kathy

    Beantwoorden

  2. Budgetmama
    Dec 06, 2012 @ 06:29:01

    Hier in het zuiden ligt een flinke laag.
    Gezellig,alleen jammer dat ik er zo doorheen moet met de auto.

    Beantwoorden

  3. deboor
    Dec 06, 2012 @ 07:11:22

    Heerlijk he, ik ben opgegroeid in groningen en kan me die sneeuw nog goed herineren bij mijn ouders.
    Hier in de kop van nh, ook een mooi laagje.

    Gr deboor

    Beantwoorden

  4. kniepertie
    Dec 06, 2012 @ 07:36:57

    Dat was leuk wakker worden vanochtend :),
    groet

    Beantwoorden

  5. Esmeralda
    Dec 06, 2012 @ 07:47:22

    Hier in Musselkanaal is het ook heerlijk wit en word het weer genieten vandaag :):)

    Beantwoorden

  6. izerina
    Dec 06, 2012 @ 09:00:04

    Ik dacht nog aan je bij het praatje van de weerman op tv.

    Beantwoorden

  7. Lot
    Dec 06, 2012 @ 09:07:37

    In het Westen -den Haag- maar heel dun laagje dat alleen op niet betreden prekken een beetje blijft liggen.

    Beantwoorden

  8. Monique
    Dec 06, 2012 @ 11:06:50

    Lijkt me heerlijk! ;o)

    Hier (Zuid-Holland) wat glad en een dunne laag sneeuw. Nog prima (te voet) doorheen te komen!

    Beantwoorden

  9. grandma
    Dec 06, 2012 @ 11:11:39

    Hier in zuid oost drenthe ligt een mooie laag. Ik hoorde je vanmorgen juichen šŸ™‚

    Beantwoorden

  10. Vlijtig met zuinigheid
    Dec 06, 2012 @ 11:24:13

    Hier nog steeds helemaal niets. Ze hebben aan mij gedacht ;-). Maar volgens de verwachting krijgen wij vannacht en morgen een flink pak.

    Beantwoorden

  11. Linda
    Dec 06, 2012 @ 13:03:25

    Morgen (beter gezegd vannacht en morgen) heb je een herkansing. Ik heb al geregeld dat ik thuiswerk: laat die sneeuw maar komen!

    Beantwoorden

  12. Frank
    Dec 06, 2012 @ 13:29:55

    Gelukkig dat ik vandaag vrij ben, het was weer schitterend.

    Beantwoorden

  13. loesje
    Dec 06, 2012 @ 14:50:14

    Veel plezier! Hoe vinden jullie honden trouwens de sneeuw? Die twee van ons worden helemaal uitzinnig van een pak sneeuw, twee oudjes van 10+ die als dartele veulentjes door de sneeuw gaan, zo leuk om te zien.
    Misschien omdat ze uit Roemenie komen…ze woonden eerst op straat, geen idee of Nederlandse honden ook zo blij van sneeuw worden.

    Beantwoorden

  14. Margreet
    Dec 06, 2012 @ 20:17:53

    Mijn hond wordt ook helemaal blij van sneeuw! Hier geen mogelijk tot thuiswerken.. wil niet zo met een klas vol kinderen. Wordt vast een mooie dag morgen! Neurootje en anderen veel plezier!

    Beantwoorden

  15. Nicole
    Dec 07, 2012 @ 11:33:34

    Wauw, dat is echt veel sneeuw, 50 cm! Hier ligt nu denk ik zo’n 5 cm.

    Beantwoorden

  16. Debby
    Dec 08, 2012 @ 15:37:47

    En gek genoeg kan ik me die sneeuwval uit 2005 zeer goed herinneren. Ik kreeg namelijk huisarrest. Ik was zwanger en werd geinstalleerd in huis met een vriendin als oppas zodat ik me keurig zou gedragen. Ja, ja, mijn hormonen lieten me klussen, schilderen, wassen en zeer actief zijn. En dus ….. 2005 staat me nog vers in het geheugen. Grappig ik kan me niet heugen dat er zoveel gevallen was. Geeft niets . . . zo hebben we allemaal onze herinneringen

    Beantwoorden

Geef een reactie

