N(euro)otje en de zorgverzekering

De prijzen van haar zorgverzekering voor 2013 zijn binnen. De prijs voor de basisverzekering blijft gelijk, evenals de prijs voor de gebitverzekering. De aanvullende zorgverzekering is 0,64 euro per persoon per maand duurder geworden. Dat scheelt niet veel maar N(euro)otje heeft nogmaals alle voorwaarden en kleine lettertjes doorgelezen en blijft bij haar besluit om de tandartsverzekering te schrappen. En de aanvullende zorgverzekering wordt vervangen door een goedkopere variant, de Zondermeer (van Interpolis met collectiviteitskorting voor Rabobankklanten).

Ze blijft bij de zelfde verzekeringsmaatschappij. Een vergelijking op de verzekeringssite wees uit dat ze best kon blijven zitten waar ze zit en dat doet ze dan ook.

Met het schrappen en wijzigen van de verschillende verzekeringen gaat ze in totaal 37,18 euro per maand besparen. Dit geld zet ze zelf wel weg op de spaarrekening voor het geval er toch ergens onverzekerde zorg nodig is. Toch een bedrag van bijna 450 euro. Daar kunnen ze heel wat keren voor naar de tandarts.

Bijvoorbeeld…

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lot
    Nov 15, 2012 @ 23:26:25

    Omdat ik me deze keer ook weer uitgebreid aan het orienteren ben ben ik ook naar jouw verzekering gaan kijken. Het blijkt echter alleen voor Rabobankklanten te zijn en ik ben bij de ing.

    Beantwoorden

  2. lila39
    Nov 16, 2012 @ 11:31:14

    Omdat ik 5 jr geleden ernstig ziek ben geweest( was toen 35) met verschillende vervelende gevolgen na 9 wekken coma en een half jaar revalidatiecentrum, ben ik uiterst voorzichtig. Dwz dat ik uitgebreid verzekerd ben. ( heb 4 chronische ziektes inmiddels dus ook nodig)
    Ik troost me met de gedachte dat alle premie die ik nu betaal niet opweegt tegen die 3kwartjaar dat ik in een ziekenhuissetting verbleef.
    Ikzelf vind het russisch roulette je niet goed te verzekeren, maar als je het zelf financieel kunt opvangen, prima natuurlijk!

    Beantwoorden

  3. Huisvlijt
    Nov 16, 2012 @ 11:46:29

    Goed om dit te lezen. Wij zijn geloof ik ook het beste af bij onze ‘eigen’ verzekeraar.

    Beantwoorden

  4. Bespaarmama
    Nov 16, 2012 @ 15:26:56

    Ik twijfel ook. Manlief had afgelopen jaar al het hoogste eigen risico en heeft er (tot nu toe en hopelijk blijft dat ook zo) niks van gebruikt. Ook ik heb niks verbruikt, ben er dus over aan het denken om zelf ook een hoger eigen risico te nemen.

    Het geld wat we besparen zetten we op een aparte spaarrekening.

    Beantwoorden

  5. betjesonnetje
    Nov 16, 2012 @ 20:16:38

    Dat met dat hogere ( extra) eigen risico heb ik eens uitgerekend, weet niet meer hoe de berekening precies liep, maar het was niet voordelig om extra risico te nemen. Bij het minste of geringste was je al duurder uit dan wanneer je het (extra) eigen risico gewoon verzekerd had. Daarentegen bleek de aanvullende verzekering bijna altijd meer te kosten dan ik ervoor terugkreeg. Dus heb ik de aanvullende verzekering weggedaan en geen extra eigen risico genomen. Maar misschien moet ik het weer eens opnieuw uitrekenen. Het verplichte eigen risico is nu zo hoog dat het misschien anders ligt dan een paar jaar geleden.

    Beantwoorden

  6. Debby
    Nov 16, 2012 @ 21:00:26

    Mijn situatie is heikel. Mijn zorgverzekering kan ik niet veranderen. Ik heb de erfelijke aanleg voor borst- en eierstokkanker. DIt is genetisch onderzocht en wij hebben al drie generaties onderzoek lopen in het Antonie van Leeuwenziekenhuis te Amsterdam. Hiermee helpen we uiteraard het onderzoek naar kanker maar daarmee zijn wij ook uit de anoniemiteit. Ook ik heb al menig operatie gehad, menig tumor en extreme situaties en complicaties. (veel overeenkomst met lila39!) Maar het gegeven heeft vele gevolgen waaronder niet kunnen lenen bij de bank, geen hypotheek op mijn naam te krijgen en dus ook niet zomaar een andere zorgverzekering te nemen en nog wel meer van dat soort zaken. Levensverzekering ook zo etc. Er zijn behoorlijke haken en ogen in het verhaal, maar het onderzoek voor zorgverzekeringen gaat mij alsnog wel door merg en been. De vergelijkingen zijn van belang voor man- en dochterlief.

    Beantwoorden

  7. G Dijkstra
    Nov 16, 2012 @ 21:20:20

    Geartsje
    Mijn man, gepensioneerd, heeft al die jaren het hoogste vrijwillig eigen risico. Hij is zo gezond als een vis, ziet nooit een dokter, dus hebben we al heel wat geld overgehouden. Zoon en dochter idem. Ook hebben we al die jaren geen enkel aanvullende verzekering. Ook heel wat geld aan overgehouden. Gedurende twee jaar had ik nogal wat tandartskosten, maar dat lag ook aan de tandarts. Daar ben ik weggegaan. Aangezien je zulke dingen nooit van te voren kunt weten, kan het nog uit.

    Beantwoorden

  8. Aukje
    Nov 18, 2012 @ 12:13:43

    Ook wij hebben afgelopen vrijdag de papieren binnen gekregen.Ik ga niet van Zorgverzekeraar veranderen,want de Friesland is voor mij uiterst klantvriendelijk.
    Ze zijn snel met het bedrag over te boeken naar mijn rekening als ik de nota van de tandarts heb ingeleverd.
    Wel heb ik de aanvullende verzekering van Standaard naar Budget laten veranderen,want er zaten een hoop dingen in het Standaard pakket die wij niet gebruiken.Mijn aanvullende verzekering voor de tandarts heb ik geschrapt.Ik kom 2x per jaar voor controle,en heb tot nu toe een erg goed gebit.Manlief heeft een kunstgebit.
    We krijgen korting bij de Friesland,omdat we collectief vezekert zijn via de ANBO.
    Het bedrag wat ik bespaar (270,=)per jaar zet ik op de spaarrekening,zodat ik er eventuele onverwachte extra’s van kan betalen.

    Beantwoorden

  9. langzaamrijkworden
    Nov 20, 2012 @ 21:38:40

    ik ben nieuw hier en heb ook het afgelopen dagen uitgezocht voor mij en mijn vriendin. Aangezien mijn vriendin een beugel neemt (en nee ze is niet 16 šŸ™‚ ) volgend jaar en dit scheelt aanzienlijk 1000E. Ik zou het leuk vinden als je een kijkje komt nemen af en toe op mijn blog

    Beantwoorden

Geef een reactie

