N(euro)otje ruimt weer eens op…

Eén van de zolders was aan de beurt vorige week. Dochter en Schoonzoon waren een paar dagen te logeren en N(euro)otje zag haar kans schoon: Dochter eens uit laten zoeken wat er allemaal van haar spullen weg kon. De uitkomst was te verwachten, van Dochter mocht eigenlijk alles weg. De lokale sportclub kan zich aankomend weekend weer vergenoegd in de handen  spugen voordat ze de tientallen kilo’s schoolschriftjes en tekeningetjes op de kar gooien. Ook kwam er nog een tas, een hele grote tas, met oude kussens, hele oude kussens, tevoorschijn. Hup, weg! En nog zo’n zelfde hele grote streepjestas vol met kleding. Hup, ook weg! Er mochten lege dozen weg van Man… Je weet wel, verpakkingen van de tv en videorecorder uit het jaar kruik, dat soort dozen… Hè, hè…! Eindelijk weg!

Ooit las N(euro)otje eens op een weblog over het principe van elke dag iets weg doen. Of elke week tien dingen weg doen. Geen idee meer hoe het precies zat. Maar voorlopig wordt er zoveel overbodig spul uit Huize Vrek gedragen dat N(euro)otje al een jaar voor loopt op dit principe.

Het doel van het grote opruimen: een lege zolder.

Het doel van een lege zolder: opslagruimte voor Zoon die met zijn bijna 22 lentes droomt van een zelfstandig leven, in zijn eigen hutje met zijn eigen meubeltjes. Hij kan alvast wat tweedehands overnemen.

Eén keer raden waar dat gestald moet worden…

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. inrustigvaarwater
    Nov 06, 2012 @ 22:20:16

    Misschien op de lege zolder…? Maar daar heb je dan ook mooi de ruimte voor.

    Beantwoorden

  2. izerina
    Nov 07, 2012 @ 08:45:33

    Maar je weet,dat die meubeltjes tijdelijk daar staan.

    Beantwoorden

  3. marion anderson
    Nov 07, 2012 @ 08:47:35

    kan hij niet op de zolder wonen dan ? , van twee kanten oke toch ? voor zoon goedkope huur voor jezelf makkelijk meer inkomen, geniet ervan , liefs marion

    Beantwoorden

  4. Inge
    Nov 07, 2012 @ 09:06:03

    En het mooie daarvan is, dat het ook weer leeg wordt…

    Beantwoorden

  5. Budgetmama
    Nov 07, 2012 @ 09:29:45

    Morgen ga ik de zolder aanpakken en alles wat weg kan breng ik vijdag even naar de kringloop.
    Er liggen zoveel dingen die ik keer op keer bewaar maar nooit de zolder af komen.
    Blijkbaar mis ik ze niet dus kunnen ze weg!

    Leuk blog btw

    Beantwoorden

  6. henriette
    Nov 07, 2012 @ 13:21:40

    Heerlijk hé dat opruimen , je schrikt dan van wat je allemaal bewaard hebt. Hier gaat er binnenkort een boel op Marktplaats.

    Beantwoorden

  7. Pecunia
    Nov 08, 2012 @ 09:09:21

    Zelf probeer ik nu ook iedere dag iets weg te doen. Of het nu iets is voor de kledingcontainter, oude tijdschriften, het ruimt lekker op.

    Betere kleding die ik niet meer draag, breng ik liever naar een goed doel, afgedragen kleding en schoenen gaan dus in de kledingcontainer.

    Ik schrik ook weleens van wat ik allemaal bewaar. Een tijd geleden heb ik wat opgeruimd in de berging, en ik kwam enkellaarsjes tegen waarvan ik een paar jaar geleden dacht, misschien eens laten repareren?

    Binnenkort ga ik ook echt aanpakken. Flink opruimen en wat spulletjes bij de kringloop en/of voedselbank afgeven.

    Beantwoorden

  8. KruidigMeisje
    Nov 09, 2012 @ 09:35:43

    van de zomer de zolder hoek voor hoek doorgeworsteld en geschoond. Resultaat: ruimte genoeg voor een extra werkkamer op zolder. Zonder verbouwen een extra kamer in het huis. Alleen nog inrichten….

    Beantwoorden

Geef een reactie

