N(euro)otjes koelkast

Deze week gaat de koelkast uit. Het is in de kelderkast nu koud genoeg, op de deel is het ook koud genoeg maar daar is het oppassen met de honden…, en eventueel kan er ook wat in de schuren gezet worden. De koelkast is een energieslurper die vooral ’s winters een nogal onduidelijke functie heeft. Maar het apparaat staat wel 24/7 aan. Zo zonde.

Dus deze week gaat voorlopig de stekker eruit. Eens zien hoe lang de familie het volhoudt en hoeveel het scheelt in stroom.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sonja
    nov 08, 2012 @ 06:23:37

    Wat een goed plan om de koelkast uit te zetten nu het kouder wordt!
    Dat lijkt mij ook wel wat. Eens even horen wat mijn man daarvan zegt als ik dat voor ga stellen.
    Je blog is erg mooi , goede onderwerpen komen er voorbij.

    Beantwoorden

  2. marion anderson
    nov 08, 2012 @ 07:59:53

    je zou de tijd ook kunnen overbruggen met een gewone koelbox met elementen erin ? ook hier 3 meisjes honden die van alles lusten, succes, het scheelt altijd energie, geniet ervan , liefs marion

    Beantwoorden

  3. Pecunia
    nov 08, 2012 @ 09:03:24

    Hier heb ik helaas geen koude kelderkast, maar het is echt een goed idee om stroom te besparen.

    Afgelopen winter toen het hard vroor heb ik wel een keer zelfgemaakte erwtensoep buiten ingevroren, en dat ging goed.

    Beantwoorden

  4. izerina
    nov 08, 2012 @ 09:18:14

    Ik ben vooral benieuwd,hoeveel het je in energie scheelt. En hoe vaak je met lopen om iets te pakken,wat anders onder handbereik staat.

    Beantwoorden

  5. Vlijtig met zuinigheid
    nov 08, 2012 @ 12:44:43

    Ik doe dat wel altijd met de frisdrank koelkast maar niet met de gewone koelkast. Ik durf dat niet met de spuiten die ik heb. Die moeten nl. koel bewaard blijven. De koelkast is ook ingebouwd en ik zou helemaal niet weten hoe ik aan de stekker zou moeten komen.
    En idd uitkijken voor de honden. Onze hond heeft zich eens heerlijk tegoed gedaan aan een fruitvlaai die ik gebakken had en koel neer had gezet. 😉

    Beantwoorden

  6. Margreet
    nov 08, 2012 @ 20:04:54

    Op internet kwam ik tegen dat een nieuwe koelkast je zo’n €35,- per jaar kost aan energie, een oudere €206,- ongeveer…. Scheelt nogal! Hier zet ik hem niet uit. Moeten we alles buiten gaan zetten en als het dan sneeuwt of regent…..

    Beantwoorden

  7. Margreet
    nov 08, 2012 @ 20:05:56

    Een jaar geleden hebben we wel onze extra koelkast uitgezet, scheelt ook al weer. Alleen met feest- en verjaardagen gaat hij aan.

    Beantwoorden

  8. Huib
    nov 08, 2012 @ 21:31:02

    De koelkast zet ik niet uit. Wel zet ik als ik boodschappen heb gedaan bv frisdrank of bier eerst buiten voordat ik deze in de koelkast zet. Dat scheelt weer wat. Ook eten dat over is gaat eerst naar buiten.

    Beantwoorden

  9. betjesonnetje
    nov 08, 2012 @ 23:55:05

    Bij mij blijft hij ook aan. Wel laat ik spullen die uit de vriezer komen, ontdooien in de koelkast. Maar ook niet altijd, moet ik toegeven. Het vraagt extra planning.

    Beantwoorden

  10. dreamingalynia
    nov 09, 2012 @ 10:35:08

    Ik zet hem ook niet uit, maar stop net als betjesonnetje de spullen die uit de vriezer komen eerst in de koelkast om te ontdooien. Dat werkt als een soort koelelement, en scheelt daarmee weer stroom.

    Beantwoorden

  11. Sonja
    nov 09, 2012 @ 12:25:51

    Na overleg met mijn man staat nu hier de koelkast ook uit. Ik ben benieuwd hoe ons dat zal bevallen.

    Beantwoorden

Plaats een reactie